Kerstbomentopic 2017

20-11-2017 07:21 67 berichten
Echt of nep?
Welke kleur decoraties?
Wanneer gezet?
Nep
IJsblauw, jeansblauw, koper, hout
19 november
Alle reacties Link kopieren
Echt, en dan het liefst een blauwspar.
Kleur decoratie is dit jaar ijsblauw en wit, maar ik heb ook ( rood en goud, pastel, wit met zilver en natuurtinten) ik kan dus nog iets anders kiezen.
Altijd het weekend na 5 december als ik niet moet werken, moet ik wel werken dan ergens de week erna in de avond.
Alle reacties Link kopieren
Echt
Wit
Eind november
Echt met pot die we in een rieten mand zetten. Niet groot geen ruimte voor. Gebroken wit, brons, lichtgroen, hout riet, wol.
Rond 15 december.
Een echte met paarse en crèmekleurige ornamenten. Woensdag 6 december zet ik hem op....
Echte. Stuk of 5 waarvan 3 kleintjes en 2 middelgroot. Staan door hele huis heen incl hal.
Kleur: bont
Wanneer: 6 dec, altijd eerst nog Sint respecteren hihi
Vanwege de geur zou ik ook wel n echte gewild hebben, maar die blijft vast geen 2 maanden toonbaar.
redbulletje schreef:
20-11-2017 07:31
Vanwege de geur zou ik ook wel n echte gewild hebben, maar die blijft vast geen 2 maanden toonbaar.

Nee geen 2 maanden maar met kluit wel wat langer. Ik ruim hem 1 januari op maar dan is hij niet "op".
Helaas nep ivm allergie van een van de kinderen.

Alle kleuren van de regenboog, elke kleur zes ballen. Twee maten ballen.

Wordt gezet in het weekend na Sinterklaas en opgeruimd in het weekend na nieuwjaar.
Nep (vanwege slopende katten)
Zilver
Rond 10 december
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 08:11
32.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nep
Pastelblauw met wit
3 december

Ik ben allergisch voor een echte, dus wij hebben een mooie nepperd. Niet zo’n goedkope van de Ikea, maar een mooie volle boom. Elk jaar weer een plaatje vind ik zelf. :yes:
Alle reacties Link kopieren
suusberg schreef:
20-11-2017 07:28
Echte. Stuk of 5 waarvan 3 kleintjes en 2 middelgroot. Staan door hele huis heen incl hal.
Kleur: bont
Wanneer: 6 dec, altijd eerst nog Sint respecteren hihi
Ik ook echt. En in zilver met bont. Wat heerlijk 5 bomen maar dan zal je wel een heel groot huis hebben?
Mijnes is ook n hele mooie nepperd van Intratuin en gaat al jaaaaaren mee. Moet de donkere wintertijd overbruggen dus vandaar een langere standtijd dan alleen rond de feestdagen zelf.
Alle reacties Link kopieren
Een echte boom we halen hem na sinterklaas avond.
Op een januari gaat hij weer weg vanwege een verjaardagen daarna.

De kleuren van de gewone ballen zijn; lichtblauw, rood en wit.
Dan hebben we nog een heel scala aan figuurtjes, soldaatjes, autootjes, kerstmannen, hertjes enz.

Vrij bont wel gezellig.
Binnen: nep, zilver

Buiten: 2 echte in potten, rood

Opgezet 6 december
Alle reacties Link kopieren
Echte Nordmann, zonder kluit.
Blauw, zilver en roze.
Staat van het weekend na sinterklaas tot het weekend na nieuwjaar, maar zou het wel een week of twee langer kunnen trekken ook, alleen ben ik het na een maand wel beu.
Alle reacties Link kopieren
Echt
Zilver
Halen nu echt vlak na Sinterklaas, anders hebben we weer een heel dure boom, neerzetten weekend voor kerst (of zo)
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Nep
Alle kleuren van 🌈
13 november opgezet
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Echt
Roze, oranje, paars, zilver, goud, blauw, rood, glas, van alles dus.
Liefst ook echt figuurtjes.
2 weken voor kerst.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb diverse neppe modellen. Eén ervan is een ophangsysteem, waarbij ik elke keer alle takken moet bevestigen aan een stang. Die ga ik vanmiddag opzetten. Hij is 1.75 m ongeveer en komt in de hoek te staan bij het raam. In deze boom staat een combi van wit en rood het beste. Schittering staat daar minder goed omdat hij voor het raam staat dus overdag strijkt het licht daarlangs. Elk jaar koop of maak ik nieuwe ballen daarvoor. Dit jaar heb ik van Action beeldjes (kerststekers waren het oorspronkelijk) boomhangers gemaakt met een gouden lusje. Ik weet nog steeds niet wat ze voorstellen; het lijken me sneeuwmannetjes met rode puntmutsjes en een kerstboompje onder hun arm. Je had vier figuurtjes en ik heb maar één soort gekocht.

En dan heb ik nog diverse bomen die al klaar zijn. Dat zijn o.a. nepdennen met lange dunne naalden met een frosteffect aan de puntjes en die staan in de berging bedekt met een hoes. Vorig jaar heb ik ze met gips vastgegoten in stenen potten en sindsdien zijn ze loeizwaar maar ze blijven wel keurig recht staan.
Warmzilver, naturel en wat zachtwit kan daarin. De vintage ballen.

Verder heb ik zakkenvol takken van vorige nepbomen die een tweede leven doormaken als decoraties.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb ook een neppe

Kleur: rood, wit en groen (vooral rood)

Ik weet nog niet wanneer ik hem neer ga zetten. Ik denk pas als Sinterklaas het land uit is want we krijgen eind november een hond te logeren voor een paar dagen en dan hebben we wel wat meer ruimte nodig, dus is die boom een sta in de weg
Alle reacties Link kopieren
Nep
Kleur weet ik nog niet, ik wil dit jaar iets anders
6 december om 9.00 u begin ik, sint eruit, boom erin!!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Nep
Alle kleuren van de regenboog
Twee weken voor kerst
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Geen. Ik geef er niets om.

Maar vroeger (voordat ik aan mezelf had toegegeven dat ik er niets aan vind) hooguit twee weken voor de kerst en altijd een echte. 2 januari deed ik ‘m meteen weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven