Kattenpis trap

22-11-2017 13:22 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik heb net een nieuwe woning gekocht en al bijna klaar met verbouwen🎉. Alleen had de vorige bewoner een kat, die waarschijnlijk de trap als kattenbak zag! Het tapijt is al van beide trappen gehaald en er komt nog steeds een ontzetten ammoniak lucht vanaf! Iemand ervaring hiermee, hoe krijg ik de geur uit een houten trap? Ik wil het goed schoonmaken voordat het nieuwe tapijt er namelijk op ligt! Alle tips zijn welkom:))
Alle reacties Link kopieren
Je hebt van (volgens mij) HG spul wat die luchtjes weg zou moeten krijgen.

Succes, want het is zó ranzig..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij een dierenspeciaalzaak, daar verkopen ze speciale middelen die de enzymen in kattenurine afbreken waardoor de geur weggaat. Huismiddeltjes, allesreiniger, zelfs HG werkt doorgaans niet tegen urine van dieren. Succes!
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
22-11-2017 13:25
Je hebt van (volgens mij) HG spul wat die luchtjes weg zou moeten krijgen.

Succes, want het is zó ranzig..
Ja die heb ik al geprobeerd.. geen succes helaas
Alle reacties Link kopieren
crissyros schreef:
22-11-2017 13:31
Ja die heb ik al geprobeerd.. geen succes helaas
Ik vrees dat de geur diep in het hout zit en denk dat je hem enkel door de trap te schuren en af te lakken tegenhoudt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Biotex groen en chloor haalt de geur weg voor een kat als die ergens plast, zodat het geen vaste plek wordt, dus wellicht helpt dat ook voor jullie?
Een spuitfles van Ecodor speciaal tegen kattenurine werkt als een tierelier. Goed doordrenken en dan aan de lucht laten drogen, dan is het weg.

http://www.ecodor.nl/Consumenten-ontgeu ... /index.php
Alle reacties Link kopieren
Flink schuren, echt kaal, en dan schoonmaakazijn er op en in laten trekken. Helpt echt! Het breekt de enzymen af oid.
Alle reacties Link kopieren
Heb je trouwens al contact opgenomen met de makelaar? Lijkt me een verborgen gebrek. Zeker als je de lucht uiteindelijk niet wegkrijgt (al denk ik dat azijn wel helpt) Het zal wel lang duren, misschien de azijn echt een paar keer moeten herhalen.
Ik zou er toch es ff naar vragen Dat ze een nieuwe trap moeten plaatsen bv.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
22-11-2017 14:00
Heb je trouwens al contact opgenomen met de makelaar? Lijkt me een verborgen gebrek. Zeker als je de lucht uiteindelijk niet wegkrijgt (al denk ik dat azijn wel helpt) Het zal wel lang duren, misschien de azijn echt een paar keer moeten herhalen.
Ik zou er toch es ff naar vragen Dat ze een nieuwe trap moeten plaatsen bv.
Ja een jaren 30 woning in Amsterdam en al onder de vraagprijs gekocht.. ontzettend zeldzaam tegenwoordig! Dus een nieuwe trap gaan ze zeker niet plaatsen 😪
Alle reacties Link kopieren
Dank!! Ga alle tips meenemen hoop dat er wat tussen zit dat helpt
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van UriGo, je hoeft het alleen in te spuiten en daarna moet je het gewoon laten opdrogen, schijnt ook bij hele oude vlekken te werken.
Alle reacties Link kopieren
Vraag het lokale dierenasiel even mocht het niet lukken, ik weet van het dierenasiel waar ik in een grijs verleden werkte dat ze daar een schoonmaakgoedje hadden wat tegen ongeveer alles werkte.

Dit was niet in de winkel te krijgen en moest ook sterk verdund worden en mummificeerde muizen als die er per ongeluk mee in aanraking kwamen

Naar goedje, deed zijn werk wel prima.
Als dat spul nog gebruikt wordt mag je misschien wat lenen van ze.
Flomo schreef:
22-11-2017 13:45
Biotex groen en chloor haalt de geur weg voor een kat als die ergens plast, zodat het geen vaste plek wordt, dus wellicht helpt dat ook voor jullie?
Chloor juist niet!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-11-2017 13:55
Een spuitfles van Ecodor speciaal tegen kattenurine werkt als een tierelier. Goed doordrenken en dan aan de lucht laten drogen, dan is het weg.

http://www.ecodor.nl/Consumenten-ontgeu ... /index.php
Dit!
...
Alle reacties Link kopieren
crissyros schreef:
22-11-2017 14:44
Ja een jaren 30 woning in Amsterdam en al onder de vraagprijs gekocht.. ontzettend zeldzaam tegenwoordig! Dus een nieuwe trap gaan ze zeker niet plaatsen 😪
Dat heeft an sich niets te maken met of dit al dan niet een verborgen gebrek is en of ze daar aansprakelijk voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
Schuren en verven.
Alle reacties Link kopieren
http://www.urineoff.eu/nl/urine-off-mul ... 1-lit.html

Ook in 5 liter can
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-11-2017 13:55
Een spuitfles van Ecodor speciaal tegen kattenurine werkt als een tierelier. Goed doordrenken en dan aan de lucht laten drogen, dan is het weg.

http://www.ecodor.nl/Consumenten-ontgeu ... /index.php
+1
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
22-11-2017 14:56
Chloor juist niet!
Ah je hebt gelijk, ik was in de war. Chloor gebruiken we wel in de kattenbakken, maar juist omdat ze het lekker vinden ruiken... lekker dom
Alle reacties Link kopieren
Maar To heeft toch zelf geen kat? Dan kan chloor wel
Ecodor idd.
of Urine off
Alle reacties Link kopieren
Ecodor of nog beter Zhero, want dat kun je ook voor andere stankproblemen (rooklucht bijvoorbeeld) gebruiken
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 18:48
0.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Btw als je je trap gaat schilderen doe dat dan niet met verf op waterbasis maar die je moet verdunnen met terpentine. Daar kun je wat geurolie doorheen doen Gewoon die kleine flesjes.
Mmmm... kattenpis met geurolie. Dat lijkt me heerlijk ruiken..vooral met mooi weer. ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven