Glazenwasser buren loopt over onze uitbouw

22-11-2017 18:52 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vooropgesteld, ik heb geen zin om enorm zuur te doen of stampei te gaan maken. Ik woon in een heerlijk huis en heb prima contact met de buren.

We wonen sinds ongeveer 1,5 jaar in een nieuwbouwrijtjeswoning, bijna alle woningen hebben aan de achterkant een uitbouw. Zo ook onze huizen en die van de buren. Buren en wij zitten ongeveer in het midden van een rijtje van 8 woningen. Buren hebben een glazenwasser die eens per maand glazen aan voor en achterzijde komen wassen. Glazenwasser heeft op agressieve wijze de gehele buurt benaderd (type Haagse tokkie, het is 'zijn' wijk, hij heeft heerschappij en als we een glazenwasser willen zijn we aan hem gebonden, andere glazenwassers durven niet in de wijk te komen). Omdat wij ons stoorden aan de hele houding en mentaliteit van betreffende glazenwasser, hebben wij hem geen opdracht gegeven. De buren dus wel. Ik was vandaag thuis en wat me opviel was dat glazenwasser met luid kabaal en gestamp, en gesjouw van ladders en emmers over onze uitbouw naar de achterkant van de buren heen ging. Ik lag ziek op bed en schrok me een hoedje. Ik voel me ook echt onprettig bij die lui. Maar los daarvan, is dit normaal/acceptabel? Wat als zij schade/lekkage veroorzaken met hun lompe gedrag?

Het is overigens niet zo dat ze over onze uitbouw moeten lopen, ze kunnen ook prima via de brandgang en tuinpoort naar achterzijde buren. Alleen hebben zij geen sleutel van onze brandgang, maar ik hoeverre is dat mijn probleem.

Ik overweeg de buren te vragen wat zij voor afspraken hebben gemaakt met deglazenwasser en aan te geven dat wij het niet prettig vinden dat glazenwasser met nodig kabaal over onze uitbouw dendert. Ik wil geen ruzie met de buren en geen Rijdende Rechter problematiek.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt/tips?
Alle reacties Link kopieren
Absoluut niet accepteren want het dak op jouw uitbouw is niet gemaakt om op te lopen. De kans is dus groot dat je lekkages krijgt als daar vaker overheen gelopen wordt. Bovendien bevindt die uitbouw zich in jouw tuin en heeft de glazenwasser daar niets te zoeken. Maar ik zou niet de buren daar op aanspreken, maar de glazenwasser zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ja. De glazenwasser liep over onze platte daken (uitbouw, garage) te stampen. Ons garagedak bleek ook de ideale bergplek voor een ladder van hem te zijn. Ik heb hem zelf aangesproken en gezegd dat ik dat niet meer wil hebben. Wij hadden de ruiten van de tuindeuren onder de krassen zitten van afgetrapte steentjes van het garagedak (en terras bezaaid ermee).

Hij vond mij een zeikwijf en dat is zijn goed recht. Wat ik van hem vond heb ik voor mij gehouden. Ik heb gewezen op de camera's en alarm. Kreeg een grote bek. Dus sindsdien de camera's gedraaid en alarm er altijd op. Als het alarm afgaat gaan de beelden automatisch naar de meldkamer en kan ik hem zien via een app op mijn telefoon. Bewijs zat als hij een lichtkoepel sloopt. Na twee keer gefilmd te zijn is hij ermee gestopt. Ladder ligt nu elders.

De tuinman van de buren belt altijd netjes aan en gebruikt een ladder om daarover te lopen, die loopt niet direct op het dak.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval eensgezinde reacties, dat scheelt weer (en voel ik me minder een zeikerd :worship: ).

Lastige in deze is dat de glazenwasser altijd komt als zowel wij als de buren niet thuis zijn. Aanbellen bij de buren en dan naar binnen gaan zal dus niet gaan (maar is in principe niet mijn probleem). Ikzelf ben normaal gesproken ook niet thuis, dus de glazenwasser zelf aanspreken is ook daarom lastig. Aan de andere kant heb ik ook geen zin in een lekkage, en dan te moeten bewijzen dat dat door hen komt.

Wat ik nog zou kunnen doen, is een mailtje naar de glazenwasser sturen, maar ik ben heel benieuwd wat zijn reactie daarop zal zijn...
Ik zou dit ook zeker niet accepteren en ik vind je helemaal geen zeikwijf.
Wat handig is om dit aan te pakken weet ik zo eventjes niet. Rechtstreeks aan de glazenwasser lijkt mij het handigst. Hem opbellen zou ik dan doen.
Alle reacties Link kopieren
Overleg met de buren of de glazenwasser een brandgang sleutel van ze kan krijgen ?
Zoals je hem omschrijft ben ik bang dat hij zich niks aantrekt van jouw misnoegen. En dan heb je straks ook nog gedoe met de buren afhankelijk van wat voor soort mensen dat zijn.
Een burenoorlog is voor sommige mensen zo gestart en dat wil je écht voorkomen.
Daarnaast schrijf je dat je zelf haast nooit thuis bent als hij er is, dus hoeveel last heb je er werkelijk van?
Alle reacties Link kopieren
Spreek hem in de avond aan wanneer hij zijn geld komt halen bij je buren. Desnoods je buren vragen jou een seintje te geven zodat je de glazenwasser niet misloopt of hen vragen de glazenwasser naar je door te sturen.

Overigens is die 'agressieve' benadering in die wereld normaal. Net zoals er maar één krantenbezorger loopt oid.

Succes
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Bblientje schreef:
22-11-2017 19:46
Zoals je hem omschrijft ben ik bang dat hij zich niks aantrekt van jouw misnoegen. En dan heb je straks ook nog gedoe met de buren afhankelijk van wat voor soort mensen dat zijn.
Een burenoorlog is voor sommige mensen zo gestart en dat wil je écht voorkomen.
Daarnaast schrijf je dat je zelf haast nooit thuis bent als hij er is, dus hoeveel last heb je er werkelijk van?
Het gaat niet om de overlast, maar om het feit dat hij zich ongevraagd op terrein van TO begeeft waarbij TO risico loopt op lekkage aan de uitbouw
De kans op schade van wellicht 1000den euro’s lijkt mij wel een gesprekje waard...
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
En wat zou hij doen als er geen uitbouw was? Kan hij niet anders overklimmen met z’n ladder? of een sleutel krijgen van achterom van de buren?
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een camera met bewegingsdetectie installeren en tegelijkertijd schriftelijk meedelen dat hij onrechtmatig handelt. Zodra je bewijs hebt dat hij het het nog een keer doet zou ik de kosten van een nieuw dak als schade vergoeding eisen. Keihard aanpakken dat tuig. Bij iedere vorm van bedreiging naar de politie
Saai maar spannend
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
22-11-2017 19:58
Het gaat niet om de overlast, maar om het feit dat hij zich ongevraagd op terrein van TO begeeft waarbij TO risico loopt op lekkage aan de uitbouw
De kans op schade van wellicht 1000den euro’s lijkt mij wel een gesprekje waard...

Dit inderdaad. De overlast vind ik het minste probleem, als je geen overlast wil hebben, moet je op een hutje op de hei gaan wonen en niet in een rijtjeshuis. Het gaat mij inderdaad om mogelijke schade aan mijn dak (met lekkages aan mijn uitbouw mogelijk tot gevolg) en het feit dat dat tuig zonder toestemming mijn dak betreedt. Mij is nooit iets gevraagd en ik heb ook nooit iets met hen te maken gehad verder. En idd, als ik geen uitbouw had gehad, was deze oplossing ook niet mogelijk geweest.

Een burenruzie vrees ik niet direct, ruzie met de glazenwasser mogelijk wel.

Ik overleg wel even met de buren dit weekend, kijken hoe zij hier in staan. Zij hebben ook contactgegevens van de glazenwasser voor me.
Alle reacties Link kopieren
En daarna ga ik maar eens rustig praten met de glazenwasser. Ik kijk daar wel enorm tegenop, maar voor een paar duizenden euro's mogelijke schade (al is dat waarschijnlijk verzekeringswerk, maar dan nog) is me dat wel waard.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me een goede keuze, eerst een gesprek met de buren en daarna met de glazenwasser.
Alle reacties Link kopieren
Followthesun90 schreef:
22-11-2017 21:03
En daarna ga ik maar eens rustig praten met de glazenwasser. Ik kijk daar wel enorm tegenop, maar voor een paar duizenden euro's mogelijke schade (al is dat waarschijnlijk verzekeringswerk, maar dan nog) is me dat wel waard.
Het probleem zal bij verzekeringswerk waarschijnlijk zijn dat jij moet bewijzen dat de lekkage is ontstaan omdat de glazenwasser op het dak van jouw uitbouw loopt. Als hij dat ontkent en jij geen camerabeelden hebt, dan is het jouw woord tegen zijn woord. Denk niet dat de verzekering dan gaat betalen. En wat als hij geen verzekering heeft? Gaat hij dan betalen of eindig je met een rechtzaak en een hoop gedoe?

Persoonlijk zou ik eerst even met de buren gaan praten en daarna met de glazenwasser. Dan weten de buren ook dat dit gebeurt. Als zij ook nooit thuis zijn, zien ze ook niet dat hij over het dak van jouw uitbouw loopt. Het makkelijkste zou zijn dat de buren stoppen met het laten wassen van de ramen door deze glazenwasser......
Zelf zou ik gaan praten met de glazenwasser ook lastig vinden, maar het moet wel. Als er lekkage ontstaat, draai jij nu nl. voor de kosten op.

En om op je eerst opmerking terug te komen: nee, je bent geen zeikerd. Wat hij doet, is niet acceptabel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven