Een woning vinden als 2 studenten (inkomen =studiefinan

25-11-2017 23:26 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi ik ben benieuwd hoe anderen dit aangepakt hebben. Ik wil een woning delen met mijn beste vriendin. Zij woont al op kamers en ik woon samen met mijn ( nu ex) we zijn allebei laatste jaars studenten. Onze inkomens zijn studiefinanciering+lening cc 811 euro p.p.
Wij zijn op zoek naar een appartement om te huren maar kunnen niks vinden. Op marktplaats zitten vunzige rukkers en funda etc hebben een inkomenseis.. iemand tips hoe ik een woning kan vinden in de Randstad???
Gr
Alle reacties Link kopieren
Stadswonen Rotterdam
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
Woningnet
SSH
Huren via de leegstandswet
Werken
Facebook groepen
Via via
Accepteren dat je niets samen gaat vinden en in je eentje verder zoeken
Alle reacties Link kopieren
blueeyes*3 schreef:
25-11-2017 23:36
Woningnet
SSH
Huren via de leegstandswet
Werken
Werken gaat nu niet ik ben fulltime bezig met studie en stage.
Alle reacties Link kopieren
rotterdammert23 schreef:
25-11-2017 23:29
Stadswonen Rotterdam
Bedankt
Alle reacties Link kopieren
intothewild schreef:
25-11-2017 23:36
Facebook groepen
Via via
Accepteren dat je niets samen gaat vinden en in je eentje verder zoeken
Als ik samen al niks vind laat staan alleen 🤣
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met vriend uiteindelijk via marktplaats wat gevonden. Wel heel duur allemaal, maar was ook particulieren.
Studentenhuisvesters bieden vaak ook appartementen aan, zonder inkomenseisen en dergelijke, wellicht dat de SSH (die zit in Rotterdam toch?) dat ook doet.
kyliecouscous schreef:
25-11-2017 23:45
Als ik samen al niks vind laat staan alleen 🤣
Dat zal dan ook een kamer zijn.
kyliecouscous schreef:
25-11-2017 23:45
Als ik samen al niks vind laat staan alleen 🤣
De kans op een tweepersoons appartement zónder inkomenseis is een stuk lager dan de kans op een studentenstudio/kamer.
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
25-11-2017 23:47
Ik heb met vriend uiteindelijk via marktplaats wat gevonden. Wel heel duur allemaal, maar was ook particulieren.
Aanvulling, wij hadden wel maar een slaapkamer. Dus als makkelijker. Alsnog 950 kwijt, met stufi, klein bijbaantje en vriend met minimumloon. En hele tochtige flat, brrr
Antikraak. Kijk eens op camelot.nl

Allemaal tijdelijk, maar wel goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
kyliecouscous schreef:
25-11-2017 23:45
Werken gaat nu niet ik ben fulltime bezig met studie en stage.
Ja dus? Daarom heet het ook BIJBaan. Voor in de avonduren en het weekend...
TheSky=moreBlue@Malibu
Alle reacties Link kopieren
z-u-s schreef:
26-11-2017 07:20
Antikraak. Kijk eens op camelot.nl

Allemaal tijdelijk, maar wel goedkoop.

Of Villex.nl

Alles beter dan samenwonen met je ex.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Kamernet. Heb ik goede ervaringen mee.
Alle reacties Link kopieren
Next2UinMalibu schreef:
26-11-2017 08:10
Ja dus? Daarom heet het ook BIJBaan. Voor in de avonduren en het weekend...
Niemand heeft tijd voor dit Haha . Ik ben elke dag pas 19h thuis .
Alle reacties Link kopieren
kyliecouscous schreef:
26-11-2017 10:42
Niemand heeft tijd voor dit Haha . Ik ben elke dag pas 19h thuis .


Als je iets wilt zul je er toch iets voor moeten doen. Dus of zorgen voor een inkomen (iedere zaterdag en zondag werken), of niet met een vriendin iets zoeken maar gewoon een studentenkamer voor jezelf alleen. Het is namelijk simpel, voor een appartement voor 2 wordt een inkomen geeist, voor een studentenkamer is alleen stufi wel genoeg om het te mogen huren.
kyliecouscous schreef:
26-11-2017 10:42
Niemand heeft tijd voor dit Haha . Ik ben elke dag pas 19h thuis .
Oh ik had daar wel tijd voor hoor. 40
Uur stage + reistijd van een uur enkele reis en dan donderdagavond en op zaterdag en/of zondag werken.

Weinig vrije tijd en ja het is veel. Maar zo doen zoveel mensen het als ze wat luxer willen leven.
kyliecouscous schreef:
26-11-2017 10:42
Niemand heeft tijd voor dit Haha . Ik ben elke dag pas 19h thuis .
Dan heb je ook nog de weekenden...
Jouw reactie zo reageerde mijn broer ook. Was toch heerlijk maandelijks zoveel inkomsten, kunnen studeren, niet werken maar toch de luxe van lekker op jezelf wonen. Spijt dat hij er nu van heeft. Een fulltime baan en alles terug moeten betalen. Klinkt leuk Als je het minimale terugbetaald per maand maar dan zit je er jaren aan vast. Bij hem heeft het en grote invloed gehad op bijvoorbeeld zijn hypotheek.
Alle reacties Link kopieren
nounou, als je elke dag pas om 19 uur thuis bent, kan ik me voorstellen dat je weinig mogelijkheden ziet voor een bijbaan.

TO, anti-kraak lijkt mij de beste optie
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je vorige forum gevolgd en ik vind het goed dat je de beslissing hebt genomen om bij hem weg te gaan!! Heel sterk van je. Verder is het heel moeilijk om in de Randstad wat te vinden. Mijn vriend heeft met een vriend van hem een tijdje wat gezocht, maar bij woning bezichtigingen ging de voorkeur toch vaker uit naar een stel.. Toch is het het proberen waard. Kijk gewoon op Funda en plan een bezichtiging in :)

Sorry ik lees nu pas dat Funda een inkomens eis heeft. Je kan studentenwoningweb proberen. Daar zijn sommige huizen die gaan voor loting. Mijn vriend werd nummer 2 maar helaas ging nummer 1 akkoord met het huis. Er is dus wel een kans.
anoniem_348528 wijzigde dit bericht op 26-11-2017 11:39
22.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kyliecouscous schreef:
26-11-2017 10:42
Niemand heeft tijd voor dit Haha . Ik ben elke dag pas 19h thuis .

Maar je hebt nu toch ook tijd om het huishouden voor je ex te doen? Dat hoef je dan straks niet meer.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
kyliecouscous schreef:
25-11-2017 23:45
Als ik samen al niks vind laat staan alleen 🤣
Het is een stuk makkelijker om alleen wat te vinden. Je kan hospiteer avonden doen via facebook advertenties (zoekt kamer in Amsterdam bijvoorbeeld). Daar zoeken ze altijd wel huisgenoten, en het is gezelliger dan alleen wonen als het niet lukt om met je vriendin iets te vinden.
Funda heeft niet per definitie inkomenseisen. Met zo'n inkomen lijkt een appartement voor twee personen in de randstad me een utopie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven