Aeg Wasmachine doet raar..

09-12-2017 13:54 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aeg lavamat w1441 wasmachine welke sinds 2 dagen halverwege het programma vol water stil blijft staan, het lampje 'klaar' knippert dan 2 keer en er klinken 5 piepsignalen. Ik kan de deur gewoon open doen als ik de machine op stop zet ondanks dat hij dus vol water staat. Als ik de machine daarna op centrifugeren zet doet de machine dat naar behoren en lijkt de was er schoon en droog uit te komen, maar normaal is het natuurlijk niet. Herkent iemand dit of weet iemand waar het aan kan liggen? Alvast bedankt!
Geen idee, maar mijn AEG deed ook raar afgelopen week. Bij een aantal wasprogramma's stonden alleen streepjes, die kon ik ook echt niet gebruiken, alsof ie de info ervan kwijt was. Maar toen ik AEG wilde mailen en nog 1 keer probeerde, deed ie alles weer. Rare apparaten...
Misschien even resetten door de stekker een tijdje uit het stopcontact te halen?
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat er iets in de filter zit waardoor hij niet goed af kan pompen?
Heb ik ook eens gehad. Geen AEG overigens.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Service-Monteur bellen voor een afspraakje.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Alle reacties Link kopieren
Heb je het filter er al eens uitgehaald en schoongemaakt? Voorzover dat kan natuurlijk. Vroeger, toen wasmachines nog geen halve computers waren, wilde dat nog wel eens helpen bij soortgelijke klachten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst de gebruiksaanwijzing erbij pakken (of op internet opzoeken als je die niet meer hebt) en bij 'problemen oplossen' kijken. Wie weet kun je het zelf verhelpen. Als dat geen soelaas biedt, kun je altijd nog een servicemonteur bellen.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Ik ga voor de optie een monteur bellen.
Alle reacties Link kopieren
ik ga voor de optie "googlen op internet en youtube". Vaak goede adviezen. En filters etc schoonmaken.

Werkt dit niet, dan een monteur bellen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Stekker gaat er altijd uit na gebruik omdat de stekker van de droger dan in het stopkontakt moet, dat helpt dus niet..Filters heb ik al nagekeken en schoongemaakt, niks gevonden zoals ik al verwachtte omdat de machine immers wel gewoon centrifugeert en afpompt als ik de machine op die stand zet. Lijkt mij dat dat anders ook niet had gewerkt? Maar kan me vergissen natuurlijk. Gebruiksaanwijzing en google heb ik idd ook al geraadpleegt, daar word ik niet wijzer van behalve dat ik nu weet dat het vaker voorkomt maar ik heb tot nu toe nog nergens een oplossing gelezen voor dit probleem :- ik vind het zo raar dat de machine gisteren wel weer gewoon zijn programma heeft afgemaakt nadat hij eergisteren raar deed en vandaag dus weer niet. Gisteren en vandaag heb ik hetzelfde programma gebruikt dus daar ligt het ook niet aan.. dat word de monteur bellen ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
en morgen doet de wasmachine weer gewoon.

kan ook een "bliep" in het programma zijn, gebeurd een of paar keer, daarna nooit meer. of heb je wat anders gelezen op het internet?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen gelezen dat het vaker voorkwam, maar dus geen oorzaak of oplossing. Ik weet het dus niet.. ik hoop wel dat je gelijk hebt natuurlijk, want ik was 6 keer per week dus vind dit echt irritant. Ik hoopte dat het idd over zou zijn nadat hij gisteren gewoon zijn werk deed maar vandaag was het dus helaas weer mis..
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden hiervoor een AEG die al vrij snel soortgelijke rare klachten gaf. De servicemonteur is twee keer geweest en uiteindelijk bleek het een ding in het circuit te zijn. Gelukkig binnen de garantie, want dat zijn dure grapjes.

Daarna hebben we gewoon tweedehands een oudje (2006 of eerder geloof ik) gekocht via een speciaal tweedehands witgoed bedrijf in de regio . Die hebben we nu bijna een jaar en dat gaat echt super. En mocht er wat mee zijn is het makkelijker/goedkoper op te lossen omdat er dus minder elektronica in zit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn machine heb ik 10 jaar geleden gekregen bij mijn destijds gekochte huis omdat de vorige eigenaar hem te zwaar vond om de trap op te tillen vanuit de kelder, garantie heb ik dus helaas zeker weten niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Maar heb je het filter wel eens schoongemaakt?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens de service manual gevonden en hier vond ik deze mogelijke oorzaken (en oplossingen) :
  • Er zit een knik in de afvoerslang De oplossing hiervoor is de knik uit de afvoerslang te halen
  • Maximale pomphoogte (af-voerhoogte 1m vanaf de on-derkant van het apparaat) is overschreden. Neem contact op met de klantenservice; voor afvoer-hoogtes van meer dan 1m is een speciale ombouwset ver-krijgbaar.
  • Afvoerpomp is verstoptApparaat uitzetten en de stekker uit het stopcontact trekken, afvoerpomp schoonmaken.
  • Bij sifonaansluiting: sifon is verstopt.Sifon schoonmaken
Wat trouwens ook kan is dat er een sok of een onderbroek of iets dergelijks tussen de trommel is komen te zitten. Heb je daar al naar gekeken?
Alle reacties Link kopieren
De gebruiksaanwijzing had ik idd ook al gevonden en de filters had ik ook al nagekeken. Een knik in de slang is het niet dus blijft alleen de afboerpomp over maar lijkt me niet dat de hoogte daarvan ineens veranderd kan zijn? De machine staat al 1,5 jaar op dezelfde plek nl. Waar moet ik kunnen zien of er een kledingstuk vast zit tussen de trommel?
Alle reacties Link kopieren
Aan de voorkant zit een rubberen ring. Soms schiet er iets tussen die ring en wasmachine.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
09-12-2017 16:30
De gebruiksaanwijzing had ik idd ook al gevonden en de filters had ik ook al nagekeken. Een knik in de slang is het niet dus blijft alleen de afboerpomp over maar lijkt me niet dat de hoogte daarvan ineens veranderd kan zijn? De machine staat al 1,5 jaar op dezelfde plek nl. Waar moet ik kunnen zien of er een kledingstuk vast zit tussen de trommel?
Wat Belle73 zegt inderdaad, de rubberen ring aan de voorkant. Daar gewoon even goed kijken/voelen.
Alle reacties Link kopieren
Tussen de ring is niks gevonden en de machine heeft nog 1 keer weer normaal gelopen na mijn laatste bericht hier, maar toen kwam de was er uit met vlekken die er voorheen niet op zaten.. dus toch maar een begrafenisondernemer geregeld voor mijn oude wasmachine en een nieuwe gekocht gisteren die eind van de week geleverd word.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven