Leuke ideeën voor Kerst

10-12-2017 17:41 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal. Voor het eerst komt mijn familie bij ons Kerst vieren. Nu ben ik op zoek naar wat leuke ideeën zodat iedereen zich ook welkom voelt. Dus leuke ideeen m.b.t. eten en drinken of iets te doen binnenshuis. Een beetje vaag wat ik vraag maar ik weet het zelf niet helemaal goed. :@@:
Alle reacties Link kopieren
Lekker muziekje aan, welkomstdrankje. Kerstrecepten en versieringen etc zijn er genoeg te vonden op bijvoorbeeld Pinterest.
Alle reacties Link kopieren
Googlen?
Alle reacties Link kopieren
Gezellig met de hele familie op de smartphone googelen?
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Hoeveel mensen? Welke leeftijden? Wat voor familieband?
Alle reacties Link kopieren
Maar hoeveel mensen komen er? Moet je ook het hele diner verzorgen? Je zou ook iedereen een gerecht mee kunnen laten nemen.
Zorg dat je wat kaarsjes aan hebt hier en daar, een kerstboom of andere versiering, een gezellig kerstmuziekje en eten en drinken, en je komt al een heel eind hoor!
Alle reacties Link kopieren
mlle schreef:
10-12-2017 17:49
Gezellig met de hele familie op de smartphone googelen?
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Is dit voor het eerst dat de familie zo bij elkaar komt of voor het eerst bij jou? Mochten jullie vaker Kerst samen vieren dan heb je toch al wat ervaringen van wat gezellig is of wat je totaal niet wilt? Niet te veel willen, lekker gezellig samen zijn met een hapje en een drankje. Wat spelletjes erbij en een kerstmuziekje. Traditioneel dus ;-).
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
10-12-2017 17:53
Maar hoeveel mensen komen er? Moet je ook het hele diner verzorgen? Je zou ook iedereen een gerecht mee kunnen laten nemen.
Er komen ongeveer 6 stellen en twee kinderen onder de 5. En iedereen neemt al wat mee qua eten. :)
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
10-12-2017 17:45
Googlen?
Goed idee. :-D Maar ik vond het leuk om een topic te openen om te lezen hoe anderen dat doen.
Alle reacties Link kopieren
liane77 schreef:
10-12-2017 18:02
Is dit voor het eerst dat de familie zo bij elkaar komt of voor het eerst bij jou? Mochten jullie vaker Kerst samen vieren dan heb je toch al wat ervaringen van wat gezellig is of wat je totaal niet wilt? Niet te veel willen, lekker gezellig samen zijn met een hapje en een drankje. Wat spelletjes erbij en een kerstmuziekje. Traditioneel dus ;-).
Is voor het eerst dat de familie op deze manier bij elkaar komt. We willen op deze manier iedergeval 1 keer per jaar bij elkaar komen.
Een mooie schaal pakken, daar kerstballen inleggen, tuitje eraf halen en in die ballen een papiertje met een kerstwens of persoonlijke noot voor de genodigden schrijven. Aan de bal de naam van de betreffende persoon maken en een hamer bij de schaal leggen.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-12-2017 17:53
Hoeveel mensen? Welke leeftijden? Wat voor familieband?
Het zijn zussen, ouders, kinderen met aanhang en twee kinderen onder de 5.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor iedereen aanwezig voor de borrel, samen eten en daarna een kop koffie met bonbons en afgelopen. Dan heb je nog een gedeelte van de dag voor jezelf en is het over voordat het "gedwongen" wordt.

Als je normaal gesproken niet heel de dag bij elkaar verkeert, zou ik niet weten waarom je juist op Kerstmis van koffietijd tot de late uurtjes een gedwongen samenzijn zou moeten organiseren. Beter is dan te zeggen "jullie zijn om 5 uur welkom voor de borrel, om 7 uur gaan we lekker eten en om 10 uur is het einde verhaal". Uiteraard maak je het gedurende die uurtjes dan wel echt gezellig, mooie kerstboom, kaarsjes aan, eventueel nog een klein pakje onder de boom voor iedereen, enz.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Joni_de_tweede schreef:
10-12-2017 18:08
Een mooie schaal pakken, daar kerstballen inleggen, tuitje eraf halen en in die ballen een papiertje met een kerstwens of persoonlijke noot voor de genodigden schrijven. Aan de bal de naam van de betreffende persoon maken en een hamer bij de schaal leggen.
Oh leuk! Dat soort ideeën bedoel ik. Dit ga ik doen. :idee:
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
10-12-2017 18:09
Ik zou gaan voor iedereen aanwezig voor de borrel, samen eten en daarna een kop koffie met bonbons en afgelopen. Dan heb je nog een gedeelte van de dag voor jezelf en is het over voordat het "gedwongen" wordt.

Als je normaal gesproken niet heel de dag bij elkaar verkeert, zou ik niet weten waarom je juist op Kerstmis van koffietijd tot de late uurtjes een gedwongen samenzijn zou moeten organiseren. Beter is dan te zeggen "jullie zijn om 5 uur welkom voor de borrel, om 7 uur gaan we lekker eten en om 10 uur is het einde verhaal". Uiteraard maak je het gedurende die uurtjes dan wel echt gezellig, mooie kerstboom, kaarsjes aan, eventueel nog een klein pakje onder de boom voor iedereen, enz.
Eens. We kunnen niet al te laat beginnen omdat er jonge kinderen bij zijn, dat scheelt. Goed idee om een exacte begintijd door te geven.
Alle reacties Link kopieren
Zoek eens op kerstcocktail , zet ze bij elkaar op een mooi dienblad als je bezoek binnen komt.
Alle reacties Link kopieren
Joni_de_tweede schreef:
10-12-2017 18:08
Een mooie schaal pakken, daar kerstballen inleggen, tuitje eraf halen en in die ballen een papiertje met een kerstwens of persoonlijke noot voor de genodigden schrijven. Aan de bal de naam van de betreffende persoon maken en een hamer bij de schaal leggen.
Ja, leuk, en dan heeft ome Theo nét iets te veel op, en slaat nét iets te hard, en dan vind je de splinters van die bal een week later nog op je parket, of de schaal op zich gaat aan diggelen met stukken die alle kanten op spatten, of er wordt nét mis geslagen en dan zit er een deuk in je notenhouten salontafel door die zware hamer...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
10-12-2017 18:09
Ik zou gaan voor iedereen aanwezig voor de borrel, samen eten en daarna een kop koffie met bonbons en afgelopen. Dan heb je nog een gedeelte van de dag voor jezelf en is het over voordat het "gedwongen" wordt.

Als je normaal gesproken niet heel de dag bij elkaar verkeert, zou ik niet weten waarom je juist op Kerstmis van koffietijd tot de late uurtjes een gedwongen samenzijn zou moeten organiseren. Beter is dan te zeggen "jullie zijn om 5 uur welkom voor de borrel, om 7 uur gaan we lekker eten en om 10 uur is het einde verhaal". Uiteraard maak je het gedurende die uurtjes dan wel echt gezellig, mooie kerstboom, kaarsjes aan, eventueel nog een klein pakje onder de boom voor iedereen, enz.
Dat is natuurlijk voor iedereen anders. Ik zou heel erg teleurgesteld zijn als mensen al om 10 uur weg zouden gaan. Maar ja, daar hoef ik ook niet bang voor te zijn want bij onze familie en vriendenkring wordt het altijd laat.
Alle reacties Link kopieren
Ontvangen met glühwein en lekker hapjes.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mentosje schreef:
10-12-2017 18:09
Het zijn zussen, ouders, kinderen met aanhang en twee kinderen onder de 5.

Dan weet je toch wel een beetje wat ze leuk vinden? Waar ben je 'bang' voor? Of lees ik dat verkeerd?
Voor de kinderen:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
10-12-2017 18:15
Dat is natuurlijk voor iedereen anders. Ik zou heel erg teleurgesteld zijn als mensen al om 10 uur weg zouden gaan. Maar ja, daar hoef ik ook niet bang voor te zijn want bij onze familie en vriendenkring wordt het altijd laat.
Ik zie geen meerwaarde in nachtwerk. Geloof me, ik heb mijn tijd gehad dat het niet laat genoeg kon worden, om drie uur in de nacht nog naar huis na een etentje e.d. Ik vind het het niet meer waard, sorry. Misschien ook omdat ik sinds mijn ziekte (kanker 4 jaar geleden) beter gedij op regelmaat. Maar los daarvan, heb ik geleerd dat je een feestje beter kunt eindigen op de "high note" dan te wachten tot iedereen landerig op de bank hangt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
10-12-2017 18:31
Ik zie geen meerwaarde in nachtwerk. Geloof me, ik heb mijn tijd gehad dat het niet laat genoeg kon worden, om drie uur in de nacht nog naar huis na een etentje e.d. Ik vind het het niet meer waard, sorry. Misschien ook omdat ik sinds mijn ziekte (kanker 4 jaar geleden) beter gedij op regelmaat. Maar los daarvan, heb ik geleerd dat je een feestje beter kunt eindigen op de "high note" dan te wachten tot iedereen landerig op de bank hangt.
Als je ziek bent geweest dan snap ik dat echt wel dat je het niet meer zo laat maakt. Hier meestal feestjes tot ver na 3 uur en er ligt niemand landerig op de bank. Mijn ervaring is hoe later na 12 uur hoe gezelliger het wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven