Kerstboomkaarsjes

10-12-2017 19:40 13 berichten
Ik vond laatst een stel kandelaartjes uit mijn jeugd en een kerstklingelding met engelen, waar kleine dunne kaarsjes in moeten, zogeheten kerstboomkaarsjes:

https://www.koopkerstverlichting.nl/fil ... or_2_l.jpg

*** Even voor de duidelijkheid: het is niet voor in de boom, maar gewoon voor op tafel ***

Die zijn kennelijk nauwelijks meer te koop. Online wel, maar dan zijn de verzendkosten relatief hoog. Vaak kleine shops met hoge verzendkosten en vaak zelfs een "kleine-bestellingentoeslag". Bij Blokker of een andere zaak waar je bestellingen in de winkel kunt afhalen vind ik ze niet.

Ik zie ze wel in de webshop van Dille en Kamille, dus ik hoop dat ze ze in de gewone winkel ook hebben.

Heeft iemand ze onlangs nog ergens gezien bij een winkelketen? De meeste ketens zitten hier wel in de stad. Ik ga er niet voor reizen, dan kan ik beter bestellen.
anoniem_332305 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 19:54
5.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die dus nooit durven aansteken. Of wil je ze gewoon ter decoratie?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Voor op tafel!
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 10-12-2017 19:52
98.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
10-12-2017 19:50
Ik weet toen ik een jaar of 5 was en we op wintersport waren in Oostenrijk met de kerst er een kerstboom was met kaarsjes en die gingen dan 's avonds een uurtje aan. Dan zat de eigenaar van het huis ernaast met een spons in zijn handen en een emmer water ernaast. Uurtje liedjes zingen, verhaal voorlezen en dan gingen de kaarsjes weer uit.
Zouden deze passen ?
https://www.hema.nl/winkel/kerst/woonac ... t=13503327
Simitçi schreef:
10-12-2017 20:01
Zouden deze passen ?
https://www.hema.nl/winkel/kerst/woonac ... t=13503327
O gut, die passen waarschijnlijk wel ja! Ik ben ze in het begin van mjn zoektocht nog tegengekomen ook, maar daarna weer vergeten :facepalm: . Deze ga ik maar eens proberen.

Dank je!
regenworm schreef:
10-12-2017 20:11
O gut, die passen waarschijnlijk wel ja! Ik ben ze in het begin van mjn zoektocht nog tegengekomen ook, maar daarna weer vergeten :facepalm: . Deze ga ik maar eens proberen.

Dank je!

Succes , vind die dingen altijd suler leuk echt nostalgie !
Hebben verjaardagskaarsjes (die je in de taart kan prikken) niet ook dat formaat?
Oh ja, wij hadden vroeger (jaren ‘80) zes echte kaarsjes in de kerstboom. Heel af en toe mochten die een kwartier aan. Emmer zand ernaast. Mijn moeder zat geen moment rustig, haha! Zij wilde sowieso niet dat er kaarsen aan waren als zij of mijn vader er niet bij waren. Ze blies zelfs alle kaarsen uit als ze even naar de wc ging.
voornu schreef:
10-12-2017 20:33
Hebben verjaardagskaarsjes (die je in de taart kan prikken) niet ook dat formaat?
Nee, die zijn veel kleiner, althans degene die wij thuis gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Dat klingelding met engelen, is dat zo'n ronddraaidingetje van aluminium met drie engeltjes en 2 belletjes waar dan vier kaarsjes onder moeten? Daar passen inderdaad die kaarsjes van de hema in. Wel een waarschuwing: ik heb er ook een uit de kerstdoos van mijn moeder gevist, en heb nu een zwartgeblakerde plek in m'n houten kastje :| Onderste traytje wordt blijkbaar heel heet als de kaarsjes opbranden.
Dat is hem inderdaad! Bedankt voor de waarschuwing. Ik herinner me geen problemen van vroeger, maar misschien zetten we hem toen wel op een vuurvaste tegel of zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven