Zelfstandige studentenwoning?

12-12-2017 14:18 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel over mijn woonsituatie. Op het moment woon ik op 8 m2 in een huis met 3 hele leuke huisgenoten. Echter, het is een uur reizen naar mijn uni en mijn kamer zelf vind ik te klein en het huis is oud en alles is aan vervanging toe. Aan de ene kant woon ik er wel fijn, maar toch knaagt er al maanden iets. Ik wil makkelijker uit kunnen gaan in mijn studentenstad, sporten bij de uni omdat dit veel goedkoper is etc.

Het liefst zou ik in Amsterdam willen wonen, in een 'normaal' huis met huisgenoten. Eigenlijk wat ik nu heb, maar dan in Amsterdam. Het probleem is: nu betaal ik € 300 voor 8m2 en in Amsterdam makkelijk 500/600 voor de locaties die me aanspreken. Dat is natuurlijk algemeen bekend, maar dat kan ik niet betalen. Dus dikke vette jammer dan. Het vervelende is dat alle alternatieven minder aantrekkelijk zijn. Logisch ook, anders zou dat ook wel hartstikke duur zijn. Maar ik kom er nu maar niet uit wat ik wil. Twee vriendinnen van me (die al afgestudeerd zijn) zouden wel met mij samen iets willen zoeken, maar ook dan kom je al snel op € 500 p.p. uit en dan zit je niet eens in een fantastische buurt. Hoewel ik die optie nog een beetje open heb, moet ik denk ik toch toe gaan geven dat dit ook niet haalbaar is.

Nu is een andere optie een zelfstandige studentenstudio. Ik heb nu iets gevonden wat ik met huurtoeslag zou kunnen betalen. Iemand die ik ken woont er ook, maar die gaat alle weekenden nog naar huis. De locatie is ideaal, maar het is dus wel allemaal zelfstandig. Wat aan de ene kant heel fijn is, maar ik ben ook wel heel erg bang om eenzaam te worden.

Ik kan dus blijven wonen waar ik nu woon tot ik echt iets helemaal perfect tegen kom (met of zonder die 2 vriendinnen), maar hoe haalbaar dat is weet ik niet. En eigenlijk wordt ik niet heel gelukkig van mijn huidige woonsituatie. Of ik kan voor deze zelfstandige woning gaan maar dan zit ik wel aan een jaarcontract vast, dus als dat tegenvalt moet ik wel een jaar doorbijten. Omdat het in mijn hoofd alle kanten op gaat; de ene week wil ik dit, de andere dat, hoop ik dat jullie mij kunnen helpen door misschien ervaringen te delen?
Alle reacties Link kopieren
ik vind Amsterdam nogal overschat.

Sporten en uitgaan kan ook in je eigen stad met vrienden daar of nodig eens iemand uit van je uni.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Tja aan mij heb je niks.
Ik wil nog niet dood in Amsterdam gevonden worden.
Joh, als je zelfstandig woont is je kamer de ideale uitvalsplek voor avonden met vriendinnen en alles, omdat je je woonkamer niet deelt. Dus ik zou 't gewoon doen, en regelmatig mensen uitnodigen, dan komt het wel goed.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
12-12-2017 14:20
ik vind Amsterdam nogal overschat.

Sporten en uitgaan kan ook in je eigen stad met vrienden daar of nodig eens iemand uit van je uni.
Zeker waar, maar de stad waar ik nu woon ben ik ook niet opgegroeid. Ik ken daar niemand, en heb eigenlijk al mijn vrienden in Amsterdam of dat is waar we afspreken omdat ik hiervoor ook al op school zat in Amsterdam. Heb ook niet bijzonder veel met de stad zelf, het is meer dat mijn sociale leven + studie daar is wat het het handigste maakt om daar te gaan wonen.
Je studeert in Amsterdam? Ik zou zeker in mijn studiestad willen wonen, niet in een willekeurige andere stad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven