Vliegjes plaag!

12-12-2017 20:28 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in de woonkamer/open keuken sinds twee weken enorm last van vliegjes. Het lijken fruitvliegjes maar dan ietsje groter. Ik kom er niet vanaf! Kan de hele dag met een stofzuiger achter ze aan (ze zitten het liefst op het plafond of op de muur), tientallen zuig ik op en als je een half uur later kijkt zitten ze er weer.
Andere genomen maatregelen: alle fruit uit huis, prullenbak weggehaald, alle hoeken en gaten schoongemaakt, ik kan geen bron verzinnen waar ze vandaan komen (zitten in de hele kamer behalve in het midden) maar ergens zitten er een paar fanatiek eitjes te leggen want soms zie ik ineens een aantal babyvliegjes.

Bah, bah, bah. Ik vond vanmiddag een levend exemplaar dat in mijn broodtrommel was gekropen. Hoe kom ik er vanaf? Wie heeft de gouden tip?!
Alle reacties Link kopieren
niet in je kamerplant?

bij mij zitten ze in de pot van mijn sinaasappelboompje.
rouwmuggen ofzoiets.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Je moet er eerst achter zien te komen wat voor vliegjes het zijn. Dan kun je ook uitzoeken hoe je er af komt. Google eens... zijn het rioolvliegjes bijvoorbeeld? In dat geval is er waarschijnlijk iets mis met het riool of een afvoer...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Misschien zijn het inderdaad rouwvliegjes. Die leggen hun eitjes in planten. Ik heb ook rouwvliegjes gehad, stomme krengen, heel hardnekkig. Heb uiteindelijk de ene plant waar ze inzaten weggegooid en de rest behandeld met onderstaand spul. Toen nooit meer last van gehad.

https://www.ecostylewebshop.nl/tuin/bio ... renrouwmug
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden rioolvliegjes, vanuit de kruipruimte. Daar waren twee delen van een afvoerbuis uit de keuken losgeschoten, eerst gerepareerd, toen heeft een verdelger gif gespoten en daarna is de kruipruimte gevuld met een laag zand wat erin gespoten werd zodat de resten van het gelekte afvoerwater niet opnieuw ongedierte zou aantrekken.
Alle reacties Link kopieren
Goh, nooit van rouwvliegen of rioolvliegen gehoord, thanks! Ik ga googlen.
femke09 wijzigde dit bericht op 12-12-2017 21:17
Reden: Ik zie ze vliegen
9.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vliegen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor de rouwvliegen, duidelijk! Planten onderzoeken dus.
Zou het helpen om consequent alle vliegjes weg te zuigen met de stofzuiger en ondertussen de plaatsen waar eitjes kunnen liggen te verwijderen?
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
12-12-2017 21:10
Vliegen!
Haha, o ja :$
femke09 schreef:
12-12-2017 21:15
Ik ga voor de rouwvliegen, duidelijk! Planten onderzoeken dus.
Zou het helpen om consequent alle vliegjes weg te zuigen met de stofzuiger en ondertussen de plaatsen waar eitjes kunnen liggen te verwijderen?
Nee je moet aaltjes kopen online. Dat is het enige wat helpt. De larven van rouwvliegjes vreten de wortels van je planten kapot en je plant gaat dood. De aaltjes die je online kunt kopen gooi je in een gietertje met wat water, bewater je plant hiermee en die aaltjes vreten de larven op. (Uiteindelijk sterven die aaltjes omdat er geen larven meer te vinden zijn). Helpt echt heel goed! Google het eens.
Alle reacties Link kopieren
ik heb alles geprobeerd,maar nog steeds vliegjes.
volgens mijn oma is het enige wat werkt de plant uit de pot halen, potgrond weggooien,wortels van de plant goed afspoelen met water en de plant weer in nieuwe aarde zetten.

maar ja, mijn boompje staat in een reusachtige, zware pot met liters zand.
en het is ook niet echt weer om er lekker mee buiten aan de slag te gaan.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Als ik dat had met mijn planten stak ik er lucifers in. Door de zwavel vliegen ze weg. Deed mijn moeder ook altijd, geen idee eigenlijk of het wel effect heeft. Of insmeren met bier, maar volgens mij was dat bij luis. Als het mij niet snel genoeg ging was de plant gauw in de container. Inmiddels door allergieën geen planten meer in huis, dus al jaren geen last meer van.
Alle reacties Link kopieren
femke09 schreef:
12-12-2017 21:15
Ik ga voor de rouwvliegen, duidelijk! Planten onderzoeken dus.
Zou het helpen om consequent alle vliegjes weg te zuigen met de stofzuiger en ondertussen de plaatsen waar eitjes kunnen liggen te verwijderen?
Dat is een stuk goedkoper! Ik zou alle planten eruit gooien.
Alle reacties Link kopieren
Stap 1 is alvast wat bakjes met rode wijn neerzetten, daar schijn je ze mee te kunnen vangen. En dan morgen met licht nog eens goed kijken en verdere maatregelen nemen.
Alle reacties Link kopieren
Er liggen al twee vliegen te zwemmen :yes:
Wij hadden pas ook een plaag van deze vliegjes. Alle planten uit huis gehaald en ze waren zo weg. Ik hoop voor je dat ze snel weg zijn, wat een irritante beestjes.
Alle reacties Link kopieren
Cocosgrond zijn erg fijn voor rouwmugjes. Vaak zitten de kruidenplanten van de supermarkt in cocosgrond.
Als je geen wijn hebt, helpt vaak een bakje water met afwasmiddel.
Fruitvliegjes zijn kleiner en zwakker. Ze worden door zuur aangetrokken, dus potje water met beetje azijn en beetje afwasmiddel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven