Spullen over na verhuizing

14-12-2017 08:47 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verhuisd naar een veel kleinere woning. Ik heb nu meubels over waar ik het liefst in een klap vanaf wil. Ik woon in Utrecht en het grofvuil is geen optie omdat die maar 1,5 m3 kan ophalen. Wat is handig en snel?
Alle reacties Link kopieren
Kringloop bellen, die halen het meestal wel op.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Op marktplaats of een FB-groep aanbieden voor 100 euro, en er duidelijk bij vermelden dat alles meegenomen moet worden voor dat geld. Of de kringloop inderdaad, al zijn sommige kringloopwinkels kritisch en nemen ze niet alles mee.
In de hal van het appartement zetten en briefje erbij dat men mag pakken wat men kan gebruiken. Zo vind er een eerste shifting plaats. De rest laten afhalen voor milieupark, second hand winkels, kringloop.
Oh, en partijen die vervoeren naar buitenland zoals Polen, Rusland etc.
Waar ik woon, heeft de vuilstort een container voor spullen die naar de kringloop kunnen. 2 vliegen in 1 klap: spul dat oké is naar de kringloop en afgeragde zooi naar de vuilstort. Alles op 1 locatie. Ik vond het ideaal zo met verhuizen. Veel aan de kringloop gedoneerd.
Mieshka schreef:
14-12-2017 09:04
Waar ik woon, heeft de vuilstort een container voor spullen die naar de kringloop kunnen. 2 vliegen in 1 klap: spul dat oké is naar de kringloop en afgeragde zooi naar de vuilstort. Alles op 1 locatie. Ik vond het ideaal zo met verhuizen. Veel aan de kringloop gedoneerd.
Maar hoe vervoer je die meubels dan?
Als je er niet perse iets voor hoeft te hebben kun je ook op Marktplaats zetten dat het gratis af te halen is.
Heb ik met een bank wel eens gedaan, die was zo weg...
Gek genoeg geeft gratis-af-te-halen veel meer gezeur dan een klein bedrag ervoor vragen.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
14-12-2017 09:26
Gek genoeg geeft gratis-af-te-halen veel meer gezeur dan een klein bedrag ervoor vragen.

Is ook mijn ondervinding.

Onlangs was voor mij de succesformule wel om een meubelstuk op de lokale verkoopgroep te zetten 'prijs = X € of gratis bij vandaag ophalen'.
Dan shift je al de mensen weg die klakkeloos 'wil ik' roepen, ding was weg binnen 1.5 u na het plaatsen van de advertentie.
Alle reacties Link kopieren
Het staat nu als een puinhoop op een hoopje. Niks is makkelijk toegankelijk. Zo heb ik al geïnteresseerden in de wasmachine maar daar kan je niet goed bij. Net als een kast: die is gedemonteerd en de planken zijn nogal versprijd.
Baby_Giraf schreef:
14-12-2017 09:34
Het staat nu als een puinhoop op een hoopje. Niks is makkelijk toegankelijk. Zo heb ik al geïnteresseerden in de wasmachine maar daar kan je niet goed bij. Net als een kast: die is gedemonteerd en de planken zijn nogal versprijd.


Daarom dus alles of niets aanbieden. Willen ze de wasmachine voor een prikkie? Prima, maar dan neem je de rest ook mee, zie maar wat je ermee doet. Als ze wel genoeg ruimte hebben kunnen ze het zelf thuis bij elkaar zoeken en stuk voor stuk op marktplaats zetten (en zo winst maken). Er zijn echt mensen die dat soort handel wel zien zitten.
Leger des Heils bellen in Utrecht?
Troeteltje schreef:
14-12-2017 08:56
In de hal van het appartement zetten en briefje erbij dat men mag pakken wat men kan gebruiken. Zo vind er een eerste shifting plaats. De rest laten afhalen voor milieupark, second hand winkels, kringloop.
Dit mag vaak niet
Alle reacties Link kopieren
Iedere keer wat bij het grof vuil zetten? En wat wel verkoopbaar is aanbieden.
Hier hetzelfde Gewoon in een paar keer weggedaan.
Weggeefhoek op FB.
In Utrecht zijn veel weggeefhoeken op Facebook, en veel wijken hebben hun eigen pagina op Facebook waar (ook) spullen verkocht worden.

Ik zou even je wijk op Facebook intikken. En dan daar lid worden en alles daar neerzetten.
gizzmo-returns schreef:
14-12-2017 10:47
Dit mag vaak niet
Klopt. Heb het zelf wel eens gedaan en probleem was binnen no time opgelost.
Alle reacties Link kopieren
opkoper bellen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
gizzmo-returns schreef:
14-12-2017 10:47
Dit mag vaak niet
Het mag niet maar in mijn oude buurt was alles vaak binnen 10 minuten weg. Alsof ze er op zaten te wachten. ;-D
LizBakker schreef:
14-12-2017 09:12
Maar hoe vervoer je die meubels dan?


In ons geval hebben we een klein vrachtwagentje gehuurd. Maar het vervoeren kan wel een punt zijn ja.
Ik denk dat alles hierboven al zo'n beetje genoemd is..
Ik zal het of voor een bepaald bedrag op marktplaats/Facebook zetten, of het aan de kringloop aanbieden. Ben je er in ieder geval in 1x van af!

Gefeliciteerd met je nieuwe plekje
Marana-- schreef:
14-12-2017 09:26
Gek genoeg geeft gratis-af-te-halen veel meer gezeur dan een klein bedrag ervoor vragen.
Inderdaad,ik had eerst een kast gratis ophalen,niemand kwam.Toen opnieuw voor 20 euro en het werd gelijk verkocht. Mensen denken bij gratis dat het stortmateriaal is denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven