Plisségordijnen; ervaringen?

16-12-2017 21:22 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

We krijgen bijna de sleutel van ons huis en ben druk bezig met het interieur van het nieuwe huis. Eerst zat ik wat betreft de raamdecoratie te denken aan roljaloezieën, maar daar komt niet veel licht door vanwege de brede horizontale banden. Horizontale jaloezieën vallen denk ik ook af (hond in huis = kans op meer stof = vieze stoffige jaloezieën) en toen kwam ik uit bij plissé gordijnen alleen ken ik niemand die dit heeft. Is het mooi, is het handig, is het goed schoon te maken, heb je veel inkijk als het binnen licht is en buiten donker? Hoop dat jullie me kunnen helpen beslissen!
Ja, wij hebben ze. Mooi, handig, veel licht (want kan ook van bovenaf naar beneden), niemand kan naar binnen kijken (hebben wel dubbele) en kan op inkijkhoogte hangen. Hierdoor boven en onder licht. Kan ze alleen niet schoonmaken of wassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze niet, want ik vind ze oerlelijk. Voor een kantoor of zo prima, maar absoluut niet gezellig of mooi in de woonkamer. Ze zijn wel handig (op mijn werk hebben we ze), maar voor een gezellige/fijne sfeer moet je ze zeker niet nemen.
Hier plissés, wij vonden het mooi en daarnaast ook erg handig. In elke ruimte hebben wij plissés hangen. Wel met overgordijnen erbij op de begane grond en in de op dit moment in gebruik zijnde slaapkamers.
In de slaapkamers verduisterende plissés en de overige ruimtes lichtdoorlatend.
Grote voordeel vond ik dat je ze topdown kunt bestellen, dus op alle hoogtes die jij wilt, kunt laten hangen. Erg handig, want geen inkijk van mensen die langs lopen en toch zonlicht.

Enige nadeel, wij hebben een aantal behoorlijk grote ramen in onze hoekerker, waardoor de plissés ook groot en zwaar uitvallen ( 230 cm bij 220 cm) Iedere week ben ik bij deze ramen bezig met het opnieuw in model brengen van de plissés, want ze willen nog wel eens uit model gaan hangen. Ik vouw ze dan altijd weer recht.

De overige plissés niet, die hebben standaard maten en vallen gewoon goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze in badkamer en boven. Ideaal. Reinigen is domweg afspoelen onder de douche en nat ophangen aldus mijn woning inrichter
Ik heb ze ook, vooral gekozen omdat te bevestigen was op kozijn deur (met geleider, zodat als je binnenkomt gordijn niet klappert).

Zijn er erg blij mee, geen inkijk en toch ontzettend veel licht! Ook in badkamer, staat die altijd tot halverwege (van beneden tot halverwege dus gordijn, daarboven niets). Altijd licht in de badkamer en 0.0 inkijk, daarnaast ook Vochtbestendig. Ik vind t ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Lastig hoor, ook omdat ik het nog nooit bij iemand heb gezien. Hoe ziet het er uit als ze het hele raam bedekken, s'avonds ofzo? Wij hebben openslaande deuren naar de achtertuin, dus ze zijn dan nest lang en breed. Is dat wel mooi?
Bij de openslaande deuren hebben wij inbetweens gordijnen, ipv plissés. Wanneer we de deuren op hebben staan, kunnen we de inbetweens een beetje ervoor hangen, zodat het toch nog wat ongedierte tegenhoudt en we wel frisse lucht in huis krijgen. Dat vonden wij een stuk mooier en ook handiger.

Op internet heb je wel wat interieurplaatjes, waarop je kunt zien hoe het eruit kan zien. Ik heb zelf zo geen foto's paraat.
Alle reacties Link kopieren
Kate670 schreef:
17-12-2017 09:48
Lastig hoor, ook omdat ik het nog nooit bij iemand heb gezien. Hoe ziet het er uit als ze het hele raam bedekken, s'avonds ofzo? Wij hebben openslaande deuren naar de achtertuin, dus ze zijn dan nest lang en breed. Is dat wel mooi?
Dat is een kwestie van smaak. Ik vind dus van niet. Smakeloze dingen vind ik het.
Laat je adviseren door een winkel waar ze gordijnen verkopen. Vaak hebben die ook stylisten rond lopen. Die komen gratis bij je thuis voor advies. Als je daar de gordijnen koopt ben je wel een stuk duurder uit maar weet je wel (bijna) zeker dat het mooi is wat je koopt. En kwaliteit zie je ook wel vind ik.

Plisse vind ik zelf erg mooi een sfeervol.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
17-12-2017 10:07
Laat je adviseren door een winkel waar ze gordijnen verkopen. Vaak hebben die ook stylisten rond lopen. Die komen gratis bij je thuis voor advies. Als je daar de gordijnen koopt ben je wel een stuk duurder uit maar weet je wel (bijna) zeker dat het mooi is wat je koopt. En kwaliteit zie je ook wel vind ik.

Plisse vind ik zelf erg mooi een sfeervol.
Goede tip, dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ze ook. Onze hele achtergevel is van glas en we hebben daar 4 stuks hangen. Via Veneta. Er komt dan een adviseur met koffers vol staaltjes bij je langs. Wij hebben de top down, bottum Up variant zonder touwtjes. Kan ik erg aanraden omdat je anders veel touwtjes hebt. Wij hebben niet te verduisterende versie en je kunt er niet doorheen kijken vanaf buiten. We hebben hiervoor gekozen
-omdat wij het mooi vinden (maar smaken verschillen)
-Je kunt ze overdag helemaal omhoog doen en dan nemen ze geen licht weg. Dus maximaal licht in je huis.
-Onze die kleine kinderen kunnen er niet met hun vieze vingertjes aankomen. 😁
-je kunt er heel handig mee “spelen” dus geen inkijk, (boven open laten) of juist onder een stukje open. Of alleen het gedeelte waardoor de zon niet meer op je tv schijnt of zo. Je kan via de site ook proefjes aanvragen als je al een idee hebt qua kleur.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ze ook hangen in de erker. Vind ze nog steeds heel mooi, maar of ik ze nog een keer zou kiezen weet ik niet.
Nadat wij in de zomer de gordijnen 2 weken omhoog hadden gehad i.v.m. vakantie vouwden ze niet meer goed in elkaar. Daardoor wordt het nu steeds een gefrommeld zooitje. En echt goed te vouwen zijn ze niet. Lijkt te komen door de warmte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven