Dekbed, maar wat voor dan?

01-01-2018 19:38 66 berichten
Mijn dekbed is bijna een kwart eeuw oud en wordt koud. Tijd om over vervanging na te gaan denken.
Het liefst zou ik onder alle soorten een paar nachten proefslapen, maar volgens mij kan dat niet.

Ik heb nu een donzen dekbed, maar dat is niet zo diervriendelijk.
Het is een 4 seizoenendekbed, maar ik heb alleen het herfst/voorjaarsdeel gebruikt.
Allebei er op vind ik én te warm én te zwaar.

Ooit eens onder wol geslapen, maar dat was echt te heet en te zwaar, maar er bestaan verschillende soorten begreep.

Synthetisch vind ik te zweterig en warm.
Slaapkamer is koel, maar niet koud.

Wol? Zijde? Toch dons?
Ga ik rekening houden met de huisstofmijtallergie?

Waar slaap jij lekker onder?

Waar slaap jij het lekkerst onder?

Totaal aantal stemmen: 62

Dons (44%)
Wol (21%)
Synthetisch (21%)
Zijde (2%)
Overig, nl... (13%)
Cinderella eco down! Fantastisch dekbed, duurzaam, niet dierlijk, op 60 graden te wassen, niet broeierig en voelt aan als echt dons.

Ik heb hem nu 2 jaar en ben echt heel tevreden.
Ik slaap heerlijk in mijn eentje in een lits-jumeaux donzen dekbed. Synthetisch drijf ik mijn bed mee uit, andere opties geen ervaring mee.
Succes met kiezen!
toeffie schreef:
01-01-2018 19:44
Cinderella eco down! Fantastisch dekbed, duurzaam, niet dierlijk, op 60 graden te wassen, niet broeierig en voelt aan als echt dons.

Ik heb hem nu 2 jaar en ben echt heel tevreden.
Dit is een gewoon synthetisch dekbed toch.
SilverShadow schreef:
01-01-2018 19:44
Ik slaap heerlijk in mijn eentje in een lits-jumeaux donzen dekbed. Synthetisch drijf ik mijn bed mee uit, andere opties geen ervaring mee.
Succes met kiezen!
Ik nu ook, maar als ik dan toch iets nieuws moet dan graag iets natuurlijker.
Geen idee eigenlijk. Bij de Ikea gekocht. Prima ding, zeer tevreden. Nooit bedacht dat er zoveel verschil in zat haha. Suf.
ywtje schreef:
01-01-2018 19:49
Geen idee eigenlijk. Bij de Ikea gekocht. Prima ding, zeer tevreden. Nooit bedacht dat er zoveel verschil in zat haha. Suf.
O, daar vandaan. Daar zweet ik onder weg, echt verschrikkelijk.
4-seizoens texelse schaap hier volgens mij, ik houd van de zwaarte van het dekbed, helpt me tegen overprikkeling/terug in mijn lichaam te komen.
Hier liggen altijd beide lagen erop, behalve hartje zomer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net n nieuwe gekocht. Had eerst dons, maar wil dat echt niet meer vanwege het dierenleed. Heb nu een synthetische met aloe vera, erg fijn.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een anti allergeen. Synthetisch is dat toch? Ik zweer er helaas wel veel in
Alle reacties Link kopieren
Je zou eens naar een bamboe dekbed kunnen kijken. Milieuvriendelijk, licht en goede ventilatie.
Katoenen dekbed is heerlijk en die heeft ook een vier seizoenen variant, zou geen dons meer nemen en al helemaal geen synthetisch die zijn zo statisch in de winter maanden.
Nog een optie; ik heb er een van 100% kantoen. Ook een vierseizoenendekbed; ik gebruik in de zomer het dunne deel in in de winter het dikke. Allebei is te warm voor mij. Maar omdat het katoen is, is het dus wel warm maar niet zweterig. En wasbaar dus handig met stofallergie.
anoniem_179311 wijzigde dit bericht op 01-01-2018 19:56
3.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan ook bamboe dekbedden overigens
Cum non tum age
Bamboe en katoen.
Klinken beiden interessant.

Ik ging er van uit dat katoen heel erg koud zou zijn, maar dat valt dus mee?
Moiren’ schreef:
01-01-2018 19:56
Bamboe en katoen.
Klinken beiden interessant.

Ik ging er van uit dat katoen heel erg koud zou zijn, maar dat valt dus mee?
Nee is heerlijk als je bv 1 gedeelte gebruikt lijkt het op je bed echt niks, een vodje, maar eenmaal eronder, je blijft slapen.
Heb hier nog tot op heden 1 deel van het dekbed.
Ik wou dat ik mijn wollen 4 seizoenen dekbed van de Aldi veel eerder had gekocht. Jaren in de weer geweest met extra dekens omdat ik mijn 4 seizoenen synthetische dekbed niet warm genoeg vond in de winter. (Ben een koukleum)

Het enige jammere is dat je um niet zelf kan wassen maar ach ben er zo blij mee.
Die van de Aldi heb ik ook die zijn heerlijk en goed betaalbaar.
Hier eentje met katoenen tijk en polyester vulling. Vind ik niet te warm, maar mijn matras is heel koud, dat scheelt.
Moiren...tip.....


Het zijn de Dolle Dekbed Dagen bij Dekbed-Discounter. Bij elke bestelling uit de actiecategorie krijg je tijdelijk gratis een Silver Star All Season Dekbed t.w.v. maximaal € 159,95.

Prima dekbedden!
En let erop dat je zelf kunt wassen. Dat is wel zo praktisch.
Troeteltje schreef:
01-01-2018 20:07
Moiren...tip.....


Het zijn de Dolle Dekbed Dagen bij Dekbed-Discounter. Bij elke bestelling uit de actiecategorie krijg je tijdelijk gratis een Silver Star All Season Dekbed t.w.v. maximaal € 159,95.

Prima dekbedden!
Dank je.
Wat voor materiaal is het?
Troeteltje schreef:
01-01-2018 20:08
En let erop dat je zelf kunt wassen. Dat is wel zo praktisch.
Dat is inderdaad handig ja.
Alle reacties Link kopieren
Synthetische dekbedden verschillen enorm qua hitte-/ vochtregulatie/ zweterigheid. Ik wilde er ook niet aan, heb t gruwelijk heet gehad onder synthetische dekbedden tijdens logeren. Maar ik heb nu nu een duurder synthetisch seizoenendekbed van Ikea en die is zó fijn! Een goedkoop synthetisch (Ikea) dekbed zou ik niet doen.
Moiren’ schreef:
01-01-2018 20:09
Dank je.
Wat voor materiaal is het?
All Season, warmteklasse 2.

Kennis heeft het, weet zelf ef niet van welk materiaal. Kun je navragen, mocht je het willen.

Overigens is synthetisch niet zondermeer slecht of onprettig. Er is veel kwaliteitsverschil.
Ikzelf heb een 4-seizoenen van Ikea. Erg tevreden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven