Bange kat in huis

13-01-2018 20:28 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Al anderhalf jaar hebben wij een lieve kater in huis. Hij is nu bijna 2, maar erg ban voor visite. Voor ons 2 thuis is hij lief, niet bang en laat alles toe. Als er aan gebeld wordt of de visite komt binnen, duikt hij onder het bed en komt daar lange tijd niet onder vandaan. Opzich accepteren wij dat en laten hem zijn gang gaan. Alleen krijgen wij over een paar maanden een baby en dan komt er ook kraamzorg thuis. Aan de baby zal hij waarschijnlijk wel wennen, want die gaat nooit meer weg. Maar de kraamzorg is overal en dan komt er ook nog kraamvisite. Ik vraag me dus af hoe ik hier dan mee om moet gaan...
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat hij een fijn plekje heeft met water en voedsel waar geen visite kan komen. Dit is verder normaal katten gedrag.
Gewoon zoals het nu gaat? Kraamzorg en visite gaan toch ook weer weg. Wij hebben ook zon kat en vinden het prima dat hij verdwijnt zodra de bel gaat.
Op een paar rustige plekken in huis eten en een kattenbak zetten.

En kraamzorg melden dat ze niemand met een kattenallergie sturen.
Die kraamzorg blijft overigens ook niet "eeuwig".
Of wil je misschien van de kat af?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt.

Uhm nee Gizzmo, anders had ik geen vraag gesteld omtrent dit onderwerp. Ik wil juist dat hij minder last krijgt en dat wordt dan alleen maar erger...
Kan het beestje buiten?
Of een kattig vriendje binnenhalen?
Timdekat schreef:
13-01-2018 21:10
Bedankt.

Uhm nee Gizzmo, anders had ik geen vraag gesteld omtrent dit onderwerp. Ik wil juist dat hij minder last krijgt en dat wordt dan alleen maar erger...
Gelukkig !
Gewoon accepteren dus. Zeker als hij als visite weg is weer gewoon doet.
Bij ons dus ook zo, een echte neuroot wat gewoon niet veranderd.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in een appartement. Hebben ook een hond. Zijn grote vrienden, gelukkig. Waar de hond niet bang voor is, is hij dat wel. Ik ga het accepteren en hem zijn gang laten gaan, zoals ik eigenlijk al deed. Ben benieuwd, over die paar maanden ;-)
Timdekat schreef:
13-01-2018 21:16
Wij wonen in een appartement. Hebben ook een hond. Zijn grote vrienden, gelukkig. Waar de hond niet bang voor is, is hij dat wel. Ik ga het accepteren en hem zijn gang laten gaan, zoals ik eigenlijk al deed. Ben benieuwd, over die paar maanden ;-)

Komt vast goed!
Kraamzorg komt maar een week. De kat vindt wel een plekje.
Alle reacties Link kopieren
Niet, accepteren dat kater zich terug trekt.

Komma vergeten.
viva-amber wijzigde dit bericht op 14-01-2018 06:44
17.31% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-01-2018 06:04
Niet accepteren dat kater zich terug trekt.
En hoe dacht je dat te doen?
viva-amber schreef:
14-01-2018 06:04
Niet accepteren dat kater zich terug trekt.
Hé? hoe bedoel je. Heb ook heel lang een kat gehad die niet van visite hield dan kroop hij onder mijn bed. Bleef er iemand slapen ging hij aan de wandel door het huis als hij dacht dat iedereen sliep. Als we weer alleen waren kreeg hij wat extra aandacht, spelletje doen en dat ging prima.
Waarom zou je voor die paar dagen het beestje niet gewoon met rust laten? Als hij desnoods 's nachts eet is het toch goed.
Zo vaak krijg je nou ook weer niet een kindje :)
En lijkt me dat kat ook langzaam kan wennen aan de nieuwe wereldburger, de luchtjes.. niet dwingen, hij word vanzelf nieuwsgierig zou mijn advies zijn. Als de kraamhulp weg is komt hij wel weer tevoorschijn. Je zal je handen al vol hebben aan je baby'tje denk ik, om dan ook nog een kat proberen erbij te halen die niet wil.. ik zie de meerwaarde er niet van in.
Alle reacties Link kopieren
Dus niets doen en verder accepteren dat poes/kater/exkater niet houdt van mensen over de vloer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook Feliway proberen. Sommige katten worden er rustiger van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven