Angst / stress voor het weer

14-01-2018 14:11 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeie middag allemaal,

Ik ben nieuw hier dus weet ook niet goed of ik mijn bericht hier op de juiste plek post.

Ik heb momenteel erg veel last van spanningen omtrent aankomend weer. Ze geven niet al te best weer op wat voor mij innerlijk nog al wat spanning oplevert. Dit uit zich in onrust in mijn lichaam en slechter slapen.

Herkent iemand van jullie dit? Zoja heb je tips om dit wat te verminderen?

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Over wat voor weer hebben we het?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Waar ben je bang voor?
Alle reacties Link kopieren
Harde wind. (Krijg al de kriebels bij windkracht 4 / 5) Als ik de bomen op en neer zie gaan.
Maar als je binnen zit is er toch niets aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Zolang je niet in een tent zit heb je van wind toch geen last?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er een fijn therapietje tegenaan gooien.
Hoe ging het twee weken geleden, toen het windkracht 10 was?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Heb je toevallig nog van andere dingen last of is dit het enige? (Serieuze vraag)
Ga in therapie. Lijkt me vrij ernstig als je bij zo’n windje al in paniek raakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind sommige reacties een beetje flauw. De kans is groot dat TO ook wel weet dat haar angst niet rationeel is. Het advies voor therapie vind ik dan wel weer nuttig.

TO, is dit een recente angst of heb je dit al lang? En hoe ga je daar doorgaans mee om?
I choose happy!
Euuuhhhh, dit lijkt me niet echt normaal/gezond.
Ik zou zeker toch eens hulp zoeken en met een psycholoog of therapeut gaan praten hierover.

We hebben het over het Nederlandse weer he, zonder heftige onweersbuien, tornado's, orkanen of tropische stormen of sneeuwstormen ect.
padjeing schreef:
14-01-2018 14:15
Harde wind. (Krijg al de kriebels bij windkracht 4 / 5) Als ik de bomen op en neer zie gaan.

En weet je hoe dat komt? Heb je een orkaan meegemaakt of zo? (serieuze vraag)
Ik zou toch in therapie gaan hiervoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook echt bang voor storm. Al van jongs af aan. Er wordt weer storm verwacht deze week en ben nu al in paniek. Moet die ochtend de krant bezorgen...
Heanig an
Storm in Nederland stelt toch niks voor? Het gaat hard waaien ja, maar 'storm'?
Als je daarvoor paniek hebt dan klopt dat toch niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
14-01-2018 15:02
Storm in Nederland stelt toch niks voor? Het gaat hard waaien ja, maar 'storm'?
Als je daarvoor paniek hebt dan klopt dat toch niet hoor.
Ja, ik ben bang dat ik geraakt ga worden door rondvliegende objecten...
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
Ik sta in de wacht voor therapie. (psycholoog) Maar dacht wellicht heeft iemand tips om vam binnen vast wat rustig te worden.Ik weet ook wel dat het nergens op slaat en voelt ook echt als falen maar heb helaas geen uitknopje ervoor. Nee niks meegemaakt waar ik zo bang door kan zijn.

Dus liever geen commentaar dat ik me aanstel want dat weet ik al.
Houd je dan voor ogen dat bij windkracht 4/5 echt niets kan gebeuren. Het moet echt harder waaien wil je enige stormschade krijgen.
Alle reacties Link kopieren
padjeing schreef:
14-01-2018 15:04
Ik sta in de wacht voor therapie. (psycholoog) Maar dacht wellicht heeft iemand tips om vam binnen vast wat rustig te worden.Ik weet ook wel dat het nergens op slaat en voelt ook echt als falen maar heb helaas geen uitknopje ervoor. Nee niks meegemaakt waar ik zo bang door kan zijn.

Dus liever geen commentaar dat ik me aanstel want dat weet ik al.
Ik vind helemaal niet dat je je aanstelt hoor. Mensen die geen last hebben van angsten kunnen zich hier moeilijk in verplaatsen klaarblijkelijk. Maar waar heb je nog meer last van behalve het weer? En wat aan het weer maakt je bang? Is het de verandering van het weer? Of ben je echt bang voor noodweer en dat je dan iets zal overkomen?
Alle reacties Link kopieren
Leven met angsten is al vervelend genoeg laat staan vervelende opmerkingen.

TO helpt het wellicht om ademhalingsoefeningen te doen zodat je vanuit je zelf iets rustiger bent?
Moet je verplicht ergens heen? Zonee rustig aan doen..zoja kijk of dat je niet alleen hoef te gaan..iemand die je afleid bij je hebben of bellen is al fijn.
Of wat druppeltjes valeriaan alvorens je weggaat.
yourlocalhero wijzigde dit bericht op 14-01-2018 15:22
7.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
padjeing schreef:
14-01-2018 15:04
Ik sta in de wacht voor therapie. (psycholoog) Maar dacht wellicht heeft iemand tips om vam binnen vast wat rustig te worden.Ik weet ook wel dat het nergens op slaat en voelt ook echt als falen maar heb helaas geen uitknopje ervoor. Nee niks meegemaakt waar ik zo bang door kan zijn.

Dus liever geen commentaar dat ik me aanstel want dat weet ik al.
Ga mediteren en verdiep je vast eens in de rationeel emotieve therapie (RET) ook wel G-denken genoemd. Hiermee kan je leren om gedachten (realistisch en onrealistisch) en gevoel van elkaar te scheiden. Misschien dat je daar alvast wat aan hebt?
yourlocalhero schreef:
14-01-2018 15:19
TO helpt het wellicht om ademhalingsoefeningen te doen zodat je vanuit je zelf iets rustiger bent?
Via YouTube kun je veel oefeningen vinden om rustiger te worden. Bijvoorbeeld een geleide meditatie. Wellicht heb he er iets aan om rustiger te worden tot je naar therapie kan.
Ik heb precies hetzelfde!!

Ik vind onvoorspelbaar en slecht weer ook echt paniekaanvalwaardig.
Ik ga zelf zo min mogelijk de weg op en vind wind in mijn kleine karretje ook echt doodeng. Ik stuiter over de weg. Mijn man zit veel op de weg (lees elke dag) met weer of geen weer. Ook al is het windkracht 11 en code rood hij gaat altijd de weg op. Ook met ijzel of keiharde onweer en sneeuwval.
Ik vind dat zeer a relax en kan daar echt van over de zeik raken.
Het liefste dwing ik hem dan thuis te blijven voor mijn eigen gemoedsrust.
Ik word daar dus ook echt onrustig van en krijg er hartkloppingen door.
Dus ja ik herken het!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zozeer bang voor wind/storm, maar wel heel erg voor onweer.
Wat heel veel mensen ook erg onredelijk en overdreven lijken te vinden.

Ik zou wel oppassen dat je niet steeds denkt, 'hier hoor ik niet bang voor te zijn' want het gebeurt gewoon. Je wacht op therapie, maar dat is geen reden dat je je gevoel moet onderdrukken.

Als je inderdaad niet naar buiten moet, gewoon lekker binnen iets doen waar je rustig van word. Evt muziekje op zetten, zodat je de wind minder hoort. Er kan je in principe niks gebeuren binnen, maar probeer je angst niet naar beneden te praten, het is er nu eenmaal. :there:
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Angsten zijn trouwens heel vaak niet rationeel. Iedereen raadt altijd voor elke scheet maar therapie aan.
Ik heb trouwens voor mijn angststoornis een shitload aan therapie en pillen gehad. Zal wel de verkeerde therapie zijn geweest dan want mijn laatste therapeut zei dat ik er maar mee moest leren leven.
En dat was na 3 emdr sessies. Dus ja.
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
14-01-2018 15:30
Angsten zijn trouwens heel vaak niet rationeel. Iedereen raadt altijd voor elke scheet maar therapie aan.
Ik heb trouwens voor mijn angststoornis een shitload aan therapie en pillen gehad. Zal wel de verkeerde therapie zijn geweest dan want mijn laatste therapeut zei dat ik er maar mee moest leren leven.
En dat was na 3 emdr sessies. Dus ja.
Heel vaak is dat het symptomatisch aangepakt word...emdr doet dit normaliter niet alleen dacht ik.

Ik kreeg van een vriendinnetje overigens de optie regressietherapie..wellicht voor ons allen met paniekaanvallen danwel een angststoornis een optie.

Heel vervelend dat je zo een dwaze therapeut tegen bent gekomen.
:redrose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven