Ervaringen met bed leasen?

16-01-2018 16:48 72 berichten
Mijn bed is af, mijn matras is 13 jaar oud en is hier en daar zo doorgezakt dat je echt op de lattenbodem zit. De lattenbodem zelf is ook kapot, regelmatig hang ik met mijn kont op de grond, de latten zitten los, verschuiven en dan is het mis. De ombouw is op zich nog prima alleen lelijk door gebruikerssporen. Ik krijg er echt last van, van m'n rug, m'n heupen en mijn schouders.

Door mijn recentelijke verhuizing is het geld even opper dan op, we hebben ontzettend veel kosten moeten maken noodgedwongen en dus niets om op terug te vallen. Ik probeer wel weer elke maand iets te sparen maar dat is momenteel niet voldoende om zoden aan de dijk te zetten.

Nu kwam ik via facebook een advertentie tegen over het leasen van een bed, voor 29.95 per maand. Voor mij op dit moment een overweging waard. Maar ik vraag me toch af hoe zoiets gaat, zijn hier mensen die een bed leasen? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?

Ook ben ik benieuwd of het bed dat ik zou leasen wel echt splinternieuw is, het idee van een gebruikt bed staat me enorm tegen namelijk. Er zullen vast mensen zijn die hun betalingsverplichtingen niet nakomen of mensen die het bed niet lekker vinden slapen. Wat gebeurt er dan met zo'n bed waar een week of wat op geslapen is?

In elk geval, alle info is welkom..
Alle reacties Link kopieren
Een bed leasen zou ik echt niet doen. Zonde van je geld, onder de streep betaal je veel meer dan het bed ooit gekost heeft.

Koop alleen een matras en leg dit op de grond. De rest van het bed volgt later wel. Als je minimaal EUR 30,00 per maand kunt betalen voor leasen, moet je dat ook zeker kunnen sparen.

Leen desnoods bij familie of vrienden een klein bedrag voor een matras.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet op marktplaats zoeken naar een ombouw en bodems voor weinig geld en dan bij Leen Bakker of Ikea een goedkoop matras halen? Dan ben je voor 150,- klaar. Kun je lekker doorsparen voor iets goeds en dan iets kopen wat echt goed is voor jou.
Als je bed nu echt zo slecht is, dan is iets wat heel is al een hele verbetering.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
En als je dat matras van Dahlia dan niet op de grond wil leggen kun je daar ook een aantal pallets onder leggen. Heb je toch nog iets van ventilatie en het ligt wat hoger.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Voor 40€ heb heb je een nieuwe lattenbodem bij Ikea. En even doorsparen een nieuwe matras. Ik zou het echt zonde van het geld vinden die €29 per maand. En dan denk ik voorlopig maar even op de grond slapen desnoods.
Voor dit soort dingen ben ik niet snel geneigd om te zoeken op marktplaats, maar als je kritisch bent kan je echt wel slagen voor (zeer) weinig geld.
Leg het matras op pallets.
29 euro per maand, en dat contract loopt 5 jaar. En denk maar niet dat je tussentijds op kan zeggen.
Betaal je uiteindelijk 1797 euro.
Kijk eens bij de kringloop.
Alle reacties Link kopieren
Leasen is als ik zo lees heel erg duur. Zou je anders ook 1800 euro aan een bed uitgeven of overweeg je dat nu alleen omdat je krap zit en drie tientjes per maand voordelig lijkt?

Kijk op Marktplaats, scoor je zo een ombouw + lattenbodem voor weinig of niets, Dan nog een nieuwe matras erbij (200 euro max) en je bent klaar.
Wij hebben nu een stevig matras van Ikea, 140 breed voor 150 euro.
Ligt voorlopig prima, totdat we genoeg gespaard hebben voor een boxspring.

Is er bij jullie geen weggeefhoek? Heb vorige week een 2-persoons bed wegggeven met elektrische lattenbodems en matrassen. Was het bed van mn ouders, mankeerde niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Geld lenen kost geld.

Vraag geld voor de verjaardagen.
Kijk of je op andere dingen kunt bezuinigen, zoals vaste lasten of boodschappen.

Koop kleding bij een goede 2e hands ipv nieuw.
Zoek op marktplaats naar een goede lattenbodem , leasen is echt duur .
Geen ervaring mee, wist niet eens dat het bestond. Ik zou idd ook sparen tot je een goed bed kunt kopen, en tot die tijd misschien een tweedehandse gebruiken? Vind dat leasen erg duur
Leasen klinkt mooi.
Maar op pakweg 10 jaar tijd (de tijd dat een matras gemiddeld meegaat) is het behoorlijk duur.

30 x 12 x 10 = 3.600 euro!

Daarvoor kan ik bij Ikea véél bedden (lattenbodem en matras, of desnoods alleen een matras) kopen.

Hoor ook eens rond in je omgeving.
Ik weet bijvoorbeeld dat mijn ouders nog een paar matrassen in reserve hebben staan.
Vaak maar heel kort gebruikt en nu staan ze vooral in de weg.
En worden ze zo 1 of 2 keer per jaar es gebruikt als er iemand komt logeren.

Ik wed dat als ze morgen zouden horen van iemand in de familie dat iemand echt zonder bed zit en dringend iets nodig heeft hij ze zo mag komen ophalen.

En er zullen nog wel zo mensen zijn die een ongebruikt / nauwelijks gebruikt bed of matras of logeerbed hebben staan.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 16-01-2018 17:33
56.93% gewijzigd
Ik zou ook nog een paar maandjes doorbijten in dit bed en dan 30 € per maand opzij leggen. Koop je bij Ikea of leenbakker een prima matras mee voor een paar jaar.
Alle reacties Link kopieren
Koop desnoods voor die €30 zo'n opblaasbaar bed, dan kan je bij wijze van spreken vanavond nog in je nieuw bed slapen en zo'n ding houdt het wel uit tot je een echt bed van €150 of zo kan kopen.

Matras op de grond op palets is ook een goeie, zeker niet gewoon op de grond leggen want dan heb je binnen de week schimmel op de onderkant van je matras - sprak ze uit ervaring :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Wel eens een groot luchtbed geprobeerd? Zo een die zichzelf opblaast?
Je kunt je beter oriënteren op welk bed en matras je voor zou willen sparen en dan uitrekenen wat je daar per maand voor opzij kunt zetten, inclusief de kosten voor een goedkoop nieuw matras als tussenoplossing.
Alle reacties Link kopieren
Koop desnoods voor nu even een matras van Ikea in de koopjeshoek. Dat zijn matrassen die uitgeprobeerd maar teruggekomen. Ze worden helemaal gereinigd voordat ze in de koopjeshoek komen.

Een lattenbodem kost echt heel weinig, goedkoopste bij Ikea is 15 euro.

Ik zou nooit een matras leasen, je bent uiteindelijk zo duur uit. Hou ook rekening met een minimale leasetijd.
Alle reacties Link kopieren
MonicaG schreef:
16-01-2018 17:36
Koop desnoods voor die €30 zo'n opblaasbaar bed, dan kan je bij wijze van spreken vanavond nog in je nieuw bed slapen en zo'n ding houdt het wel uit tot je een echt bed van €150 of zo kan kopen.

Matras op de grond op palets is ook een goeie, zeker niet gewoon op de grond leggen want dan heb je binnen de week schimmel op de onderkant van je matras - sprak ze uit ervaring :facepalm:
Haha ja precies.
Ik heb ook wel eens een matras op bierkratjes gezien :-D
Alle reacties Link kopieren
Bij zo'n luchtbed zou ik wel een (dons)deken als extra topper gebruiken, vond het anders wel erg koud en zo'n matras absorbeert je zweet niet.

(Wij gooiden die 'topper' elke ochtend in de droogtrommel en 1 keer per week in de wasmachine.)
anoniem_284075 wijzigde dit bericht op 16-01-2018 17:49
2.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je hebt bij Ikea een bed voor 40e, met de goedkoopste matrassen en bodems kun je voor 120e klaar zijn. Als je nu drie maanden op de grond gaat slapen ben je er :)
Alle reacties Link kopieren
Stel je gaat bed leasen, hoe lang is de contract periode, en wat als je tussentijds wilt stoppen?
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Frox schreef:
16-01-2018 17:46
Je hebt bij Ikea een bed voor 40e, met de goedkoopste matrassen en bodems kun je voor 120e klaar zijn. Als je nu drie maanden op de grond gaat slapen ben je er :)
De ombouw is ze niet eens nodig. Haar huidige ombouw heeft alleen gebruikerssporen, maar kan nog wel even door. Dan zou het gaan om alleen een lattenbodem en een matras. De goedkoopste Ikea-matras zou ik niet doen. Die hebben wij gehad voor 1 van de kinderen en die is zo dun, als ik even op het bed leunde voelde ik de lattenbodem, dan kan ze net zo goed haar huidige matras houden. Bij ons is dat matras inmiddels ook al weer ingeruild.

Is het ook nog een optie om de lattenbodem tijdelijk te fixen zodat je eerst alleen een nieuw matras hoeft te kopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven