Hetze tegen de katten in de media

16-01-2018 22:57 66 berichten
Wat een offensief van de media tegen de katteneigenaren. Ik heb zelf een lieve huiskat die niet buitenkomt.

Sgp leider wil verbod op loslopende katten in Zeeland.

Nu weer een grote kop in de krant. katten killen honderd miljoen vogels.

Leave the cats alone.

Afbeelding
Er staat nu dat er een hetze gaande is tegen (katten in de media).

:hihi:

Katten zijn best een plaag. Ik ben blij dat de mijne nog maar zelden buiten is en dan niet verder dan de tuin.
Is het misschien in je opgekomen dat het geen hetze is? Maar dat katten daadwerkelijk een ongelooflijke hoop schade aanrichten?
Hoe komen ze toch aan die cijfers? Honderd miljoen is echt véél. Bron: https://www.trouw.nl/groen/katten-kille ... ~aa3bfbd2/
:popcorn:
Ttass schreef:
16-01-2018 23:03
Hoe komen ze toch aan die cijfers? Honderd miljoen is echt véél. Bron: https://www.trouw.nl/groen/katten-kille ... ~aa3bfbd2/
Tijd voor mensenetende katten!
Tsja, ik vind het niet zo gek. Ik zie wekelijks berichten op Facebook van mensen die de kat kwijt zijn, het veldje voor ligt vol met kattenpoep, over de tuin niet te spreken.

Ik heb niks tegen katten, maar hou ze lekker in je eigen tuin. Kan het beest niet kwijt raken, ligt andermans tuin niet vol met poep.
Ik heb zelf 4 katten, ze komen niet los buiten en zijn niemand tot last. Ik ben een enorm kattenmens maar ik moet zeggen dat ik het toch wel fijn zou vinden wanneer mensen hun kat op eigen terrein zouden houden. Ik vind het belachelijk dat ik mijn kattenbak netjes verschoon terwijl de kat van de buren mijn tuin volpoept, hele dagen in mijn tuin bivakkeert en tegen mijn ramen op staat te krabbelen omdat ze hier naar binnen wil.

Daarnaast is het voor de katten zelf ook veel veiliger om in een beschermde omgeving buiten te zijn.
Ghe, hele woonwijken zonder vogels. En dat heeft verder niks te maken met al die tegeltuinen, schuttingen en kunstgras?
De SGP-leider weet ook wel dat als onze lieve heer wil dat katten binnenblijven en geen vogels eten, dat hij ze wel anders had geschapen. Die beesten zijn niet voor niks op de ark van Noach geweest.
Leave the cats alone.
Als die Cats dan mijn tuin alone laten, en mijn fietstassen, en mijn schutting.
Alle reacties Link kopieren
Het verstoort de natuur wel behoorlijk, al die loslopende huiskatten. Dat heeft met de evolutie niets te maken dus dan gaan hele groepen prooidieren eraan.

Hier ook twee katten die ik niet buiten laat. Mijn dieren; ik moet ervoor zorgen dat ze geen overlast veroorzaken. Nu moet ik dat alleen nog mijn buurvrouw aan d'r verstand krijgen, want haar kat valt mijn konijnen aan in mijn tuin. :thunder:
Sansa_ schreef:
16-01-2018 23:04
Tsja, ik vind het niet zo gek. Ik zie wekelijks berichten op Facebook van mensen die de kat kwijt zijn, het veldje voor ligt vol met kattenpoep, over de tuin niet te spreken.

Ik heb niks tegen katten, maar hou ze lekker in je eigen tuin. Kan het beest niet kwijt raken, ligt andermans tuin niet vol met poep.
Mijn kat komt niet buiten. Dat is nou eenmaal natuur. Ik heb ook last van vogels die op mijn auto poepen, ik kan moeilijk tegen de vogels zeggen niet meer poepen op mijn auto.
Ttass schreef:
16-01-2018 23:10
Mijn kat komt niet buiten. Dat is nou eenmaal natuur. Ik heb ook last van vogels die op mijn auto poepen, ik kan moeilijk tegen de vogels zeggen niet meer poepen op mijn auto.
Maar waar maak je je dan druk om als jouw kat toch niet buiten komt en ook nog eens niet door Zeeland wandelt?
Vogels zijn natuur, katten niet.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, katten zijn echt niet lief.
Iones (of hoe hij zij zich ook noemt) dit topic nog niet gezien?

:popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 goedzak kater die alleen overdag soms buiten wat suffig rondloopt, voornamelijk in onze eigen tuin en soms over de platte daken van de garages. Hij komt naar huis om in de kattenbak te poepen. Dus die mag van mij gerust buiten omdat hij geen overlast veroorzaakt. Hij wil trouwens toch de meeste tijd binnen zijn om te slapen. Onze andere poes is wel een weglopert dus die mag van mij niet de deur uit.
Stressed is just desserts spelled backwards
-Esmeralda- schreef:
16-01-2018 23:07
Ghe, hele woonwijken zonder vogels. En dat heeft verder niks te maken met al die tegeltuinen, schuttingen en kunstgras?

Niets zeg ik je!
Ttass schreef:
16-01-2018 23:10
Mijn kat komt niet buiten. Dat is nou eenmaal natuur. Ik heb ook last van vogels die op mijn auto poepen, ik kan moeilijk tegen de vogels zeggen niet meer poepen op mijn auto.
Huiskatten en masse buiten laten lopen is geen natuur. Natuur is een natuurlijk evenwicht, huiskatten die los buiten lopen passen niet echt in dat plaatje.
Alle reacties Link kopieren
Ttass schreef:
16-01-2018 23:10
Mijn kat komt niet buiten. Dat is nou eenmaal natuur. Ik heb ook last van vogels die op mijn auto poepen, ik kan moeilijk tegen de vogels zeggen niet meer poepen op mijn auto.

Elke keer als er een vogel op mijn auto poept eet ik een bord scrambled eggs op mijn balkon, zodat ze weten waartoe ik in staat ben.
gepikt van Twitter
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Natuurlijk evenwicht is in de geciviliseerde wereld al een tijdje niet meer aan de orde.

Een boerenverbod is wat dat betreft effectiever. Maar dat horen ze in Zeeland liever niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je kat niet bij de buren in de tuin schijt betreft het dus niet jóuw kat. Ik vind het sowieso scheef dat er wel hondenbelasting bestaat, maar geen katten/ poezen belasting (liever allebei niet). Maar ik ben wel van mening dat poezebeestjes meer overlast veroorzaken dan honden.....
Ik heb ook niks tegen katten zelf zolang ze geen overlast veroorzaken. Hier zitten best wel wat katten in de buurt en de buurman had een mooie vijver met karpers maar die werden dus steeds gevangen door de katten. Buurman heeft van alles geprobeerd de katten uit z'n tuin te houden maar niks hielp. Net over de vijver werd gesloopt, schrikdraad op de schutting maakte geen indruk.

En mijn oma had een mooie zandbak voor ons maar alle buurt katten gingen er in schijten dus mochten we er niet in spelen want je handen vol katten stront is niet bepaald fris.

En als ik weer eens een oproep zie op facebook dat iemand zijn/haar kat kwijt is en of mensen in schuurtjes en garages willen kijken dan denk ik hou je kat toch bij je. Of die mensen die buurtbewoners vriendelijk verzoeken om ramen niet op kiep stand te zetten want daar kan hun kat en andere katten in klem komen te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ttass schreef:
16-01-2018 22:57
Ik heb zelf een lieve huiskat die niet buitenkomt.

Sgp leider wil verbod op loslopende katten in Zeeland.

Dan zijn jij en die SGP-leider toch OK met elkaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven