Papier gezocht wat ik vroeger gebruikte/creatieve opleiding

18-01-2018 19:35 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, even een vraag. Ik wil graag weer een oude hobby oppakken die ik 20 jaar geleden had. Ik tekende met Rotring pennen en daar gebruikten we op school heel mooi papier voor, waar je een beetje vanaf kon schrapen als je niet tevreden was. Het was heel dik papier waar je heel fijn mee op kon tekenen met een Rotring.

Ik heb alleen geen idee hoe het heet. Weet iemand dat?
Stressed is just desserts spelled backwards
https://www.google.nl/search?client=saf ... uQ2u5ebu5g
Ik zie allemaal nieuwe dingen langskomen, hoe moet ik me het resultaat voorstellen? Staat er iets op deviant art wat met die materialen gemaakt is?
Alle reacties Link kopieren
Het was niet transparant, maar spierwit en licht glimmend.
Stressed is just desserts spelled backwards
Pfff, ik weet precies wat je bedoelt. Nu nog op de naam komen. :wtf:
Kijk eens op van Beek Art supplies, misschien herken je het.
RikM schreef:
18-01-2018 19:46
Pfff, ik weet precies wat je bedoelt. Nu nog op de naam komen. :wtf:
Volgens mij was het 200 grams. Met voorop het blok een cirkel met groen en zwart. Of bruin en zwart
Alle reacties Link kopieren
steinbach? of soms ook wel bristol... maar bij wegschrapen denk ik eerder aan steinbach.
inin wijzigde dit bericht op 18-01-2018 19:56
79.59% gewijzigd
Yes! Ik weet het weer: MC papier (machine coated). Daar zit een mega glad laagje op, waardoor je de inkt er zo met een mesje af kunt schrapen.
Fauna69 schreef:
18-01-2018 19:51
Volgens mij was het 200 grams. Met voorop het blok een cirkel met groen en zwart. Of bruin en zwart
Hetzelfde merk verkocht transparant papier
Geen idee maar wellicht eens bij een goede hobby winkel navraag doen? Ik kwam laatst mijn Rotring pennen nog tegen en kon ze weggooien want de dop enzo zaten muurvast :(
Alle reacties Link kopieren
Mijn nichtje doet nu dezelfde opleiding als ik heb gedaan, nu werken ze er niet meer mee maar ze ging het even navragen aan een wat oudere leerkracht.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik ben nu ook wel erg benieuwd...
Je kunt het ook nog bij bijvoorbeeld Harrolds in Rotterdam navragen. Ik weet niet of je bekend bent met die winkel, maar die hebben echt alles op het gebied van tekenen.
Calquepapier of calqueerpapier!
Alle reacties Link kopieren
tvp
Hebben jullie mijn berichtje hierboven niet gelezen? Het is MC-papier, dat weet ik zeker. Dat is de papiersoort. Ik weet geen merknaam, maar als je er in een winkel voor tekenbenodigdheden naar vraagt dan gaat het vast lukken.

Kalkpapier/calqueerpapier is het niet, dat is transparant en bedoeld voor overtrekken.
@RikM Klopt!

Nu we toch bezig zijn: ik heb nog een stukje half transparant liggen waar ik ook de naam niet meer van weet... Het is vrij stevig en meer een plastic dan papier (valt ook niet te scheuren) bubbelt en krimpt niet.

Werd gebruikt voor dtp tekenwerk voor de doka met Rotring pennen, je kon de inkt ook mooi wegschrapen.

Iemand?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heette dat werktekenkarton, dat papier met een afkrabbaar laagje.
Creativity is intelligence having fun

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven