Nieuwe bank is lelijk

19-01-2018 16:06 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een nieuwe bank uitgezocht en na drie maanden is hij eindelijk gebracht. De bank is speciaal voor ons gemaakt (je kon zelf de bekleding uitzoeken).

De bank ziet er alleen niet uit, erg lelijk genaaid en afgewerkt. Er zitten op de hoeken allemaal plooitjes tussen de stiksels en de rugkussens zijn scheef genaaid zodat de naad hiertussen niet gelijk zit met de naad tussen de zitkussens. Er is zelfs stof dubbel genaaid om het passend te krijgen. De stof op de zittingen plooit ook al erg, al schijnt dat normaal te zijn?

En wat misschien nog wel erger is: de bank zit niet lekker. Omdat ik niet hou van lage diepe banken hebben we er een uitgezocht met een korte zit.
Nu is de geleverde bank ongeveer 5 centimeter dieper dan degene die in de showroom stond, zodat ik nu wanneer ik ga zitten ik niet met mijn voeten op de grond kom.

Over drie (!) weken komt er pas iemand langs om te kijken, maar ik ben benieuwd of anderen ervaring hebben met hoe zo'n fabrikant gaat reageren, of ze dit serieus gaan oppakken of proberen er onderuit te komen om er iets aan te doen.
Naam van de fabrikant googlen met het woordje ervaring of klachten
Meld je aan bij klacht.nl en poneer daar je klacht, daar wordt meestal snel en adequaat op gereageerd omdat die site alles overal neerplempt op internet.
Dankzij Klacht.nl was een klacht van mij heel snel verholpen.
Ik zou nog even niet wat op internet zetten, maar ze een eerlijke kans geven om het goed op te lossen. Als je al gebeld hebt, en ze komen langs, dan denk ik dat het alleen maar vervelend overkomt als je dan nog via internet extra klachten gaat indienen - ten slotte hebben ze je klacht al in behandeling, en komen ze al langs. Dus ik zou even rustig aan doen, en kijken hoe ze 't op denken te lossen. En daarna pas verder laten escaleren, als dat nodig blijkt.
Alle reacties Link kopieren
Waar heb je de bank gekocht?
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
19-01-2018 16:09
Naam van de fabrikant googlen met het woordje ervaring of klachten
De woonwinkel waar we de bank gekocht hebben komt er goed uit bij Trustpilot, klachten gaan voornamelijk over levertijden.
Alle reacties Link kopieren
Laat me raden.. Seats en sofa's ?
Goed op lossen hadden ze kunnen doen toen de bank maakte, ze hem inpakte en toen ze de bank leverde en zagen dat het lelijk was.
Ik zou 3 weken niet accepteren en mijn geld liefst terug willen.
Anders gaan ze zeker internet op met foto! Heel raar over 3 weken!
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjesolifant schreef:
19-01-2018 16:12
Ik zou nog even niet wat op internet zetten, maar ze een eerlijke kans geven om het goed op te lossen. Als je al gebeld hebt, en ze komen langs, dan denk ik dat het alleen maar vervelend overkomt als je dan nog via internet extra klachten gaat indienen - ten slotte hebben ze je klacht al in behandeling, en komen ze al langs. Dus ik zou even rustig aan doen, en kijken hoe ze 't op denken te lossen. En daarna pas verder laten escaleren, als dat nodig blijkt.
Dit was ik ook wel van plan, maar ik ben benieuwd of en hoe ze dit op willen lossen. Degene die langs kwam zou komen kijken en eventueel oplossen, vraag me af hoe ze dat bedacht hadden.
Cateautje schreef:
19-01-2018 16:09
Meld je aan bij klacht.nl en poneer daar je klacht, daar wordt meestal snel en adequaat op gereageerd omdat die site alles overal neerplempt op internet.
Dankzij Klacht.nl was een klacht van mij heel snel verholpen.
Daar zou ik nog maar eens een keertje goed over nadenken.
De fabrikant geeft aan langs te komen en in die tussentijd gooi jij de klacht op internet.....
niet zo handig als je tot een oplossing wilt komen.
Oh, das kut, 3 maanden wachten op bank en dan is het niks. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Het was bij de Zitmaxx.
Kippenmama schreef:
19-01-2018 16:15
Laat me raden.. Seats en sofa's ?
Nee, als je daarop googeled lees je alleen maar klachten en slechte kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
19-01-2018 16:17
Nee, als je daarop googeled lees je alleen maar klachten en slechte kwaliteit.
ik heb er anders al 18 jaar geleden een bank gekocht en die is nog steeds prima. Hij gaat er nu uit omdat ik hem spuugzat ben en het leer wordt eindelijk lelijk.. Dus je kan mazzel hebben.. WE hebben geen service nodig gehad want die schijnt bagger te zijn..
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
19-01-2018 16:17
Nee, als je daarop googeled lees je alleen maar klachten en slechte kwaliteit.
Ja, daar moet je echt nooit heengaan.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 16:35
13.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rosawinde schreef:
19-01-2018 16:17
Het was bij de Zitmaxx.
Volhouden en blijven bestoken met e-mails! Drie weken is echt veel te lang voor er iemand kan komen kijken.
Mijn bank was ook niet goed geleverd en ik moest er echt bovenop zitten om iets voor elkaar te krijgen.
Uiteindelijk ben ik terug naar de showroom gegaan waarna het redelijk snel afgehandeld werd.

Oh ja, maak nu foto's en zet de time stamp aan als dat kan. Mail ze.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Cateautje schreef:
19-01-2018 16:09
Meld je aan bij klacht.nl en poneer daar je klacht, daar wordt meestal snel en adequaat op gereageerd omdat die site alles overal neerplempt op internet.
Dankzij Klacht.nl was een klacht van mij heel snel verholpen.

Bah, wat een lelijke manier van doen.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
19-01-2018 16:22
Volhouden en blijven bestoken met e-mails! Drie weken is echt veel te lang voor er iemand kan komen kijken.
Mijn bank was ook niet goed geleverd en ik moest er echt bovenop zitten om iets voor elkaar te krijgen.
Uiteindelijk ben ik terug naar de showroom gegaan waarna het redelijk snel afgehandeld werd.

Oh ja, maak nu foto's en zet de time stamp aan als dat kan. Mail ze.
Ze konden niet eerder dan drie weken komen, tot die tijd zaten ze vol.... (dat geeft ook te denken bedacht ik me achteraf).
De foto's zijn de dag dat de bank gebracht werd al doorgemaild.
Perzina schreef:
19-01-2018 16:24
Bah, wat een lelijke manier van doen.
Als je alles hebt geprobeerd om tot een oplossing te komen en de tegenpartij wil niet, is dit de enige manier van doen.


Jazeker Miedo, ik ben meer dan dik tevreden met mijn zitmaxxbank. Snap niet zo goed wat jouw post in dit topic te zoeken heeft.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-01-2018 16:32
Als je alles hebt geprobeerd om tot een oplossing te komen en de tegenpartij wil niet, is dit de enige manier van doen.


Jazeker Miedo, ik ben meer dan dik tevreden met mijn zitmaxxbank. Snap niet zo goed wat jouw post in dit topic te zoeken heeft.
Oh ik bedoelde het niet lelijk hoor. sorry.Ik haal het weer weg.
Ik ben met mijn gebroken stuitje zelf nog naarstig op zoek naar een GOEDE bank , dus vandaar.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 16:36
10.34% gewijzigd
miedo schreef:
19-01-2018 16:33
Oh ik bedoelde het niet lelijk hoor. sorry.
Ik zoek zelf ook nog een bank , dus vandaar.
Ik heb Zitmaxx als goed en betrouwbaar ervaren en ik ben niet eens in de showroom geweest, maar heb de bank via internet uitgekozen en gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-01-2018 16:35
Ik heb Zitmaxx als goed en betrouwbaar ervaren en ik ben niet eens in de showroom geweest, maar heb de bank via internet uitgekozen en gekocht.
Kijk, daar wordt ik nu blij van.
Rosawinde schreef:
19-01-2018 16:16
Dit was ik ook wel van plan, maar ik ben benieuwd of en hoe ze dit op willen lossen. Degene die langs kwam zou komen kijken en eventueel oplossen, vraag me af hoe ze dat bedacht hadden.
Ik zou aandringen op sneller. En overal foto’s van maken met data erbij. Want na die weken, jaaaa u heeft natuurlijk ook niet op een ‘normale’ manier gebruik gemaakt van de bank he.
Als het idd Seats en sofa’s is dan zou ik weinig geduld hebben om eerlijk te zijn. Heb hier als student van Mn zuurverdiende centen een bank gekocht. Zelfde ellende als wat jij noemt. Nog twee vriendinnen ook. Echt de meest zotte excuses kregen we. En mijn kinderen kregen de schuld van de plooien. Die had ik alleen niet, kinderen. Dan waren het iemand anders’ kinderen die op mijn bank hadden gesprongen. Uhhh???
anoniem_323693 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 16:43
0.40% gewijzigd
Cateautje schreef:
19-01-2018 16:32
Als je alles hebt geprobeerd om tot een oplossing te komen en de tegenpartij wil niet, is dit de enige manier van doen.

De tegenpartij komt langs om met eigen ogen de bank te bekijken. Dus hoezo 'wil niet'?

Een familielid van mij had ook eens een bank die niet netjes in elkaar gezet was. Er is toen ook iemand komen kijken, en een paar maanden later werd die bank netjes omgeruild voor eentje die wel goed was. Als je klacht terecht is en het bedrijf neemt z' n klanten serieus dan is dat dus helemaal geen gekke optie.
Tr0tter schreef:
19-01-2018 16:40
De tegenpartij komt langs om met eigen ogen de bank te bekijken. Dus hoezo 'wil niet'?

Een familielid van mij had ook eens een bank die niet netjes in elkaar gezet was. Er is toen ook iemand komen kijken, en een paar maanden later werd die bank netjes omgeruild voor eentje die wel goed was. Als je klacht terecht is en het bedrijf neemt z' n klanten serieus dan is dat dus helemaal geen gekke optie.
Mijn tegenpartij was niet zo schappelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven