Misbruik katje?

19-01-2018 19:53 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga sinds kort babysitten bij een italiaans gezin die bij mij in de buurt woont. Het zoontje waar ik op moet passen was de vorige keren al redelijk agressief tegen over zijn kat, maar ik dacht dat het aan zijn onwetendheid lag. Maar de laatste keer begon hij te doen alsof hij de kat schopte en soms raakte hij de kat ook. De kat raakte in paniek en haalde uit naar de jongen zijn been. De jongen werd heel boos en begon te doen alsof hij de kat wurgde (zijn handen zaten rond het dier zijn nek maar knepen niet). Ik ben bang dat de jongen de kat mishandeld eb een trauma gaat bezorgen, want de kat laat mij ook niet in de buurt komen terwij ik normaal gezien heel goed met dieren kan omgaan. Wat moet ik nu doen???
Bespreken met zijn ouders? Aangeven dat je dit hebt gezien en dit zorgelijk vindt?
Bespreken met ouders inderdaad
Ingrijpen als kind zoiets doet natuurlijk. En het met de ouders bespreken.
Dat joch een beuk voor zijn harses geven.
Alle reacties Link kopieren
Geitenbreier schreef:
19-01-2018 19:55
Ingrijpen als kind zoiets doet natuurlijk. En het met de ouders bespreken.
dit
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
DEATH schreef:
19-01-2018 19:55
Dat joch een beuk voor zijn harses geven.
en dat allereerst
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
DEATH schreef:
19-01-2018 19:55
Dat joch een beuk voor zijn harses geven.
Dit ook.

Als je dat wat extreem vindt: ik zou hem wel flink op zijn sodemieter geven. Dit soort gedrag accepteer ik absoluut niet.

Heel goed trouwens, dat je dit signaleert en iets met je zorgen wil doen!
Alle reacties Link kopieren
dat is dan toch jouw taak op dat moment? Verbieden?
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
19-01-2018 20:01
dat is dan toch jouw taak op dat moment? Verbieden?
Wel het is best moeilijk om hem wat te verbieden. Hij is erg koppig en diet meestal het omgekeerde van wat ik zeg
Ouders inlichten.

Als het vaker voorvalt, zou ik op de duur geen zin meer hebben om daar op te passen.
TheBabysitter schreef:
19-01-2018 20:03
Wel het is best moeilijk om hem wat te verbieden. Hij is erg koppig en diet meestal het omgekeerde van wat ik zeg
Dan zou ik sowieso een goed gesprek met de ouders aangaan. Als oppas ben je verantwoordelijk voor dit kind. Een zekere mate van gehoorzaamheid is dan wel gewenst.

Waarom noem je eigenlijk dat het Italianen zijn?

(Ik dacht trouwens door de titel van je post dat het diertje werd aangerand).
Alle reacties Link kopieren
Labalade schreef:
19-01-2018 20:08
Dan zou ik sowieso een goed gesprek met de ouders aangaan. Als oppas ben je verantwoordelijk voor dit kind. Een zekere mate van gehoorzaamheid is dan wel gewenst.

Waarom noem je eigenlijk dat het Italianen zijn?

(Ik dacht trouwens door de titel van je post dat het diertje werd aangerand).
Ik zeg dat het italianen zijn omdat de jongen niet alles versta wat ik zeg omdat hij het nederlands nog moet leren.

Mishandeling van dieren is op vele niveaus. Meer dan alleen aanranding.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is het jongentje?
TheBabysitter schreef:
19-01-2018 20:10
Ik zeg dat het italianen zijn omdat de jongen niet alles versta wat ik zeg omdat hij het nederlands nog moet leren.

Mishandeling van dieren is op vele niveaus. Meer dan alleen aanranding.
Je zegt in je OP misbruik ;)

Toch een gesprek met ouders aangaan. De taal nog niet goed beheersen is geen reden om dieren te mishandelen of voortdurend het tegenovergestelde te doen van wat jjj vraagt (waarmee hij bij mij dan trouwens de indruk wekt dat hij je prima begrijpt ;) ).
anoniem_323693 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 20:14
1.10% gewijzigd
Haal die kat daar aub weg! :"-( Bel de dierenambulance of breng hem naar het asiel en zeg maar dat ie is weg gelopen. Dit is echt ontzettend sneu voor het beestje.
Alle reacties Link kopieren
Foodb schreef:
19-01-2018 20:13
Hoe oud is het jongentje?
8 jaar
Alle reacties Link kopieren
Met de ouders in gesprek dat je het niet aan kan zien. Oh e zo te lezen wordt er een flink beroep op je pedagogic vaardigheden gedaan!
Leer je toch de Italiaanse woorden voor "Nee, niet doen. Laat de kat met rust."?

Is kind altijd zo hevig?
Op zijn 8ste vrees ik immers dat het kalf voor een stuk verdronken is.
Als ie op die leeftijd nog niet beseft dat ie zo niet met dieren omgaat ...
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 20:19
40.95% gewijzigd
Labalade schreef:
19-01-2018 20:08
Dan zou ik sowieso een goed gesprek met de ouders aangaan. Als oppas ben je verantwoordelijk voor dit kind. Een zekere mate van gehoorzaamheid is dan wel gewenst.

Waarom noem je eigenlijk dat het Italianen zijn?

(Ik dacht trouwens door de titel van je post dat het diertje werd aangerand).
Echt ELKE keer als ik jou zie, heb ik dat Franse lied in mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Is dit echt? Wat jij moet doen als je dat ziet, is een einde maken aan dat gedrag. Als je niks zegt, denkt dat kindje dat wat hij doet gewoon mag! Kom op zeg, dat snap je toch ook wel! Verder bespreek dit met de ouders. Als ze dit allemaal normaal gedrag vinden en dit door blijft gaan, bel je 144 en doe je een melding.
DEATH schreef:
19-01-2018 20:18
Echt ELKE keer als ik jou zie, heb ik dat Franse lied in mijn hoofd.
Maar ik ben een lekker wijntje :cry: (je bedoelt La ballade denk ik ;) Met twee LL’s ).
Wat doe jij als hij het diertje zo behandeld?

Sommige reacties zijn misschien hard, maar het is gewoon heel naar om te lezen dat een dier zo behandeld wordt. Ik vind het goed dat je dit bespreekbaar maakt en dat je, je zorgen maakt.

Bovendien: jij kan het hem verbieden, maar wat als zijn ouders dit gedrag goedkeuren? Ik zou het dus ook zeker met hen bespreken.
DEATH schreef:
19-01-2018 19:55
Dat joch een beuk voor zijn harses geven.
Hoeft 'ie ook nog eens geen Nederlands voor te kunnen. Ik zeg; win-winsituatie!
Labalade schreef:
19-01-2018 20:25
Maar ik ben een lekker wijntje :cry: (je bedoelt La ballade denk ik ;) Met twee LL’s ).
Ja die bedoel ik, maar jij bent dus wijn. Niet huilen :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven