Gouden tip verharen katten?

19-01-2018 21:18 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand een gouden tip om het verharen van twee katten (Britse Kortharen) te verminderen? Ik weet dat katten nu eenmaal verharen, maar ik heb het idee dat het bij onze katten wel héél erg is. Ik hoorde laatst dat vitaminepasta’s geven wel zou kunnen helpen. Iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Gouden tip nog wel.
Vers voer en furminator al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik voor mijn Brit meestal deze
Afbeelding
tickel wijzigde dit bericht op 19-01-2018 21:58
94.72% gewijzigd
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Furminator heb ik ook, niet dagelijks gebruiken hoor, het snijdt ook de haren af.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Robotstofzuiger ;-)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ligt het aan de kwaliteit (of het soort) voer?
Alle reacties Link kopieren
Heb je vloerverwarming???
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Peach0909 schreef:
19-01-2018 21:56
Misschien ligt het aan de kwaliteit (of het soort) voer?
Dat denk ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
19-01-2018 21:58
Heb je vloerverwarming???
Ja.. zou dat het verergeren?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-01-2018 21:58
Dat denk ik ook.
We hebben voer van prins. Volgensmij prima voer, toch?
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
19-01-2018 21:58
Ja.. zou dat het verergeren?

Echt wel. Elke hond en kat die ik ken, blijft de hele winter door verharen als er vloerverwarming in huis is.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
19-01-2018 21:54
Robotstofzuiger ;-)
Haha ja, die staat op mijn lijstje. Maar ze liggen overal, die haren. En ik weet dat het erbij hoort hoor. Maar ik kan ‘s avonds niet eens op mijn bank zitten, zonder deze flink te stofzuigen.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
19-01-2018 21:47
Furminator heb ik ook, niet dagelijks gebruiken hoor, het snijdt ook de haren af.
Die heb ik niet. Heb begrepen dat dat eigenlijk een soort scheermes is.
Alle reacties Link kopieren
De bank schoonmaken gaat makkelijker met zo´n huishoudhandschoen. Een ramentrekker werkt ook goed.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
19-01-2018 22:00
Echt wel. Elke hond en kat die ik ken, blijft de hele winter door verharen als er vloerverwarming in huis is.
Heb ik nooit bij nagedacht. Ja, dat wordt lastig oplossen dan😅
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
19-01-2018 22:00
Haha ja, die staat op mijn lijstje. Maar ze liggen overal, die haren. En ik weet dat het erbij hoort hoor. Maar ik kan ‘s avonds niet eens op mijn bank zitten, zonder deze flink te stofzuigen.
Ik gooi mandjes op de bank als ik niet thuis ben of slaap.
Maar de katten liggen meestal in de krabpaal (bijna 3 meter hoog) waar 3 mandjes aan hangen.
Ik zou je aanraden om een goede krabpaal te kopen, eentje die bestand is tegen het gewicht van Britten.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
DaisyLiz schreef:
19-01-2018 21:59
We hebben voer van prins. Volgensmij prima voer, toch?
Prins is op zich een prima merk. Wat krijgen ze?
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
19-01-2018 22:03
Ik gooi mandjes op de bank als ik niet thuis ben of slaap.
Maar de katten liggen meestal in de krabpaal (bijna 3 meter hoog) waar 3 mandjes aan hangen.
Ik zou je aanraden om een goede krabpaal te kopen, eentje die bestand is tegen het gewicht van Britten.
Die heb ik en daar liggen ze ook zeker. Maar als wij thuis zijn, liggen ze graag dichtbij ons. Dus als we eten, op een eetkamerstoel en als we op de bank liggen dan komen ze er gezellig bij. En als ze een speeluurtje hebben en het hele huis door crossen,
vliegen de haren in het rond.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-01-2018 22:05
Prins is op zich een prima merk. Wat krijgen ze?
Droogvoer en ‘s avonds een klein beetje natvoer. Droogvoer is trouwens van prins en natvoer van gimcat.
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
19-01-2018 22:05
Die heb ik en daar liggen ze ook zeker. Maar als wij thuis zijn, liggen ze graag dichtbij ons. Dus als we eten, op een eetkamerstoel en als we op de bank liggen dan komen ze er gezellig bij. En als ze een speeluurtje hebben en het hele huis door crossen,
vliegen de haren in het rond.
Toch die robotstofzuiger aanschaffen ;-) Ik heb er ook eentje, is ideaal. Laat hem wel in de ochtend rollen na een kotsinspectie. Eerder liep hij 's nachts en dan werd er wel een door een plas kots gereden.

De bank snel schoonmaken doe ik met een vochtige microvezeldoek of tuinhandschoenen van Intratuin.
Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
DaisyLiz schreef:
19-01-2018 22:08
Droogvoer en ‘s avonds een klein beetje natvoer. Droogvoer is trouwens van prins en natvoer van gimcat.
Ja, dat snap ik, maar wat krijgen ze? Lam, kip, rund, vis?
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
19-01-2018 22:02
Die heb ik niet. Heb begrepen dat dat eigenlijk een soort scheermes is.
Als ik zo de verhalen hoor zou ik die vermijden. Een gewone simpele kam doet al heel veel en sloopt de vacht tenminste niet.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-01-2018 22:10
Ja, dat snap ik, maar wat krijgen ze? Lam, kip, rund, vis?
Kan inderdaad ook nog wel verschillen. Heb zelf geen ervaringen met dat merk.
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
19-01-2018 22:02
Die heb ik niet. Heb begrepen dat dat eigenlijk een soort scheermes is.
Klopt... is zeer af te raden... is zelfs gevaarlijk, trekt haren en huid kapot van de kat

Voer zou misschien een beetje kunne helpen. Mijn kat zit mooier in haar vacht door eco-style care te mengen met haar gewone brokken.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook 2 Britse kortharen en weten ook niet wat ons overkomt. Hiervoor veel huis- tuin- en keukenkatten gehad die nauwelijks verharen.

De katten zijn schatten maar verharen verschrikkelijk. Wij kammen, gebruiken max 1 x per week de furminator maar 3 seconden later vliegen de haren alweer in de rondte.

Wij hebben een robotstofzuiger en die is ideaal voor de grond. Voor de bank gebruiken wij die huishoudhandschoenen, gaat prima maar kan je elke dag doen. Heb via Aliexpress zo’n veger gekocht die je in de houder kan doen en dan is de veger weer schoon. Tenminste, dat hoop ik. Nog niet binnen.
Wij geven voer dat speciaal voor Britse Kortharen is van Royal Canin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven