Geluidsoverlast feestje, wat is acceptabel?

21-01-2018 10:19 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoeeee... mijn 'nieuwe' buren ( wonen er paar jaar) gaven weer eens een feestje. Zoals altijd, wordt er niet gekeken naar tijd of wat dan ook. Feestje wordt BUITEN gehouden, met vuurkorf en heater, want ze roken wel, maar niet binnen :nut: . Om half 5 vanmorgen vond ik het zat, keiharde knallen ( rotjes), gegil en geschreeuw... Ik heb het raam open gedaan en niet al te vriendelijk gezegd dat ik het wel mooi geweest vond! Toen waren ze ook stil, maar ik zit hier nu met wallen onder mn ogen na een slapenloze nacht.

Wat vinden jullie een acceptabele tijd om te stoppen met een feest in het weekend, of om in ieder geval naar binnen te verkassen?
Alle reacties Link kopieren
Twaalf uur
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een feestje zo nu dan dan tot een uur of 01:00 prima. Daarna binnen/zachter.
Heb je vóór half 5 ook aangegeven dat je er last van had?
Het is hier incidenteel en tot een uur of 2. Ik laat dat zo, op andere tijden hebben zij vast last van ons.
Alle reacties Link kopieren
Tot half 5 buiten zou ik ook not amused mee zijn. De manier waarop je hebt aangepakt is alleen ook niet helemaal de mijne.
Natte tosti..
En tot die tijd had er verder nog niemand geklaagd?
Alle reacties Link kopieren
Dit keer was het wel HEEL extreem... Nee, ik ben normaal niet moeilijk, mar toen ik om half 5 rechtop in bed zat door die rotjes werd ik echt boos. Last van mij hebben ze niet... Ben ook wel wat jaartjes ouder, haha, en niet zo van t feesten. Verder ben ik rustig en maak nooit kabaal.

Ik wil dus wel aan gaan bellen en proberen voor in de toekomst wat af te spreken. Zat zelf te denken na 2 uur naar binnen of weg visite, haha. Nee, maar iig geen kabaal meer na 2 uur.
Wat onwijs aso, tot half 5 en dan echt rotjes enzo? Tot 12 uur snachts vind ik acceptabel.
Twaalf uur.
In het weekend, een uurtje of 1
Wij hebben ook wel eens feestjes en soms wordt het wel later als half 5. Rotjes af steken vind ik wel asociaal. Je werd wakker van de rotjes zei je. Was er verder geen probleem geweest als ze dat niet hadden gedaan en gewoon gefeest hadden?
Alle reacties Link kopieren
Twaalf uur een uur. Maar, waarom zeg jd er niet eerder wat van? Sommige mensen houden nu eenmaal geen rekening met hun omgeving. De tiener vsn onze buren mag wel eens een feestje zonder toezicht geven. Toen het uit de klauw liep met herrie, even aangebeld en uitgelegd. Ging daarna prima. Niets zeggen en dan uit het niets uit je panty gaan zou niet mijn manier zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hooguit tot middernacht. Kijk als het een eenmalig iets is zou ik er niks van zeggen, maar met regelmaat overlast kan echt niet. En die rotjes slaat al helemaal nergens op.
Laat ze om middernacht maar naar binnengaan met zachte muzeik
Alle reacties Link kopieren
Zonder bericht aan de buren tot 12 uur/half 1.
Als de buren bij mij zouden aanbellen en zeggen dat ze een feestje gaan houden ligt mijn tolerantie-grens wat hoger en vind ik 2 uur/half 3 ook prima.
Maar natuurlijk wel zonder rotjes en extreem geschreeuw en keiharde muziek.
Alle reacties Link kopieren
Twaalf uur is redelijk, vind ik. Als wij in de zomer mensen over hebben (geen haar op mijn hoofd om met dit weer buiten te feesten) dan is het om 12 uur naar binnen en de muziek een stuk zachter.

Hier was t een paar deuren verder ook raak met een (tuin?) feestje, keihard (dronkemans) gezang en dergelijke. Goddank was ik zó moe dat ik toch in slaap gevallen ben...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
mijn 'nieuwe' buren ( wonen er paar jaar) gaven weer eens een feestje.

En in al die jaren en dito feestjes heb je het er nog nooit met hen over gehad?
Als het feestje op vrijdag of zaterdag is vind ik tot 1-2 uur prima maar wel even melden graag. Op zondagen graag om 10 uur stil zoals voorgeschreven wordt of in ieder geval gedempt zodat buren gewoon kunnen slapen.
Alle reacties Link kopieren
00.00 of nou vooruit 01.00 daarna gewoon weer zachtjes.

Waar ik nu woon geven ook veel buren feestjes. Wijzelf niet, geen behoefte aan.
Maar als iedere buur denkt: ach die 1 of 2 keer per jaar heb je echt vaak feestjes.
1 keer was het wel wat laat en gortig en bovendien kwam ik net uit het ziekenhuis.
Toen is mijn man gaan vragen of het allemaal wat zachter mocht en toe zeiden de buren: luister wij respecteren het feit dat jullie geen feestjes geven dus moeten jullie respecteren dat wij dat wel doen.
uh ja wat moet je daarop zeggen. Toen zeiden de buren dat we de politie maar moesten bellen.
Dat hebben we gedaan en die kwamen en daarna was het stil.

Wel jammer dat het zo moet.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Het is niet heel handig om te wachten tot je irritaties zó hoog op zijn gelopen.

Ik zou binnenkort eens aanbellen en afspraken maken. Zo zou het leuk zijn als ze het even aankondigingen voor ze een feestje hebben. Jij kan dan ook aangegeven wat voor jou je gewoonlijke bedtijd is en wanneer het voor jou te ver gaat.

Mijn eigen grens is nogal variabel. Beschaafde gezelligheid met relaxte lounge muziek, trek ik prima. Daar val ik bij in slaap. Maar hoempapa en smartlappen veroorzaken bij mij binnen een paar maten al enorme irritatie. Net als onze vroegere achterbuurvrouw die op feestjes zó hard praatte en gierde om haar eigen domme verhalen, dat we haar woordelijk konden verstaan. Die was ik tegen tienen al spuugzat.
Ik snap sowieso niet waarom de muziek zo hard moet dat alle buren mee kunnen genieten.
"Wat zeg je?"
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
21-01-2018 11:30
(...)
toe zeiden de buren: luister wij respecteren het feit dat jullie geen feestjes geven dus moeten jullie respecteren dat wij dat wel doen.
(...)
:rofl:
Als het zelden voorkomt, zeg eenmaal per jaar......zou ik vrij relaxt proberen te blijven. Als het regelmatig voorkomt zou ik wel not amused zijn. Eigenlijk elke vorm van overlast zou mij not amused maken! Echter ivm samenwonen en samenleven en dat proberen zonder problemen met elkaar vorm te geven zou ik me gedeisd houden.

Om half vijf wakker schrikken van kabaal, en rotjes etc....vind ik te ver gaan.
Ik zou dan de dag erna wel even aankaarten in het voorbijlopen, dat ze het zeer laat hebben gemaakt en dat ik alles heb gehoord en niet kon slapen vanwege te veel kabaal. Dat allemaal op nette wijze verwoord.
Dit als het slechts zelden gebeurd.

Wanneer het regelmatig gebeurd dan afspraken maken.

Overigens.....Iblobviva........jouw buren vind ik behoorlijk aso overkomen. Of was het de drank die die reactiewijze uitlokte? Nog steeds niet ok, echter misschien wat beter te relativeren?
Alle reacties Link kopieren
Als het van te voren aangekondigd is ben ik heel tolerant. 2 uur mag dan zeker van mij, met rokers buiten.
1 keer kwam ik uit ziekenhuis, had stekende pijn, ben toen maar bij feestende buren gaan zitte, werd verschrikkelijk verwend en voelde me stukken beter dan als ik in bed was blijven liggen.
Alle reacties Link kopieren
12 uur. Daarna rustig.
Zondags gewoon weer 10 uur avonds.
Sterkte.
Mijn onderbuurman is vandaag jarig.. zucht.
Alle reacties Link kopieren
In deze buurt zijn feestjes vaak tot een uurtje of 4. Ik had beter jullie als buren kunnen hebben merk ik wel, tot een uur of 12. Gelukkig zijn er maar 10-15 feestjes per jaar ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven