Koelkast SMEG Fab28

21-01-2018 12:20 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft dit kastmodel Smeg?
Ik lees dat het vriesgedeelte een inhoud heeft van 26 liter. Nu vind ik 26 liter lastig te visualiseren.
Ik zie nergens op internet een gevuld (d.w.z. met producten erin) vriesgedeelte. Past er een brood in bijvoorbeeld? En kan er dan nog een pizza naast? Ik denk het zelf niet maar goed, ik hoor graag van mensen die er eentje hebben.
Ik woon alleen overigens.
26 liter is 2,5 emmer. Daar passen prima een brood en een pizza in.
Er zijn grote emmers en kleine emmers....

Afbeelding


Probeer eens te denken aan 26 pakken melk!
Alle reacties Link kopieren
Ehm ja, zo werkt dat dus niet volgens mij. Dan zouden er ook (bij wijze van) 26 pakken melk in kunnen. Nou, ik denk dat er nog niet eens 10 in passen.
Daarom graag reactie van mensen die er eentje hebben? Desalniettemin bedankt voor je reactie en het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
https://www.vandenborre.be/frigo-met-1- ... ab-28-rne1

Hier zie je een voorbeeld van de binnenkant van zo'n model. Het vriesgedeelte staat niet open. Maar daar passen zeker te weten geen 26 pakken melk in :-)
Alle reacties Link kopieren
De uitleg bij "Inhoud vriesgedeelte": De netto-inhoud, uitgedrukt in liter, wordt bepaald door het aantal liter men in een horizontaal geplaatst apparaat kan gieten, met alle legplaten en accessoires in het toestel.

Tsja, ik kan hier niets mee!
https://www.bol.com/nl/p/everglades-evt ... gJLwfD_BwE

Afbeelding
Dit is een voorbeeld van 26 liter vak
En doe eens gek ga eens naar een winkel
26 liter vriesvak is wél erg klein.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet het juiste model Smeg, maar ik denk dat het vriesvak misschien wel te vergelijken is met het bovenste vak in de onze. Dat is bij ons het kleinste vriesvak en daar bewaren wij het brood, pizza en ijs.

Rond de 1.10min laten ze in dit filmpje het vriesvak van de FAB28 met inhoud zien:

https://www.youtube.com/watch?v=BT8Ka7vNiAc
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Nee, naar een winkel gaan heb ik echt nooooit aan gedacht. Bedankt voor de tip.

Maar bedankt, hier kan ik wat mee. Het is dan geen Smeg maar maakt niet uit.

Een inhoud in liters visualiseren is dus best lastig. Dat blijkt maar weer. 26 pakken melk gaan er niet in. Dan zit je nog met verpakking natuurlijk. Maar 10 pakken red je net. En nee, ik wil geen 10 pakken melk invriezen maar ik wil een idee hebben van hoe groot 26 liter is! Voordat de zure vivagleuven hier weer op reageren..

Het is klein ja. Eens.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Curley!

Ik zie een dr Oetker pizza (eet ik ook) en ik vermoed dat er wel een brood naast past.
Top!
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
21-01-2018 12:31

Probeer eens te denken aan 26 pakken melk!
Ja, de inhoud van die 26 pakken wellicht wel. Zoals je ziet (zie andere posts) passen er dus geen 26 pakken (inclusief verpakking) in.
Maar goed, ik val in herhaling.

Fijne dag allen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Fab30 en die heeft best wat ruimte maar is voor een gezin nog wat aan de kleine kant, ondanks dat het nog iets van 60 liter is. De Fab28 heeft echt een kleine ruimte. Vond in de winkel dat de Fab28 vergelijkbaar is met een gewoon vriesvakje wat je in een kleinere koelkast ziet. Genoeg voor een brood, een pizza en een pak spinazie. Veel meer kan er niet in.
Een pizzadoos is net te groot denk ik om erin te passen.
Wat is er trouwens zo geweldig aan deze koelkast dat je bereid bent honderden euros neer te tellen?
Voor dat geld mag je toch zeker een degelijke vriezer verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Bblientje schreef:
21-01-2018 14:06
Een pizzadoos is net te groot denk ik om erin te passen.
Check het filmpje dat Curley poste. Niet dus.
Alle reacties Link kopieren
Bblientje schreef:
21-01-2018 14:09
Wat is er trouwens zo geweldig aan deze koelkast dat je bereid bent honderden euros neer te tellen?
Voor dat geld mag je toch zeker een degelijke vriezer verwachten.
Tja, kennelijk mag ik dat niet verwachten :-)
Maar er past een pizza en een brood in dus dan ben ik gelukkig.
Ik vind 'm erg mooi om te zien. Zie verder geen mooie koelkasten.
Ik ben ertoe bereid.
forumdame2011 schreef:
21-01-2018 15:39
Tja, kennelijk mag ik dat niet verwachten :-)
Maar er past een pizza en een brood in dus dan ben ik gelukkig.
Ik vind 'm erg mooi om te zien. Zie verder geen mooie koelkasten.
Ik ben ertoe bereid.
Oké, tja.
Dat je er veel plezier van mag hebben.
En je kunt er altijd nog een klein vriezertje bijkopen.
Ik sla vleeswaren altijd groot in, bewaar graag kliekjes voor de luie dagen, diepvriessnacks van hier tot ginter dus ik zou hier zelf nooit genoeg aan hebben.
forumdame2011 schreef:
21-01-2018 12:56
Nee, naar een winkel gaan heb ik echt nooooit aan gedacht. Bedankt voor de tip.

Maar bedankt, hier kan ik wat mee. Het is dan geen Smeg maar maakt niet uit.

Een inhoud in liters visualiseren is dus best lastig. Dat blijkt maar weer. 26 pakken melk gaan er niet in. Dan zit je nog met verpakking natuurlijk. Maar 10 pakken red je net. En nee, ik wil geen 10 pakken melk invriezen maar ik wil een idee hebben van hoe groot 26 liter is! Voordat de zure vivagleuven hier weer op reageren..

Het is klein ja. Eens.
Eet eens wat gezonders dan diepvriespizza en probeer je brein aan het werk te zetten ipv je af te vragen hoe zure vivagleuven reageren op het feit dat je 10 pakken melk invriest.
Ik vind het ook niet slim, neem dan lang houdbare melk.

Kan je nog eens een pizza in de vriezer gooien, in de doos natuurlijk. Uit de doos kan ook, scheelt een hoop ruimte.
Daar was je zelf nooit opgekomen, geef maar toe rare diepvriesdoos! Gelukkig geen zonnetje in huis, dat houd de boel ook lekker koel.
Veel plezier met je onhandige energievretende koelkast.

Ik wacht met spanning op je topic over energiezuinig ja ofte nee ;)

Mocht je het alweer vergeten zijn: je kán ook gewoon naar de winkel om e.e.a. met je eigen verbaasde ogen te bekijken. Je mag zelfs even meten of je favo-pizza erinpast als je het lief vraagt :lol:
Ik vind SMEG ranzig klinken
Corona67 schreef:
21-01-2018 22:15
Ik vind SMEG ranzig klinken
Ik ook, klinkt ook gewoon goor.
Smegma is het eerste wat er in me opkomt en dan dat 'zure gleuven' nee, onfrisse bedoening al met al.
Lenn12345 schreef:
21-01-2018 22:22
Ik ook, klinkt ook gewoon goor.
Smegma is het eerste wat er in me opkomt en dan dat 'zure gleuven' nee, onfrisse bedoening al met al.
Dat had ik dus ook
Ik heb er zoeen en een brood en een pizza kan makkelijk. Ik heb er meestal wel wat tupperware met eten in staan, kruiden en pepers, bladerdeeg, ingevroren fruit en diepvriesgroenten en ijsblokjes.
Maar ik heb wel nog een apart vriezertje op zolder, dat vind ik er toch wel onmisbaar naast. Het is net iets groter dan een gemiddeld vriesvakje in een koelkast zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze koelkast nu een paar jaar en moet zeggen dat er toch best wat in die vriezer past hoor:

2x doosje frambozen
2x bakje pastasaus
3 ijsjes
2x bladerdeeg
zak ovenfriet
ijsblokjes
4 ingevroren pannenkoeken formaat ontbijtbord

En heb ik nog best wat ruimte over.
Ik heb een periode dagelijks deze koelkast mogen gebruiken en het viel mij op dat als je hem net dicht had gedaan en iets was vergeten in de koelkast, je best wat kracht nodig had om hem direct weer te openen. Alsof hij vacuum zoog. Vriesvakken is prima te doen als je een niet te groot huishouden hebt en dus geen vier pizza’s kwijt moet(en brood, patat, etc.). Is vind het ook best grote koelkasten, ze nemen veel ruimte in door de dikke wanden. Hij is rond de 70cm diep(afhankelijk van het type) terwijl een andere koelkast meestal 55 diep is.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zuigen alle vriezers vacuüm, dus dat maakt niet zoveel uit.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven