Nieuwe buren, contact?

21-01-2018 15:15 35 berichten
Hoi,

Ik heb sinds deze week nieuwe buren (rijtjeshuis, aangrenzende huis). Ze komen er komend weekend wonen, maar zijn nu aan het klussen etc. Ik ben ze net voor het huis tegengekomen maar ik was in mijn voortuintje aan het rommelen dus had vieze handen en kon ze geen hand geven. We hebben wel even een praatje gemaakt en ons aan elkaar voorgesteld. Ik ben op sociaal vlak niet zo handig (autisme) en dat maakt me zooo onzeker. Is er nu iets dat ik zou moeten doen? Ik wil een goede start met ze maken maar heb geen idee wat nu "hoort", en heb zelf ook niet veel behoefte aan intensief contact ofzo, ik ben nogal op mezelf.

Bedankt alvast voor het meedenken :-)
Nee hoor, dit is prima, zo! Prima gedaan, geloof ik ;). Zou het hierbij laten en groeten als je elkaar tegenkomt buiten.
Bedankt Nav! Ik merk dat ik vooral bang ben om verkeerd over te komen. Ik ben veel thuis met mijn hond. Heb achter vaak de rolluiken dicht ivm enkel glas. Ik wil niet zo'n kluizenaar lijken ;-)
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niets te doen. Misschien krijg je nog een uitnodiging voor een kopje koffie een keer, misschien niet, dan blijft het bij af en toe een praatje in de voortuin.
Dat is toch prima?

Je kunt een bloemetje brengen of een kaartje in de bus doen bij wijze van welkom. Dat is altijd goed. Maar niet verplicht.

Hangt er een beetje vanaf of je goed contact wil ;-)
anoniem_67215 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 15:20
15.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dit is gewoon prima, je hebt een praatje gemaakt dat is genoeg
Bedankt allemaal! Een kaartje ingooien vind ik een leuk idee :-) Dat ga ik wel doen denk ik.
Wat je gedaan hebt is echt prima.
Prima gedaan hoor. Contact moet ook groeien. Als het straks mooier weer wordt, dan zie je elkaar vanzelf vaker buiten. Komt vast goed!
Prima toch? Kaartje of bloemetje zou ik zelf niet doen, maar dat is persoonlijk.
Wij hebben sinds een half jaar een nieuwe buurvrouw. Toen ik haar tegenkwam een praatje gemaakt, voorgesteld en gezegd dat als ze iets nodig heeft, ze gerust kan aanbellen. Heeft ze ook gedaan, voor een keukentrapje en zo is het contact voortgezet. Zonder de deur plat te lopen of verplichtingen.
anoniem_172829 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 15:36
4.13% gewijzigd
Ik had het niet anders gedaan, helemaal prima zo!
Top gedaan, en ook compliment dat je het hier even navraagt.
Goed gedaan; ik zou me direct welkom voelen in de buurt als jij als buurvrouw je even voorstelt en een praatje maakt. Als je nieuwe buren bijvoorbeeld geen bezem of hamer hebben en ze willen die lenen, hoor je het vanzelf. ;)
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 15:48
0.00% gewijzigd
Splinter_ schreef:
21-01-2018 15:35
Prima toch? Kaartje of bloemetje zou ik zelf niet doen, maar dat is persoonlijk.
Maar het kan nooit kwaad, ik vind het zelf leuk dus doe het ook vaak wel zo. Maar als het niet je ding is niet doen idd.
Bedankt allemaal! Dat valt weer mee dan ;-) Ik ben niet zo goed in deze dingen.
Alle reacties Link kopieren
Prima toch?
Zij zijn nieuw , dus volgens mij horen zij zich volgens de etiquette voor te stellen aan jou.
Alle reacties Link kopieren
Captain_Obvious schreef:
21-01-2018 15:46
Maar het kan nooit kwaad, ik vind het zelf leuk dus doe het ook vaak wel zo. Maar als het niet je ding is niet doen idd.
Ik zou me opgelaten voelen als ik een kaartje of bloemen van de buren zou krijgen. Zo'n praatje als TO gehouden heeft vind ik stukken prettiger.
Goed gedaan hoor. Gewoon vriendelijk groeten in het vervolg en klaar.
Je hebt het hartstikke goed gedaan. Niet zo onzeker zijn. Je zult vast een prima buurvrouw voor ze zijn.
En te veel contact is nergens voor nodig. Hallo zeggen en een kort praatje is prima en ook genoeg als dat voor jou fijn is zo. Ben zelf ook niet van de koffie en bezoek. Nergens voor nodig. Kan in mijn ogen vaak zelfs meer kwaad dan goed.

Ik laat kind een kaartje in de bus gooien bij nieuwe mensen in de straat. Daarin de tekst.......welkom in de leukste straat van de buurt. En dan onze naam. That’s it. En als je elkaar tegenkomt even vragen hoe het wonen is en of het bevalt tot zoverre.
Maline schreef:
21-01-2018 15:57
Ik zou me opgelaten voelen als ik een kaartje of bloemen van de buren zou krijgen. Zo'n praatje als TO gehouden heeft vind ik stukken prettiger.
Ja? Oh ik vind het wel leuk. Dus ik zou er blij van worden.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn deze zomer verhuisd en kregen een bloemetje van de buren twee deuren verder. Vond ik oprecht heel leuk (maar was uiteraard niet nodig). Met de directe buren aan de ene kant een praatje gemaakt toen de buurvrouw in de voortuin bezig was. Andere buurvrouw zijn we ons even gaan voorstellen (oudere vrouw) en zij vraagt nu af en toe om hulp (of man iets wil tillen bijvoorbeeld). Ook niks mis mee... We voelde ons welkom!

We krijgen binnenkort nieuwe overburen. Een jong gezin dat nu druk aan het verbouwen is en wij hebben vandeweek een pot snoepjes (paar zakke euroshopper winegums en dropjes) langs gebracht. Waren ze erh blij mee. Ik zie dat soort dingen niet als uitnodiging voor veel contact maar gewoonals aardigheidje.

Maar even voorstellen als je elkaar ziet en een praatje is ook helemaal prima hoor TO! :)
Prima zo!

Vaak nemen nieuwe buren het initiatief om nog even apart te komen voorstellen als ze een beetje gesettled zijn.
Geen kaartje doen als je verder geen behoefte hebt aan intensief contact. Een kaartje is tenslotte toch een soort van uitnodiging om juist meer contact te krijgen.
Zoals je nu hebt gedaan is goed.
Prima gedaan!
Van mij mag jij naast mij komen wonen. :-D

Met de twee naast me heb ik het helaas niet zo getroffen qua vriendelijkheid enzo.
Ze zeggen gedag ( maar ik moet als eerste gedag zeggen )
De ene praat soms voluit tegen me de andere keer zegt ze genees gedag. O_o
En ik zonder autisme, ga dan ook nadenken van heb ik iets verkeerd gezegd of gedaan ofzo?
Maar het is iets wat bij haar zelf ligt.


Buren van een paar huizen verderop zijn super vriendelijk.
Een kaartje is super leuk!
En zou dat ook als een warm welkom zien. :-D

En als jij je zo n zorgen maakt dat ze denken dat jij een kluizenaar bent omdat je ook je rolluiken dicht heb vanwege enkel glas dat laat je dat in een gesprekje toch eens naar voren komen.
Zo van hey, heb jij ook enkel glas? Want ik heb daarom mijn rolluiken vaak naar beneden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven