Huis kopen, hoe beslissen waar/wat/hoe?

22-01-2018 11:40 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Keuzes keuzes, als het gaat om te achterhalen waar/hoe ik wil gaan wonen als ik en mijn man een nieuw huis gaan kopen. Zoveel voors- en tegens. Wat mij betreft is dit de moeilijkste beslissing van mijn leven. Het heeft zoveel invloed op een groot deel van je leven! Hoe maakten jullie je keuze en hebben jullie tips?

Familie
Wil ik nou in dezelfde stad als mijn familie wonen (is handig straks met oppassen bij stichten gezin) en soms fijn even snel bij elkaar langs te gaan
of juist niet omdat ik er ook behoefte aan heb om een eigen leven op te bouwen en omdat er ook regelmatig wat spanning in de familie is, en op bezoek bij familie is drempel (half uur rijden dan)

Hoge/lage hypotheek
Hoge hypotheek is dat de buurt fijner is, maar het huis en tuin zijn kleiner, meer faciliteiten in de buurt
Lage hypotheek is nog iets verder van familie af wonen, maar groter huis en tuin, minder faciliteiten in de buurt

Bekend of Onbekend
Bekende stad/omgeving is praktisch, ik weet wat een goede/minder goed buurt is, ik weet alles te vinden
Onbekende stad/omgeving is leuk om weer wat nieuws te ontdekken, kost wel tijd om nieuwe mensen te leren kennen

Wat zijn jullie ervaringen hierin? Dank voor de reacties alvast! :D
Dicht bij je werk gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat iedereen hier anders in staat, de een woont graag in dezelfde straat als zijn familie, de ander zo ver mogelijk weg. Precies om de redenen die jij noemt. Wij hanteren het motto 'je moet elkaars schoorsteen niet zien roken', dwz dat je elkaar niet op straat/in de supermarkt tegenkomt. Dit terwijl er bij ons geen spanningen zijn, maar juist om spanningen of uiteenlopende verwachtingen te voorkomen. Zo'n 10-15 minuten met de auto zou ik ideaal vinden. Bedenk ook of je je familie überhaupt wel structureel wilt laten oppassen en of zij dat zouden willen. Daar zitten ook wel nadelen aan, zeker als er al spanningen zijn in de familie. En als oppassen voor af en toe is dan is heel dicht bij elkaar wonen niet zo belangrijk meer.

Wat ik in jouw post nog niet zie en voor ons veel belangrijker was dan waar familie woont:
- Reisafstand tot ons werk
- Veilige en prettige omgeving voor kinderen om op te groeien (geen drukke weg, speelpleintje, park, andere kinderen om mee te spelen, fijne wijk zonder hangjongeren/straatvuil/etc, goede school op loopafstand), al is dat voor jou wellicht wat voorbarig omdat er nog geen kind is. Bedenk daarbij ook of je erom voor gekozen zou hebben als je geen kinderen zou krijgen: je weet niet of het lukt namelijk. Wij hebben daarom pas eenhuis gekocht toen onze oudste een jaar was.
Alle reacties Link kopieren
Hoe belangrijk vind je faciliteiten in de buurt en wat is in de buurt? Wij zijn van een grote stad naar een kleinere stad ernaast verhuisd. Minder goed bereikbaar met ov maar met de auto snel bij een p+r om snel in de stad te zijn (bioscoop theater restaurant). Faciliteiten als supermarkt etc wel in de buurt.

Nieuwe huis lag gunstig tov mijn werk, maar nu werk ik ergens anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet dicht bij je werk gaan wonen, tenzij je altijd in die regio gaat werken natuurlijk. Werkplaats kan altijd veranderen door omstandigheden.

Mijn keuze zelf zou zijn om in de buurt van familie te wonen, dan heb je altijd relatief snel hulp in geval van nood. Je hoeft niet van je familie je buren te maken, maar 10-15min is nog snel te overbruggen bv.

Verder is het wat je zelf belangrijk wil? Wil je groter wonen? Dan moet je ook meer tijd spenderen aan onderhoud en opkuis, zelfde met grotere tuin e.d.. Zo hoef ik bv geen weiland als tuin hebben, maar met enkel een groot afgesloten terras zou voor mij ook geen optie zijn.

Een onbekende omgeving zou ik enkel doen als het in de buurt is van wat ik gewend ben, bv het dorpje verderop waar je anders niet komt. Ik zou zelf geen afstand creeeren tot wat je nu al gewend bent. Maar ja, ik ben een gewoontebeest ;-)
Alle reacties Link kopieren
Op gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Grotendeels eens met Nicole, alleen is mijn defenitie van elkaars schoorsteen niet zien roken iets anders. Mijn ouders wonen in hetzelfde dorp als wij, broer van mijn man ook. Wij komen elkaar zelden tegen bij de supermarkt, slechts een enkele keer. Mijn ouders woonden eerst ongeveer 25 km verderop, maar dat was een grote, vrijstaande woning met een vrij grote tuin, dat werd hun teveel. In die tijd pasten ze ook structureel op, maar toen oudste kind naar school ging vonden ze dat wel een stuk zwaarder. Omdat mijn werk hun kant op was bracht ik de kinderen daar altijd langs voor ik naar mijn werk kwam, toen moesten ze zorgen dat ze zelf op tijd klaar waren (mijn vader wilde niet de hele dag alleen zitten) en in de beginnende ochtendspits naar ons toe rijden.

Wij hebben er destijds (15 jaar geleden) voor gekozen om in deze plaats te gaan wonen omdat dat dichtbij het werk van mijn man is. Hij werkt nog steeds bij hetzelfde bedrijf en fietst in 10-15 minuten naar de zaak, dus 1 auto is genoeg. Verder zijn hier de verbindingen naar meerdere grotere plaatsen (met werkgelegenheid voor mij) goed, zowel met de auto als het OV. In die 15 jaar heb ik voornamelijk tijdelijke banen gehad (al was er wel 1 bij van 7 jaar, maar al die 7 jaar via uitzendbureau), dus altijd weer op zoek naar een andere baan. De belangerijkste reden echter (wij woonden ook eerst in de plaats waar mijn ouders woonden). De huizen in onze huidige woonplaats zijn gemiddeld net iets goedkoper dan de huizen in de vorige woonplaats.
nicole123 schreef:
22-01-2018 12:07
Ik denk dat iedereen hier anders in staat, de een woont graag in dezelfde straat als zijn familie, de ander zo ver mogelijk weg. Precies om de redenen die jij noemt. Wij hanteren het motto 'je moet elkaars schoorsteen niet zien roken', dwz dat je elkaar niet op straat/in de supermarkt tegenkomt. Dit terwijl er bij ons geen spanningen zijn, maar juist om spanningen of uiteenlopende verwachtingen te voorkomen. Zo'n 10-15 minuten met de auto zou ik ideaal vinden. Bedenk ook of je je familie überhaupt wel structureel wilt laten oppassen en of zij dat zouden willen. Daar zitten ook wel nadelen aan, zeker als er al spanningen zijn in de familie. En als oppassen voor af en toe is dan is heel dicht bij elkaar wonen niet zo belangrijk meer.

Wat ik in jouw post nog niet zie en voor ons veel belangrijker was dan waar familie woont:
- Reisafstand tot ons werk
- Veilige en prettige omgeving voor kinderen om op te groeien (geen drukke weg, speelpleintje, park, andere kinderen om mee te spelen, fijne wijk zonder hangjongeren/straatvuil/etc, goede school op loopafstand), al is dat voor jou wellicht wat voorbarig omdat er nog geen kind is. Bedenk daarbij ook of je erom voor gekozen zou hebben als je geen kinderen zou krijgen: je weet niet of het lukt namelijk. Wij hebben daarom pas eenhuis gekocht toen onze oudste een jaar was.

Ik woon al bijna 18 jaar wel zo dicht bij mijn ouders en dat ging altijd goed. Was ook heel praktisch met kleine kinderen en oppassen enzo.

Nu ouders ouder worden verwachten ze op de een of andere manier met van mij dan van mijn zus die op tien minuten fietsen woont. Als ik nu opnieuw voor de keus stond zou ik het niet meer doen. Daarnaast ben ik nog steeds dankbaar voor de dingen die het mij in het verleden wel gebracht heeft.

Ik zou het dus niet aanraden maar ook niet afraden. Beetje dubbel.
Wij hebben bij het kiezen van onze tweede woning heel erg gelet op bereikbaarheid met het OV. Met het oog op studerende kinderen etc.

Scholen (basis- en middelbare school) in de directe omgeving.

Goede bereikbaarheid met de auto stond ook hoog op het lijstje. Tien minuten naar de dichtstbijzijnde snelweg nu. Drie minuten naar de provinciale weg.
Alle reacties Link kopieren
Beluga schreef:
22-01-2018 12:20
Ik zou niet dicht bij je werk gaan wonen, tenzij je altijd in die regio gaat werken natuurlijk. Werkplaats kan altijd veranderen door omstandigheden.

Mijn keuze zelf zou zijn om in de buurt van familie te wonen, dan heb je altijd relatief snel hulp in geval van nood. Je hoeft niet van je familie je buren te maken, maar 10-15min is nog snel te overbruggen bv.
Goed punt, ik stel het bij: goede reistijd tot ons werk (wat niet gelijk staat aan afstand, zaken als OV-verbindingen en filegevoeligheid spelen ook een rol) en werkgelegenheid in onze sector vonden wij belangrijk toen we ons huis kochten. Werk in onze sectoren bevindt zich hoofdzakelijk in de grote steden in de randstad en we hebben daarom bewust een huis gezocht met ook goede verbindingen / weinig reistijd naar andere van die steden. Werkplaats kan inderdaad veranderen (al ben je er zelf bij waar je solliciteert), maar waarom zou je al bij voorbaat ver van je werk gaan wonen? Ik zou nooit in Friesland gaan wonen omdat ik daar een groot huis voor weinig geld kan kopen terwijl ik bijv in Amsterdam werk. Dan valt er weinig te genieten van je grote huis want ben je meer dan de helft van je vrije tijd heen en weer aan het reizen.

Hulp in geval van acute nood kunnen wij gelukkig ook krijgen van buren en vrienden die dichtbij wonen, daar heb ik niet per se familie voor nodig. Dus dat ligt bij TO ook aan wat ze verder voor netwerk heeft en kan ontwikkelen op een nieuwe plek. En bij minder acute nood kan ik alsnog familie vragen, want die vindt het niet erg om daarvoor 20-30 minuten te reizen. Ik verwacht ook niet vaker in nood te zijn dan dat ik naar m'n werk moet, dus daarom vind ik reistijd tot werk (en bijv school van de kinderen) belangrijker. Dat is weer anders als je bijv chronisch ziek bent, al wat ouder, een kind met bepaalde problematiek hebt, etc., dan kan ik me voorstellen dat de balans weer anders uitslaat. Het is iets heel persoonlijks, wat TO alleen maar zelf kan afwegen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! Dit is weer nieuwe stof tot nadenken :D XXXXX
Andersom schreef:
22-01-2018 12:58
Wij hebben bij het kiezen van onze tweede woning heel erg gelet op bereikbaarheid met het OV. Met het oog op studerende kinderen etc.

Scholen (basis- en middelbare school) in de directe omgeving.

Goede bereikbaarheid met de auto stond ook hoog op het lijstje. Tien minuten naar de dichtstbijzijnde snelweg nu. Drie minuten naar de provinciale weg.
Dit!

Plus gewoon een fijne buurt, voorzieningen en levendigheid vlakbij.

Dichtbij werk vond ik minder relevant dan een fijne omgeving maar er zit natuurlijk ook een grens aan. Zolang de reistijd max 30-45 minuten blijft is het prima.

Onze familie woont verspreid dus daar heb ik geen advies over. Behalve dat ik zelf merk dat het niet veel uitmaakt om verder weg te wonen als je een goede band hebt.
Andersom schreef:
22-01-2018 12:52
Ik woon al bijna 18 jaar wel zo dicht bij mijn ouders en dat ging altijd goed. Was ook heel praktisch met kleine kinderen en oppassen enzo.

Nu ouders ouder worden verwachten ze op de een of andere manier met van mij dan van mijn zus die op tien minuten fietsen woont. Als ik nu opnieuw voor de keus stond zou ik het niet meer doen. Daarnaast ben ik nog steeds dankbaar voor de dingen die het mij in het verleden wel gebracht heeft.

Ik zou het dus niet aanraden maar ook niet afraden. Beetje dubbel.
Ik woon al bijna twintig jaar niet meer bij mijn ouders in de buurt maar juist nu ze ouder en beperkter worden merk ik dat ik het heel vervelend vind om zo ver bij ze vandaan te zitten. Mijn zusje woont wel bij hen in de buurt. Ik heb niet het idee dat ze echt iets van haar verwachten en ook niet dat zij meer belast zal worden dan ik (sterker nog, ik denk dat ze ons helemaal niet zouden willen belasten, nog niet voor een keer boodschappen halen of iets schoonmaken) maar dan kon ik gewoon eens wat dingen uit mijzelf doen. Ook worden de bezoekjes aan ons lastiger/vermoeiender dus ik begin dat nu in deze fase wel echt als een nadeel te zien.

En nee, zelfde dorp/stad hoeft ook niet per se, maar 100 km of meer verderop zitten zou ik niet aanraden.

Praktisch gezien/met het oog op jonge kinderen zou ik verder denken aan:
- Vind je dat er voor de kinderen voldoende voorzieningen zijn? Qua sport, muziekles, heb je keuze uit basisscholen en in het geval van 1 basisschool: zie je je kind daar wel naartoe gaan? (Mijn voorwaarde was bijv dat er een minimum aantal leerlingen van 200 zou zitten).
- Als je hier eenmaal met kinderen woont, zie je jezelf in die woonplaats daar dan de eerstkomende tien/twaalf jaar wonen? Bij onze keuze voor zowel woonplaats als woning zelf wil ik het de kinderen bij voorkeur niet aandoen om nog tijdens de basisschooltijd van woonplaats of gemeente te wisselen. Ben je verder wel tevreden over de woonplaats dan is een verhuizing tijdens basisschooltijd minder "erg".
Alle reacties Link kopieren
Voor mij was het vooral belangrijk dat ik in de buurt van voorzieningen zou worden en niet voor elke wissewas de auto zou moeten pakken. In de buurt van familie was fijn geweest, maar I.v.m. het werk van mijn man geen optie. En inderdaad, NYC, dat vind steeds vervelender worden nu mijn ouders ouder worden. Denk vooral ook heel praktisch na over wat voor soort huis je wil: hoeveel slaapkamers, wel of geen voortuin, garage of carport? Over dat soort dingen heb ik niet echt nagedacht en dat vind ik nu wel eens jammer.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Iedereen maakt deze keuze anders. De een vindt familie belangrijk, de ander zijn werk en weer een derde kiest voor een totaal nieuwe plek.

Wij hebben een huis gekocht in de stad waar we al jaren woonden. Grote stad, veel faciliteiten, veel vrienden om ons heen. Dat vonden we belangrijk. Ik ben opgegroeid op het platteland en dat wil ik echt nooit meer.

Onze families wonen hier 1-1,5 uur rijden vandaan. Maar we woonden al jaren in deze stad. Mijn vriend heeft weinig meer in de omgeving van zijn ouders en ik weinig in de omgeving van mijn ouders. Natuurlijk hadden we beide graag onze ouders in de buurt gehad, zeker nu we kinderen hebben. Maar dan hadden we moeten verhuizen naar een omgeving waar we verder niets hebben (geen vrienden, geen werk) en had een van ons twee alsnog ver van familie gezeten.

Dus ja, dit was voor ons de beste keuze. Wij zijn gelukkig hier in de stad. Helaas geen grote duin of lage prijzen, maar wel alles dichtbij en voor de kinderen alle mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
23-01-2018 12:39
Ik woon al bijna twintig jaar niet meer bij mijn ouders in de buurt maar juist nu ze ouder en beperkter worden merk ik dat ik het heel vervelend vind om zo ver bij ze vandaan te zitten.
ik zie in mijn vriendenkring een (lichte) tendens dat de bejaarde ouders zelf gaan verhuizen. Richting de (klein)kinderen.
Dat heeft wel wat. Minder ontwrichtend voor het gezin, de ouderen kunnen zich eenvoudiger aanpassen en kopen meteen een praktischer huis.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zijn redenen als je werk & familie en de afstand die je daarvoor wilt reizen belangrijk, maar ik denk ook dat het belangrijk is dat je ergens binnenstapt en je thuisvoelt.

We hebben onlangs een nieuwe woning gekocht. Toen we anderhalf jaar geleden serieus begonnen met kijken waren we op zoek naar iets heel anders als de woning die we uiteindelijk gekocht hebben. We hebben best veel woningen bezichtigd, ook in verschillende woonplaatsen en kwamen tot de conclusie dat wat we in eerste instantie in ons hoofd hadden, in werkelijkheid helemaal niet praktisch was en beperkend voor de kinderen.

Eind vorig jaar stapten we een woning binnen die qua lokatie niet ideaal ligt, maar de woning zelf voldeed aan alle wensen dus nou ja, ach tja, toch maar even kijken dan voor de ervaring... en dat was 'm.

Succes met je zoektocht!
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-01-2018 10:05
ik zie in mijn vriendenkring een (lichte) tendens dat de bejaarde ouders zelf gaan verhuizen. Richting de (klein)kinderen.
Dat heeft wel wat. Minder ontwrichtend voor het gezin, de ouderen kunnen zich eenvoudiger aanpassen en kopen meteen een praktischer huis.
Dat hebben mijn ouders dus ook gedaan, voor hun was de keus niet moeilijk, ze hebben maar 1 kind. Bijkomend voordeel is wel dat met name mijn moeder in dit dorp niet helemaal onbekend is. Ze is opgegroeid in een nog kleiner dorp hier vlakbij en heeft hier familie wonen en kent ook nog wat andere mensen van vroeger.
lilalinda schreef:
24-01-2018 10:05
ik zie in mijn vriendenkring een (lichte) tendens dat de bejaarde ouders zelf gaan verhuizen. Richting de (klein)kinderen.
Dat heeft wel wat. Minder ontwrichtend voor het gezin, de ouderen kunnen zich eenvoudiger aanpassen en kopen meteen een praktischer huis.
Zoiets zie ik mijzelf later idd ook wel doen. Voor mijn ouders geen optie trouwens. Ze wonen al bij mijn zusje en haar gezin in de buurt en hebben een praktisch huis en (mijn vader) allerlei sociale verplichtingen en bezigheden. Het is denk ik vooral iets van mijzelf dat ik gemaakte keuzes soms moeilijk vind.
lilalinda schreef:
24-01-2018 10:05
ik zie in mijn vriendenkring een (lichte) tendens dat de bejaarde ouders zelf gaan verhuizen. Richting de (klein)kinderen.
Dat heeft wel wat. Minder ontwrichtend voor het gezin, de ouderen kunnen zich eenvoudiger aanpassen en kopen meteen een praktischer huis.
Ja? Dat zie ik in mijn omgeving nog niet. En ik zie dat bij mijn ouders ook echt niet gebeuren: die hebben veel te veel te verliezen als ze weggaan. Een enorm groot sociaal leven en familie in de buurt.

Ik ben hier ook wel bang voor. Mijn ouders zijn nu 65+, dus ik verwacht inderdaad dat ze binnen een paar jaar wel hulp nodig gaan hebben. Wij gaan dan een auto kopen, zodat we sneller bij ze kunnen zijn. Ik maak me daar wel eens zorgen om: mijn zus woont nog op een ander continent en mijn broer woont wel dichterbij, maar zit regelmatig in het buitenland.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-01-2018 10:05
ik zie in mijn vriendenkring een (lichte) tendens dat de bejaarde ouders zelf gaan verhuizen. Richting de (klein)kinderen.
Dat heeft wel wat. Minder ontwrichtend voor het gezin, de ouderen kunnen zich eenvoudiger aanpassen en kopen meteen een praktischer huis.
Bij ons is dat inderdaad zo gegaan, zowel aan mijn kant als die van mijn man. Echt bejaard zou ik het nog niet noemen, ze deden dat toen ze net met pensioen waren en de eengezinswoning met vele inmiddels leegstaande kamers een beetje al te groot werd. Omdat de kinderen niet bij elkaar in de buurt wonen zijn ze op een plek gaan wonen die min of meer centraal ligt tussen de kinderen in, zodat de verst weg wonende niet meer op 2 uur rijden maar op 1 uur rijden woont. Dan kun je een stuk makkelijker een paar uurtjes langsgaan. Beiden hebben ook gekozen om in een kleine stad te gaan wonen met veel faciliteiten en goede (OV)verbindingen, zodat ze als ze fysiek slechter worden alles binnen handbereik hebben. Ook allebei gekozen voor een plek met heel dicht in de buurt mooie natuur, omdat ze nu ze met pensioen zijn meer tijd hebben om eropuit te gaan en daarvan te genieten. Ik ben blij dat we niet vanwege oppasredenen vlakbij ze zijn gaan wonen destijds, want dan was dat nu ofwel voorbij geweest, ofwel ze hadden zich verplicht gevoeld om in die plaats te blijven wonen voor ons, terwijl ze liever ook dichterbij de andere kinderen hadden willen gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk ook altijd toegestaan om na 10 jaar een "Te Koop" bord in de tuin te zetten.
Toen wij 15 jaar geleden ons eerste huis kochten waren er ook nog geen kinderen. Toen hadden we een ander wensenlijstje dan toen wij 3 jaar geleden naar onze nieuwe woning verhuisden. Toen vond ik het ineens wel belangrijk dat er kinderopvang in de buurt was en een basisschool.
Andersom schreef:
22-01-2018 12:52
Ik woon al bijna 18 jaar wel zo dicht bij mijn ouders en dat ging altijd goed. Was ook heel praktisch met kleine kinderen en oppassen enzo.

Nu ouders ouder worden verwachten ze op de een of andere manier met van mij dan van mijn zus die op tien minuten fietsen woont. Als ik nu opnieuw voor de keus stond zou ik het niet meer doen. Daarnaast ben ik nog steeds dankbaar voor de dingen die het mij in het verleden wel gebracht heeft.

Ik zou het dus niet aanraden maar ook niet afraden. Beetje dubbel.

Klinkt eigenlijk wel een beetje egoistisch. Toen jij hulp kon gebruiken van hen was het fijn, nu zij hulp kunnen gebruiken van jou is het lastig... Is het niet zo dat je ouders bij jou ook vaker hebben opgepast etc dan bij je zus?
En misschien dat het ook maar even een korte fase is die zeer onpraktisch is (jonge kinderen én oudere ouders) maar lukt het alweer beter om bijv een weekend of avond er naartoe te rijden als je niet nog midden in de luiers en gebroken nachten zit.

Lastig wel. Lastig ook om daar een ander in te adviseren en de ene ouder heeft en/of accepteert ook weer beter hulp. Mijn ouders zijn nog niet heel oud maar willen eigenlijk geen hulp (wss zeker niet van ons) en de oma van mijn vrouw (dus nog een generatie ouder) wilde juist alléén hulp van de eigen kinderen en zeker niks professioneels. Nog niet voor het wassen of de boodschappen. Dat lijkt me overigens nog moeilijker, ook al heb je tegen die tijd geen kinderen meer in de luiers.
Alle reacties Link kopieren
NewGossipGirl schreef:
24-01-2018 11:19
Het is natuurlijk ook altijd toegestaan om na 10 jaar een "Te Koop" bord in de tuin te zetten.
Toen wij 15 jaar geleden ons eerste huis kochten waren er ook nog geen kinderen. Toen hadden we een ander wensenlijstje dan toen wij 3 jaar geleden naar onze nieuwe woning verhuisden. Toen vond ik het ineens wel belangrijk dat er kinderopvang in de buurt was en een basisschool.
Het ligt er dan aan op welke termijn TO en partner kinderen zouden willen. Als dat pas over 10 jaar is dan zou ik me er inderdaad niet druk over maken en kijken naar de wensenlijst die ze nu zonder kinderen hebben. Als ze het liefst zo snel mogelijk kinderen willen dan zou ik er wel rekening mee houden, want je wilt niet over 2 jaar je huis alweer te koop zetten en ook niet dan erachter komen dat er eigenlijk geen veilige buitenspeelruimte is, geen fijne school, etc. Al ken ik ook mensen die vanwege hun kinderwens in een grote eengezinswoning in een zeer kindvriendelijke Vinexwijk zijn gaan wonen en vervolgens kinderloos bleven. Met hun wensenlijstje zonder kinderen zouden ze daar zeker niet zijn uitgekomen. Daardoor hebben wij de keuze gemaakt om pas nadat we een kind hadden een woning te kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven