kat laten chippen?

22-01-2018 20:56 30 berichten
Heeft het echt zin om je kat te laten chippen? Heeft iemand er als eens voordeel van gehad. Daar ben ik even benieuwd naar. Ik heb zelf het idee dat als iemand een kat vindt, hij niet gelijk gaat laten controleren op een chip. Maar misschien heb ik het mis. Volgende week laat ik mijn kat steriliseren en dan zou ze ook gelijk gechipt kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk heeft dat zin. Wat een stomme vraag. Bij katten die hier worden gevonden wordt dat altijd gecheckt. Het is gewoon dom als je het niet doet
Altijd doen chippen! En vooral niet vergeten verhuizingen door te geven.
Ja. Ik vond het erg fijn dat de dierenarts belde om me te laten weten dat ze aangereden was en dood bij hem op de tafel lag.
Ja, heeft nut.
Alle reacties Link kopieren
Gevonden katten die terechtkomen bij dierenartsen, asiels en dierenambulances worden nagekeken op chip en registratie daarvan (niet vergeten te regelen) en dan kan er contact worden gelegd met de eigenaar. Is de kat niet gechipt dan kunnen ze niet meer doen dan het gevonden diertje op sociale media te zetten voor twee weken (als ik de periode goed heb) in de hoop dat het baasje zich meldt.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Ja dat heeft zin. Dierenambulance, dierenartsen en asiels checken op chips.
Ook een binnenkat kan ontsnappen en met de chip vergroot je de kans op terugvinden.
Moiren’ schreef:
22-01-2018 20:59
Ja. Ik vond het erg fijn dat de dierenarts belde om me te laten weten dat ze aangereden was en dood bij hem op de tafel lag.
Ach wat triest. Maar inderdaad wel fijn dat je dan weet wat er gebeurd is.
Eens... heeft altijd zin. Ook als de kat normaal niet buiten komt, ontsnapt hij dan een keer, dan is hij weer gemakkelijk thuis te brengen. Elke dierenarts, elk asiel kan die chip uitlezen. Wel nog registreren bij een databank, bijvoorbeeld bij NDG.
Falathiel schreef:
22-01-2018 20:58
Natuurlijk heeft dat zin. Wat een stomme vraag. Bij katten die hier worden gevonden wordt dat altijd gecheckt. Het is gewoon dom als je het niet doet

Dit! :thumbsup:

Ik ken echt heel veel succesverhalen. Ook katten die al langer dan een jaar vermist waren en dankzij de chip weer herenigd konden worden met de eigenaar.

En inderdaad er op letten dat de gegevens goed geregistreerd staan. Bij verhuizing of een nieuw telefoonnummer.
Is dat niet verplicht dan of geldt dat alleen voor honden?
Ik heb nooit het baasje van onze aanloopkat kunnen vinden omdat t beestje niet gechipt was. Misschien naief, maar ik denk wel dat het baasje het beest terug had willen hebben maar dat lukte dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik liet mijn eerste katten nooit chippen. Toen ik naar een andere provincie verhuisde besloot ik mijn kat te laten chippen (voor het geval ze terug zou lopen).
Madam was vaak de hort op voor de muizenjacht. Tot 14 februari 2015. Toen werd ik gebeld door de dierenambulance. Ze was gevonden een heel eind van huis. Ze hadden haar naar de dierenarts gebracht. Helaas was het einde oefening. Ik was wel blij dat ze gechipt was, want zo ver van huis had ik haar niet meer gevonden en zo kon ik nog afscheid van haar nemen.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk wel, dat is het eerste wat een dierenarts/dierenambulance etc doet als ze een kat vinden.
Bovendien is het verplicht.
-
Alle reacties Link kopieren
Rinkels schreef:
22-01-2018 20:56
. Ik heb zelf het idee dat als iemand een kat vindt, hij niet gelijk gaat laten controleren op een chip.
Als iemand gewoon amivedi inlicht ed dan word er wel degelijk gekeken of het dier een chip heeft Ook als het beest gewond raakt en bij de da terecht komt is het wel prettig dat je als eigenaar ingelicht word. Want ook al is het een huiskat ontsnappen kan altijd.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk laten chippen

Ook makkelijk voor het kattenluik met chip. Sindsdien hebben we geen vreemde katten meer in huis.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
22-01-2018 21:13
Tuurlijk wel, dat is het eerste wat een dierenarts/dierenambulance etc doet als ze een kat vinden.
Bovendien is het verplicht.
Bij katten niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
22-01-2018 21:13
Tuurlijk wel, dat is het eerste wat een dierenarts/dierenambulance etc doet als ze een kat vinden.
Bovendien is het verplicht.
Het is niet verplicht
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Mijn kat werd na 10 weken zoek te zijn geweest gevangen door de Dierenbescherming. Een kilometer van huis en ernstig vermagerd. Ze lazen zijn chip uit en toen kreeg ik een telefoontje. Katlief heeft nog 1,5 jaar rustig thuis geleefd. Dus ja, het heeft zin.
Alle reacties Link kopieren
Chippen helpt altijd iets. Stel dat hij wegloopt en gevonden wordt? Er zijn altijd domme mensen die niet beseffen dat de kat gechipt zou zijn, en daar niet naar kijken. Maar degenen die wel willen nagaan of de kat een eigenaar heeft, die kunnen dan daarmee helpen. Het is aan jou.
Mijn kat is ook gechipt. Superfijn als hij kwijt zou raken, maar ook fijn als we hem naar een kattenpension brengen voor een paar dagen en er meer rondlopen met zelfde vachttekening. Zonder halsbandje kan het lastig zijn om zeker te weten dat de goede kat mee gaat, dat checken ze extra voor we gaan.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen. Je weet maar nooit, ik ken veel verhalen waarbij het echt nut heeft gehad. Onze poezen zijn ook gechipt, ook erg handig als je een kattenluik met chipherkenning neemt. Een uitkomst ben ik achter nadat de zoveelste zwerfkater tegen mijn meubels had gepiest..
Vind het eerder raar om een kat niet te laten chippen, bij een hond gebeurd dat immers ook. Scheelt een hoop ellende als de kat weg loopt. Weet nog dat er bij de rijdende rechter ooit een zaak over was. Mevrouw was kat kwijt en die bleek later in het asiel te zitten en niet lang daarna werd kat verkocht. Zag mevrouw opeens haar kat en het nieuwe baasje. Mevrouw eist kat terug maar het nieuwe baasje is inmiddels gehecht aan kat. Lang verhaal kort, kat mocht bij nieuwe baasjes blijven want kat was niet gechipt waardoor het asiel niet kon nakijken van wie kat was.
Alle reacties Link kopieren
Het werkt wel degelijk.

Voor mijn kat is eens, volslagen overbodig, de dierenambulance of de opvang gebeld omdat ze een beetje mauwde denk ik, en ik kon haar door een belletje ophalen. Als ze niet gechipt was had ze door een overbezorgde burger in het asiel ofzo gezeten.
Alle reacties Link kopieren
Hier liep pas een “zwerfkat” rond, maar wel super aanhankelijke ect. dus waarschijnlijk geen echte zwerver. Chip laten checken en de kat bleek al sinds augustus vermist en 20 km. verderop thuis te horen. Baasje blij, kat blij, ik blij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven