Openbare parkeerplek frustratie...

23-01-2018 09:13 102 berichten
*
anoniem_308981 wijzigde dit bericht op 27-09-2018 20:48
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vragen kan altijd toch? De buurman hier tegenover is ontzettend zuinig op zijn auto en verplaatst hem altijd zodra er ruimte is voor zijn huis. Ik ga daarom nooit voor zijn huis staan omdat ik weet dat hij graag een oogje op zijn auto houdt.

Ik zou het dus gewoon bespreken met je buren.
Alle reacties Link kopieren
gewoon je er bij neerleggen. Het is namelijk helemaal aan je buren, waar ze hun auto neerzetten.
Alle reacties Link kopieren
Wat is wijsheid? Een leuke hobby zoeken, zodat je je minder bezig houdt met wie een auto parkeert op een openbare parkeerplek.

Als jij hierover wil praten met de buren, dan ga je de hele straat door als de zeurkous achter de geraniums die de buurt in de gaten houdt.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn openbare parkeerplekken. Verderop in de straat parkeren is de enige oplossing.

Het is niet jullie parkeerplaats.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het vriendelijk vragen tijdens een gesprek, ze hebben er waarschijnlijk niet eens over nagedacht. Ik zou er niet specifiek voor aanbellen.
Mochten ze er echt een probleem van maken dan zou ik het laten zitten en inderdaad hopen dat de nieuwe buren het anders doen. Wellicht zorgen dat je zelf de eerste paar weken vaak een auto op die plek hebt staan.
Alle reacties Link kopieren
Tja openbaar is openbaar. Ik snap je frustratie maar wat goed. Redelijk hetzelfde verhaal: in een redelijk rustige woonwijk gaan wonen met voldoende plek voor parkeren. Zelf heb ik geen auto en het eerste jaar was het ook altijd heerlijk rustig in de straat. Maar nu lijkt het alsof alle buren hier minstens twee auto's per huis hebben/werkenden in de binnenstad hier parkeren, want het staat immer en altijd vol. Welkom in Nederland!
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, de meeste gezinnen die ik ken hebben 2 auto's dus ook met nieuwe buren zal waarschijnlijk één van die twee plekken wel altijd bezet zijn.
Tja uh sorry hoor...
In mijn straat kijk ik ook de hele tijd tegen auto's aan.
Boeiend.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt het zelf al. Het zijn openbare parkeerplekken. De buren mogen dus gewoon daar gaan staan.

En nee ze hebben geen zin om de auto op de eigen parkeerplaats te zetten want dan kunnen ze er niet met de fiets langs.

Ze hebben geen zin om te sjouwen met boodschappen of andere spullen van de verre parkeerplaats naar hun huis.

S ochtend willen ze zo in hun auto kunnen stappen en s avonds de deur weer in.

Wil jij niet tegen auto's aankijken , dan moet je dus geen huis kopen met een straatgerichte woonkamer.

Of geen huis met een parkeerplaats voor de deur.
Alle reacties Link kopieren
En het is nogal naïef van je geweest om te denken dat de parkeerplekken weinig gebruikt zouden worden, in Nederland is een tekort aan parkeerplekken en heeft de gemiddelde nederlander twee parkeerplaatsen nodig, en in ongeveer elke wijk waar je ook in welke stad doorrijdt staat bomp en bomp vol met auto's. In sommige wijken staan ze hier zelfs op de stoep, anders is er gewoon geen plek in een straal van 5 km.
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 23-01-2018 09:26
1.47% gewijzigd
Dit is heel normaal. In de meeste buurten zijn dir soort plekken dagelijks bezet, ook al heeft iedereen ook nog een eigen parkeerplaats. Niets aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Je buren hebben gelijk, het is de openbare weg, en iedereen mag daar zijn auto neerzetten. En is echt jullie privé parkeerplek niet.

Het enige wat je kunt doen, is het rustig blijven vragen. Maar dan moet je wel met een betere motivatie komen dan "ik wil niet tegen een auto aankijken".

Wanneer mensen langer in een straat wonen dan krijgt iedereen vanzelf zijn of haar eigen plek. Maar mensen die tijdelijk een huis huren, zullen daar minder boodschap aan hebben.

Iedereen bekijkt alles vanuit eigen perspectief, jij met je uitzicht. de buren met de stress van het nieuwe huis en willen de auto's voor de deur hebben met laden/lossen voor de verbouwing (bijvoorbeeld) Misschien kan je een compromis sluiten, in het weekend niet bijvoorbeeld.

Het voordeel van deze buren is, is dat ze binnen een jaar weg zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Als er nou een parkeerprobleem ontstond of als de buurman zijn grote werkbus pal voor je raam zet zodat je helemaal geen uitzicht meer had.
Maar dit is gewoon zeuren.
Ik begrijp heel eerlijk gezegd niet waar je je druk om maakt..

Het is trouwens openbaar dus logisch dat er auto's staan.
Ook ik denk niet dat ze er over na hebben gedacht.
Zou ik zelf ook niet doen en zou het probleem niet zien, maar goed..

Ik zou toch wel raar opkijken als een buurvrouw me hier op aan zou spreken en denken wat een zeurpiet.
Je erbij neerleggen, want meer kun je niet.

Voor ons huis staan ook altijd auto’s. Wij hebben er zelf geen en toen we er wel een hadden, moesten we hem vaak 100 meter verderop zetten.

Als je het vervelend vindt, had je daar niet moeten gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht eerst dat je zelf een eind moest lopen omdat je zelf je auto niet meer kwijt kan maar dat is dus niet het geval.

Ik snap dat je eigenlijk vind dat ze de auto op hun eigen plek moeten parkeren maar ja zodra ze dat niet doen heb je het te accepteren. Om te denken dat parkeerplekken in een nieuwbouwwijk vaak vrij zullen zijn vind ik naief. Als de buren de auto daar niet parkeren doen andere mensen dat waarschijnlijk wel toch?
Alle reacties Link kopieren
Je eigen auto daar parkeren.

Het zijn openbare parkeerplaatsen. Die er ook al waren toen je er kwam wonen. Dus je wist dat dit kan gebeuren. Had je rekening mee kunnen houden bij koop van de woning.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat je vrienden gaat maken met dit gezeur. Wanneer je mijn buur was zou ik in ieder geval niets van je aantrekken en ik heb niet eens een auto.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
In een groot donker bos gaan wonen of op de hei.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je vindt het dus een probleem dat je geparkeerde auto's ziet als je uit het raam kijkt?

Ik kan je niet helpen met deze frustratie. Dit staat zo ver van me af dat ik bijna denk dat je een grapje maakt.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
23-01-2018 09:22
Je zegt het zelf al. Het zijn openbare parkeerplekken. De buren mogen dus gewoon daar gaan staan.

En nee ze hebben geen zin om de auto op de eigen parkeerplaats te zetten want dan kunnen ze er niet met de fiets langs.

Ze hebben geen zin om te sjouwen met boodschappen of andere spullen van de verre parkeerplaats naar hun huis.

S ochtend willen ze zo in hun auto kunnen stappen en s avonds de deur weer in.

Wil jij niet tegen auto's aankijken , dan moet je dus geen huis kopen met een straatgerichte woonkamer.

Of geen huis met een parkeerplaats voor de deur.
Dit.
To, waarom dacht je dat die plekken alleen incidenteel gebruikt zouden worden?

Alle reacties Link kopieren
Als het alleen om het uitzicht gaat dan vind ik het wel een beetje gezeur. Ik ben ook wel eens aangesproken door een buurvrouw omdat ze vond dat onze auto haar uitzicht verpestte :bonk:

Je kan moeilijk verwachten dat er op een parkeerplaats geen auto’s staan, daar zijn die dingen nou eenmaal voor bedoeld.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Je bent onterecht boos op anderen.

Als je nou eens even goed boos wordt op jezelf - omdat jij (!!!) zo naïef was om te denken dat die parkeerplaatsen slechts incidenteel gebruikt zouden worden - ben je zó van je frustratie af.
Joh, Ik dacht dat jij je auto niet meer kwijt kon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven