Wie weet dakdekker die ook zonnepanelen doet?

01-02-2018 17:15 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ons platte bitumen dak is aan vervanging toe. Wij willen dan graag ook zonnepanelen plaatsen.

Het eerste plan was bitumen en isolatie vervangen. We hebben nu advies gehad een extra laag bitumen. Dan zitten er 4 lagen op en dan komt er nog gewicht op van de zonnepanelen.

We zijn op zoek naar een bedrijf dat werkt in het midden van het land dat zowel zonnepanelen plaatst als een plat dak kan renoveren. Iemand ervaring?
Waarom wil je het in 1 hand? Ik heb mijn zonnepanelen zelf gelegd. Op een plat dak is dat helemaal een eitje. Een elektricien eventueel om de boel aan te sluiten en klaar.
Als je wilt weten of het dak het houdt... De zonnepanelen wegen nagenoeg niks. Je legt er een betontegel op om te zorgen dat ze niet wegwaaien.

1 tegel per paneel volgens mij.
5 cm dik, 2500 kg/m3
Dus 125 kg per m2
Een betontegel is 0,25 m2, dus zo'n 30 kg per paneel.
Plus paneel en stellage zelf zwaar geschat 50 kg.

Een constructeur kan voor je uitrekenen of je dak dat kan houden.
Alle reacties Link kopieren
ZonnigKleintje schreef:
01-02-2018 17:36
Waarom wil je het in 1 hand? Ik heb mijn zonnepanelen zelf gelegd. Op een plat dak is dat helemaal een eitje. Een elektricien eventueel om de boel aan te sluiten en klaar.
Tijd.... ik heb er wel over gedacht. Maar man is niet de handigste en ik heb minder kracht. En dan 4 dagen werken en nog een baby.
Het lijkt me wel leuk, maar nogal een klus. Met duur materiaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef je zeer weinig kans.
Er zijn maar zeer weinig dakdekkers te vinden die voldoende op de hoogte zijn om een elektrische omvormer te kunnen plaatsen, een kabel te trekken van het dak naar de meterkast en die de meterkast uit kan breiden met een extra groep.

Ik durf ook ernstig te betwijfelen of je dit aan een dakdekker over moet durven laten.
Niet geschoten is altijd mis
Ieder dakdekker kan je denk ik helpen met het plaatsen zelf (niet moeilijker / makkelijker dan een ikeakast).

Het aansluiten in de meterkast heb je wel een elektricien bij nodig. Combi dakdekker/elektricien zal niet makkelijk te vinden zijn.
Wat bitje zegt dus, hoewel de omvormer ophangen zelf niet een probleem is. De omvormer kiezen vergt wel expertise
Alle reacties Link kopieren
Ik ken wel installateurs die zowel zonnepanelen als dakbedekking doen, alleen zitten die meer in het noorden van het land (Drenthe ). Het kan dus wel.
Iets met schoenmaker en leest.... bij ons komt binnenkort eerst de dakdekker en dan de installateur. Zou best kunnen dat er dan een paar dagen, weken tussen zit maar dat maakt voor ons niets uit.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
01-02-2018 21:44
Ik ken wel installateurs die zowel zonnepanelen als dakbedekking doen, alleen zitten die meer in het noorden van het land (Drenthe ). Het kan dus wel.
Ik ben er wel paar tegengekomen idd.
O.a. vennooy uit Hoogeveen.
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
02-02-2018 03:38
Iets met schoenmaker en leest.... bij ons komt binnenkort eerst de dakdekker en dan de installateur. Zou best kunnen dat er dan een paar dagen, weken tussen zit maar dat maakt voor ons niets uit.
Grotere bedrijven kunnen meer disciplonrs in dienst hebben.
Als je voor makkelijk gaat; de meeste verkopers van zonnepanelen hebben ook een installatieservice.

Het is een beetje of je een stukadoor zoekt die ook gordijnen kan ophangen. Tuurlijk zijn er bedrijven die beide doen, maar of het zinvol is daar naar te zoeken...
Ik zou nagaan hoeveel kg de panelen wegen, en dan een goede dakdekker het dak laten maken, laten isoleren, en zorgen dat het dak op extra gewicht berekend is.

En dan apart de panelen plaatsen.

Ze zijn er wel hoor, dakdekkers die beide doen, maar het lijkt me in jouw geval niet zo cruciaal. Wij hebben het wel door 1 bedrijf laten doen, maar wij wilden dan ook geïntegreerde panelen in het dak (panelen ipv dakpannen dus). Maar een plat dak en daar vervolgens panelen op zetten, dat zijn echt 2 afzonderlijke klussen. Dan zou ik niet moeilijk gaan doen met zoeken naar iemand die beide kan. Liever gewoon de dakdekker met de beste prijs/kwaliteit, en de zonnepanelenboer met de beste prijs/kwaliteit.
anoniem_63c8fc15a6c5b wijzigde dit bericht op 02-02-2018 11:28
8.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook naar de kosten kijken. Wij hebben diverse offertes opgevraagd en op 8 zonnepanelen zat er zo een dikke 1000 euro verschil in.
En je zult goed je huiswerk moeten doen. Wil je een optimizer per zonnepaneel of wil je dat niet e.d.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-02-2018 15:18
Reden: Spam
98.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal!

Wit dak lijkt me idd fijn.
Alle reacties Link kopieren
We gaan het los doen! Dus eerst de dakdekker.

Tips?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven