Wonen in wassenaar?

05-02-2018 11:42 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege herkenbaarheid even een nieuwe nick voor dit topic aangemaakt, Momenteel wonen vriend en ik in Den Haag. We zijn aan het rondkijken voor een huis. Momenteel wonen wij in een appartement van ongeveer 80 m2 met balkon. Met oog op onze kinderwens willen we graag verhuizen naar een huis met tuin. Met ons budget (€ 650.000 tot circa € 850.000) is het lastig om in Den Haag een woning te vinden die aan alle eisen voldoet. In Wassenaar kunnen we meerdere huizen vinden die aan alle wensen/eisen voldoen.

Maar wij kennen Wassenaar niet en hebben ook geen vrienden/familie/kennissen die daar wonen. Dus zijn hier mensen die in Wassenaar wonen of hebben gewoond? Hoe is de sfeer? Kom je als nieuweling er makkelijk tussen? Zijn er nog zaken waar je rekening mee moet houden?
Wow wat een budget! O_O

Ik ken wat mensen in Wassenaar en ik geloof dat het hen wel bevalt.
Er wonen relatief veel 65-plussers. Ben je er al intensief sfeer wezen snuiven?
Alle reacties Link kopieren
Tsja, we hebben een kwart eigen geld, dat scheelt. Nu een paar keer wezen eten, rondgelopen etc. Maar blijft lastig in te schatten.
Alle reacties Link kopieren
als ik het geld had, zou ik zeker in wassenaar gaan wonen.
heerlijk bosrijk, prachtig duingebied, ook bij het strand, fietsafstand naar den haag voor goede middelbare scholen. prima basisscholen.


ben helaas van een arme tak dus woon aan de andere kant van den haag. :-)
Alle reacties Link kopieren
Dat is een behoorlijke hypotheek, dat jullie maar lang bij elkaar mogen blijven.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
@miskotte, tsja daar gaan we wel vanuit. Het laagste bedrag is trouwens gebaseerd op 1 salaris (van degene die het minste verdiend). Wij vinden het zonde om nu op 1 salaris te kopen en dan net niet te kunnen kopen wat we willen.
Alle reacties Link kopieren
Is de Vogelwijk niets voor jullie of anders Benoordenhout ?

Wassenaar lijkt me mooi om te wonen maar misschien ook weer net iets te “chique” qua mensen ?
Alle reacties Link kopieren
Vogelwijk ligt te ver van het station en de snelweg, Benoordenhout wordt regelmatig bezocht nu.
Alle reacties Link kopieren
woneninwassenaar schreef:
05-02-2018 13:07
Vogelwijk ligt te ver van het station en de snelweg, Benoordenhout wordt regelmatig bezocht nu.

Jammer ! Leuke buurt en dicht bij het strand (en met het oog op kinderen dalijk)

Benoordenhout kwam ik een lange tijd een paar x per week, ook erg leuk vind ik.

Succes met je zoektocht en als het Wassenaar word ook heel gaaf natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
woneninwassenaar schreef:
05-02-2018 13:07
Vogelwijk ligt te ver van het station en de snelweg, Benoordenhout wordt regelmatig bezocht nu.
Je zit net zo snel vanaf de Vogelwijk op het station, als vanuit Wassenaar, (misschien zelfs sneller van de Vogelwijk) dus deze snap ik even niet?

Bovendien, wat zoek je als je voor zo'n enorm bedrag geen geschikt huis kunt vinden in Den Haag?
Alle reacties Link kopieren
@irisch, het gaat vooral om de snelwegen. Wij willen graag een garage en een achterom.
Alle reacties Link kopieren
woneninwassenaar schreef:
05-02-2018 13:26
@irisch, het gaat vooral om de snelwegen. Wij willen graag een garage en een achterom.
Nieuwsgierige vraag: wil je er ook wonen als je een tijd zonder kinderen blijft? Ik kende mensen die preventief verhuisden naar het perfecte gezinshuis ivm toekomstige kinderen. Daar moesten ze helaas erg lang op wachten.

Ze verveelden ze zich er stierlijk en werden ook niet gelukkiger van alle ooievaars in de omringende tuinen.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Dan zou ik liever in Den Haag zitten, maar ja we verhuizen en ik stop tegelijkertijd met de pil dus ik ga er vanuit dat het meevalt.

Aan de andere kant ik sport veel en dan is het lekker om in de buurt van het strand en het groen te wonen. In het huidige appartement willen we geen kinderen, te klein en gedoe.
Irish_Wasser_Woman schreef:
05-02-2018 13:13
Je zit net zo snel vanaf de Vogelwijk op het station, als vanuit Wassenaar, (misschien zelfs sneller van de Vogelwijk) dus deze snap ik even niet?

Bovendien, wat zoek je als je voor zo'n enorm bedrag geen geschikt huis kunt vinden in Den Haag?
Als je vanuit den Haag moet forenzen zijn de westelijke wijken significant langer reizen en onhandiger, omdat er nou eenmaal geen echte ringweg is.

En in de oostelijke wijken van zijn weinig 'gewone' huizen. Heel veel onder- en bovenwoningen. Waar niks mis mee is maar niet iedereen wil dat. Bovendien kost een fijne bovenwoning in sommige wijken ook al rustig 5 ton. En ik vind het niet onredelijk om met zulke bedragen ook een tuin te willen.

Maar als je een heel huis wil kom je vaak gelijk in de grote herenhuizen. Prachtig, maar dan moet je minstens een miljoen meenemen.
Alle reacties Link kopieren
@mary bedankt, je verwoordt precies onze situatie. Daarom zijn we aan het kijken naar o.a. Wassenaar, Voorburg en Rijswijk.
Alle reacties Link kopieren
woneninwassenaar schreef:
05-02-2018 13:35
Nee. Dan zou ik liever in Den Haag zitten, maar ja we verhuizen en ik stop tegelijkertijd met de pil dus ik ga er vanuit dat het meevalt.

Aan de andere kant ik sport veel en dan is het lekker om in de buurt van het strand en het groen te wonen. In het huidige appartement willen we geen kinderen, te klein en gedoe.
Ok, duidelijk. Je moet ook niet van het depressiefste scenario uitgaan, maar het is mooi als je je ergens thuisvoelt als jezelf, niet alleen in je toekomstige rol als ouder. Overigens heb ik het met babies nog wel een tijd volgehouden op een etage, maar inmiddels geswitcht naar een huis. Blij met de keuze om forenstijd zwaar te laten meewegen, zo heb ik het idee dat ik niet meer dan nodig mis van mijn (kleine) kinderen. Zou erg balen als ik elke dag in file stond te stressen.
TO, heb je ook naar Voorburg gekeken?

Wij zijn alweer een aantal jaar weg uit de regio maar anders was ik daar gaan wonen. Beter OV, meer scholen en dichterbij Den Haag dan Wassenaar. Wassenaar was onze 2e keus dus ook niet verkeerd hoor. Je hebt wel echt leukere en mindere wijken geloof ik dus daar zou ik goed naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
We kijken ook naar Voorburg, maar daar is het op het moment ook lastig. Er komt weinig beschikbaar. Ik zou ook liever in Voorburg wonen overigens. Maar daar ligt het leuke(re) gedeelte weer aan de snelweg.
woneninwassenaar schreef:
05-02-2018 13:39
@mary bedankt, je verwoordt precies onze situatie. Daarom zijn we aan het kijken naar o.a. Wassenaar, Voorburg en Rijswijk.
Ah ik had dit nog niet gezien toen ik mijn vorige bericht typte :) Ik snap je precies hoor! Wij zaten een tijdje terug met exact dezelfde situatie en vriendinnen van mij zijn ondertussen ook uitgewaaierd over met name deze 3 plaatsen.

Oud Rijswijk is ook mooi. Voor het overige deel vind ik Rijswijk de minste keus van de 3. Het is het minste een 'eigen kern'. Wassenaar en Voorburg hebben leuke winkelstraatjes en wat meer identiteit. En ik vond het een nadeel dat Rijswijk verder tegen een wat minder deel van DH aanligt. Maar ik begrijp dat dat de laatste tijd wel aan het verbeteren is?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee Rijswijk spreekt ons het minste aan. Ik heb vanaf maart een vaste baan bij een van ministeries (geen reistijd meer :hyper: ). Dus allemaal goed te doen qua afstand.
woneninwassenaar schreef:
05-02-2018 13:46
We kijken ook naar Voorburg, maar daar is het op het moment ook lastig. Er komt weinig beschikbaar. Ik zou ook liever in Voorburg wonen overigens. Maar daar ligt het leuke(re) gedeelte weer aan de snelweg.
Ja het is wel populair en dus duur. Maar ook heel lekker wonen volgens mij. Dat naast de snelweg valt toch wel mee? De meeste straten zijn er niet direct naast dus dan lijkt het me alleen maar handig.
woneninwassenaar schreef:
05-02-2018 13:51
Geen idee Rijswijk spreekt ons het minste aan. Ik heb vanaf maart een vaste baan bij een van ministeries (geen reistijd meer :hyper: ). Dus allemaal goed te doen qua afstand.
Ah dat is fijn!

En Rijswijk sprak mij ook het minste aan dus ik snap je :). Veel rondkijken denk ik maar. Het lijkt mij het allerbelangrijkste dat je je thuis voelt op de locatie.
Alle reacties Link kopieren
woneninwassenaar schreef:
05-02-2018 13:51
Geen idee Rijswijk spreekt ons het minste aan. Ik heb vanaf maart een vaste baan bij een van ministeries (geen reistijd meer :hyper: ). Dus allemaal goed te doen qua afstand.
Jezus verdient dat zo lekker bij een ministerie! Dan wil ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Qua fietsadstand en ov is het station inderdaad makkelijk te doen vanuit Vogelwijk , qua snelwegen enz snap ik dat de keus dan niet als eerst daar op valt , Rijswijk kan idd mooi zijn maar trekt mij ook (totaal) niet , wij wonen “naast” de Vogelwijk en dat is ook een hele fijn buurt , waar ook mooie huizen staan, maar dan blijft het snelweg probleem natuurlijk het zelfde Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven