Airfryer,oven of friteuse

06-02-2018 15:41 39 berichten
Ik bak patat altijd in de oven. Maar ik vind patat uit de frituur bij de snackbar veel lekkerder.
Maar hoe smaakt de patat uit een airfrayer? Loont het zich om dit aan te schaffen of is het vergelijkbaar met ovenpatat.

Wat zijn jullie ervaringen?
Frites uit de oven vind ik niet te eten. Van de snackbar ook niet. Frites uit de Airfryer heerlijk. Ik ben erg tevreden over de Philips Airfryer XL.
Alle reacties Link kopieren
https://www.kookwinkel.nl/kaiser-crossi ... onkergrijs
Ik heb laatst deze gekocht (in de aanbieding bij AH voor 5 euro) en dat werkt prima
Ik vind alles uit de Airfryer (welk merk dan ook) niet lekker en er vaak ook niet uitzien.

Oven (dan wel zelfgemaakt, diepvries uit de oven is ranzig) of snackbar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een airfryer, is een redelijk alternatief voor friet gewoon uit de frietpan. Maar friet gebakken in olie is gewoon veel lekkerder dan uit de airfryer

Ik zou dat ding nooit meer kopen. Maar friet bakken in huis of schuur is ook een gedoe.

Dus als wij een enkele keer friet willen halen we het gewoon bij de snackbar
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
06-02-2018 15:54
Ik heb een airfryer, is een redelijk alternatief voor friet gewoon uit de frietpan. Maar friet gebakken in olie is gewoon veel lekkerder dan uit de airfryer
of nog lekkerder... in hard vet
Sinds de airfryer is de frituurpan niet meer gebruikt. En de gewone oven ook bijna niet meer.
Naar mijn idee is de kwaliteit van wat je maakt ook afhankelijk van het vermogen. Wij hebben een XXL formaat en kiepen er nooit 1 kg patat tegelijk in, maar voor ongeveer 3 personen tegelijk.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort een Philips airfryer en vind friet en frikandel net zo lekker als uit de frituur. Bamischijf was dan weer niet te eten uit dat ding. Kroket en kaassoufle moet ik nog proberen.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Airfryer geen ervaring mee qua frieten, qua snacks prima te doen, maar moet je ze wel snel opeten anders worden ze taai.
Verder ben ik fan van de oven dus bij mij gaat vrijwel alles in de (stoom)oven
Star² schreef:
06-02-2018 15:48
Ik vind alles uit de Airfryer (welk merk dan ook) niet lekker en er vaak ook niet uitzien.

Oven (dan wel zelfgemaakt, diepvries uit de oven is ranzig) of snackbar.
Ik vraag mij af welke snackbar dat dan is waar je iets lekkers kunt kopen dat niet ranzig is.
Ik vind echt niets onsmakelijker dan frites van een snackbar. Dat is voor mij hetzelfde als pizza van Domino's of New York Pizza. Om te janken dat voedsel :)
Wij hebben sinds een jaar of 2 een airfryer van Philips en zijn er erg blij mee. Ik vind de friet prima! Lekkerder dan uit de oven en de snacks zijn ook prima. Wij gebruiken meestal verse friet of Franse friet uit de vriezer.
Ik vind het van de snackbar wel nog lekkerder, maar de airfryer vind ik een prima alternatief!
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
06-02-2018 16:24
Ik vraag mij af welke snackbar dat dan is waar je iets lekkers kunt kopen dat niet ranzig is.
Ik vind echt niets onsmakelijker dan frites van een snackbar.
oh nee heerlijk!
liefst met een frikadel speciaal
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een airfryer van Philips. Het ene is lekkerder dan het andere. Wel scheelt het mij een hoop moeite en waar je in het begin nog een beetje moest wennen aan de smaak, wen je daar ook wel weer aan
sinnombre schreef:
06-02-2018 16:24
Ik vraag mij af welke snackbar dat dan is waar je iets lekkers kunt kopen dat niet ranzig is.
Ik vind echt niets onsmakelijker dan frites van een snackbar. Dat is voor mij hetzelfde als pizza van Domino's of New York Pizza. Om te janken dat voedsel :)

Biologische snackbar hier in het durp.
En de veel te zoute patat bij de FEBO. Met satesaus.
Ik word helemaal naar van die bleke ellende die er uit die airfryers komt.
Die paar keer per jaar dat we snacks eten mik ik het gewoon in het vet.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
06-02-2018 16:28

Wij gebruiken meestal verse friet of Franse friet uit de vriezer.
Ik vind het van de snackbar wel nog lekkerder, maar de airfryer vind ik een prima alternatief!
Eens! Verschillende soorten friet getest maar de verse vinden ook wij het lekkerste als alternatief. En qua prijs met snackbar scheelt het erg!
Ik vind patat en snacks uit de airfryer niet te hachelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de frietjes en frikandel en kroket prima uit de airfryer. Enige waar ik tegenaan loop, hebben de airfryer nog niet lang, is hoe ik de friet warm hou als de snacks nog in de airfryer zitten. Heb ze weleens warm gehouden in de oven , op 80 graden, maar daar werden ze helemaal zacht/ slap van.
Eva1977 schreef:
06-02-2018 17:11
Ik vind de frietjes en frikandel en kroket prima uit de airfryer. Enige waar ik tegenaan loop, hebben de airfryer nog niet lang, is hoe ik de friet warm hou als de snacks nog in de airfryer zitten. Heb ze weleens warm gehouden in de oven , op 80 graden, maar daar werden ze helemaal zacht/ slap van.
Wij gooien de friet er eerst in en beginnen daar dan alvast aan. Daarna de snacks en vaak heb ik dan nog wat friet op mijn bord liggen.

Ik herken trouwens weinig in de bleke frietjes van hierboven. Ze komen er gewoon mooi goudgeel en knapperig uit. En de smaak vind ik niet heel veel verschillen met van de snackbar eigenlijk.
Ik vind frietjes uit de airfryer lekker maar af en toe heb ik gewoon ontzettend veel zin in een hele vette hap van de friture. Maar daar schaf ik geen frituurpan voor aan. Het moet gevoelsmatig ook echt van de friture zijn.
Alle reacties Link kopieren
Friet uit de Philips airfryer XL.
De gewone diepvriesfrites is net karton, maar de echte airfryerfrites is erg lekker, en goudbruin. Bij AH en dan die blauwe zakken.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik vind gebakken aardappelen lekkerder dan huisfriet.

Een zak patates frites met mayonaise vind ik een delicatesse, maar ik heb dat al jarenlang niet meer gegeten. Ik heb de airfryer niet voor de friet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zelf friet bakken is een kunst. Je hebt precies de juiste aardappelen nodig; niet te stevig, niet te kruimig. Die verkopen ze niet zomaar bij de super. En dan moet je de gesneden friet wassen en afdrogen. Voorbakken, afkoelen en afbakken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Al paar jaar airfryer en zou nooit een Frietpan meer willen.
In oven duurt het lang en werkt t niet zo in airfryer altijd erg lekker friet!

Ligt wel aan welke friet.
Die van de lidl is perfect. Altijd knapperig en goud bruin.
Ook de verse is erg lekker erin.
Wel regelmatig even opschudden

Of van die twister frietjes.....mmmm
Van de snackbar is toch een vette hap

Snacks lukken de kaassoufle altijd ook prima erin.
Afbakbroodjes gaan ook super en snel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven