Deurwaarder, vorige huurder?

13-02-2018 15:06 40 berichten
Hoi :-)

Ik woon inmiddels 5 jaar in een huurhuis. Sinds 2016 krijg ik elke 2-3 maanden een brief in de bus die gericht is aan iemand die ik niet ken. Mogelijk is het ooit een huurder hier geweest, maar dat weet ik niet. Aan de buitenkant van de envelop staat geen logo, dus ik zie nooit waar ze van zijn. Ik heb er een aantal retour afzender gestuurd. Nu kwam er vorige week weer een, dit keer heb ik 'm eens open gemaakt (omdat de brieven dus niet stoppen na mijn retour afzender brieven). Het was een brief van een incassobureau over duizenden euro's achterstand. Er werd ook gedreigd met een deurwaarder. Ik heb het bureau gemaild met de info dat deze persoon hier niet woont.

Hoe ver zouden jullie hierin gaan? Aan verhuurder doorgeven? Proberen nieuwe adres te achterhalen? Of gewoon lekker laten? En zou er dan een deurwaarder aan de deur komen??
hertje89 schreef:
13-02-2018 15:06
Hoe ver zouden jullie hierin gaan? Aan verhuurder doorgeven? Proberen nieuwe adres te achterhalen? Of gewoon lekker laten? En zou er dan een deurwaarder aan de deur komen??
Ervaring mee.
Ook teruggestuurd, keer op keer op keer. Op een gegeven moment is de stroom opgedroogd. :)
Ik heb er verder niets aan gedaan.
Je hoeft ook niet bang te zijn als de deurwaarder komt, daar kan je dit perfect aan uitleggen.

Wat je wel nog kan doen voor de zekerheid is controleren of die persoon niet toch toevallig op jouw adres is ingeschreven.
Bij sommige gemeenten kan dat gebeuren zonder dat je het door hebt.
Maar dan zou je sinds 2016 eigenlijk ook wel andere post gehad moeten hebben (stempas bijv.).
Alle reacties Link kopieren
Je kan evt. bij de gemeente even navragen of er behalve jijzelf nog iemand op jouw adres staat ingeschreven: zo ja: geef aan dat dat niet klopt, zij zetten het adres dan in onderzoek. Zo nee: geen probleem, een drw zal altijd eerst GBA checken voordat deze actie onderneemt.

Verder hoef je niets te doen, ik zou post wel consequent retour zenden met aantekening op de envelop dat die persoon niet bekend is op het adres.
Alle reacties Link kopieren
Dan laat je je ID zien aan de deurwaarder en kan hij weer vertrekken. Je hebt het doorgegeven en nu zou ik niets meer doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet te veel inspanningen doen. Brieven retour blijven sturen. Openen mag officieel niet. Een deurwaarder doet een check in de basisregistratie personen, alvorens ze aan de deur komen. Voor beslag is, in de meeste gevallen, een uitspraak van de rechter nodig.
Bedankt! Er komt nooit gemeentepost voor diegene. Alleen dus een aantal keer per jaar zo'n envelop zonder logo ofzo. Ik ga de gemeente even mailen, ben niet zo'n beller ;-)
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook jaren gehad. 3 verschillende huurders en allemaal een deurwaarder achter zich aan. Kreeg ongelofelijk veel post binnen en retour afzender werkte niet. Na een keer gebeld en gemaild te hebben ben ik ook de post gaan openen. Best vermakelijk om te zien wat ze allemaal voor elkaar hadden gekregen. 1x in de 3 maanden stond er een deurwaarder voor de deur op zoek naar die huurders. Dan gaf ik ze netjes het pakketje met post mee. Het is nooit opgehouden. Uiteindelijk ben ik zelf verhuist en toen was ik er logischerwijs vanaf.
Alle reacties Link kopieren
hertje89 schreef:
13-02-2018 15:14
Bedankt! Er komt nooit gemeentepost voor diegene. Alleen dus een aantal keer per jaar zo'n envelop zonder logo ofzo. Ik ga de gemeente even mailen, ben niet zo'n beller ;-)

wanneer er nooit brieven van de gemeente zijn geweest of een uitnodiging om te stemmen, dan staat die persoon niet ingeschreven op jouw adres.

Het incassobureau maakt dus niet gebruik van de juist GBA gegevens.

Ik zou het incassobureau een mail sturen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Gewoon verder laten, zou het wel retour blijven sturen met duidelijk op de envelop geschreven : onbekend op dit adres.
Check of hij uitgeschreven is.
Zo ja, dan zijn het incasso sukkels die vergeten het GBA te checken.

Ze kunnen je niets maken, dat voorop gesteld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook ooit aan de hand gehad. Een paar keer retour gestuurd met vermelding dat die persoon daar niet woonde. Bleef doorgaan dus eerst nagegaan of die persoon nog op mijn adres stond maar dat was niet zo. Vervolgens heb ik ze gebeld (stond wel een logo op) en uitgelegd wat de situatie was. Ze begrepen het en ik heb er nooit meer iets van gehoord. Verder hoef je ook niets te doen, die persoon opsporen is hun werk daar worden zij voor betaald. De verhuurder kan hier verder ook niets mee dus die inlichten heeft geen nut. Als er een deurwaarder komt kun jij gewoon aantonen (met je id kaart/paspoort) dat jij dat niet bent en dan vertrekt hij weer.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Als retourafzender niet werkte was het bij mij altijd met één telefoontje baar incassobureau opgelost.
Ook meegemaakt.

Eerst van het bedrijf waar deze persoon een achterstand had.

Daarna kwamen de brieven van het eerste incassobureau.
Toen een mail gestuurd naar het incassobureau met daarin duidelijk dat deze persoon hier niet woont en hier ook nooit heeft gewoond, ik continu moeite heb gedaan en ik ze voortaan in de prullenbak zou gooien.
Geen reactie op gehad.

Een paar maanden later..Weer brieven maar dan van een ander incassobureau.

Toen was ik het zat en heb ik opgebeld.
Ik werd nog zeer bot te woord gestaan ook :bonk:

Zou het weer gebeuren dan zou ik het een paar keer retour sturen, desnoods een mail erbij en daarna houdt het voor mij op.Ga geen verdere moeite meer doen.
Ik voel me niet geroepen andermans fouten op te lossen.
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook regelmatig gebeurt. Was post van de vorige eigenaar. Eerst stuurde we het terug, daarna hebben we een doosje naast de brievenbus gezet waar alles inging. Ik heb ook wel eens naar een verzekering oid gebeld dat diegene hier niet meer woont.
Eerst vroegen ze of we een nieuw adres hebben, nee dat hebben we niet.

Wie ging dan de schulden betalen? Ja hallo, dat is niet ons probleem :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Toen wij ons huis kochten zijn er in het begin ook veel brieven binnengekomen van incassobureaus voor de vorige eigenaar. ik heb ze retour afzender gestuurd met de melding dat die persoon onbekend was op ons adres. Totdat er een keer een brief op de voordeur geplakt zat met een aankondiging van beslaglegging. toen ben ik alles gaan bellen. ook heb ik toen steeds het nieuwe adres van de oude bewoner doorgegeven. dat stond in onze koopakte. toen hield het pas op. Stel dat ze je deur openbreken, zit je toch met de ellende.
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
13-02-2018 15:47
Toen wij ons huis kochten zijn er in het begin ook veel brieven binnengekomen van incassobureaus voor de vorige eigenaar. ik heb ze retour afzender gestuurd met de melding dat die persoon onbekend was op ons adres. Totdat er een keer een brief op de voordeur geplakt zat met een aankondiging van beslaglegging. toen ben ik alles gaan bellen. ook heb ik toen steeds het nieuwe adres van de oude bewoner doorgegeven. dat stond in onze koopakte. toen hield het pas op. Stel dat ze je deur openbreken, zit je toch met de ellende.
O_O dat gaat wel ver zeg.
Bedankt voor jullie tips en ervaringen! Het incassobureau dat ik gemaild had, zei dat zij slechts 2 brieven gestuurd hebben. Ik denk dat die andere brieven dan van andere bureaus waren. Maar dan blijf ik ze braaf retour afzender sturen. En ik ga de gemeente even checken. Dankjullie!
Incassobureautjes zijn over het algemeen niet heel snugger of goed met feiten dus inderdaad is het niet verbazend dat er na jaren nog onbestemde post binnen valt.

Daarnaast 'mogen' ze vrijwel niks dus daar hoef je ook niet bang voor te zijn.

Ik zou de post gewoon lekker weg knikkeren en er niks meer mee doen en je er niet meer druk over maken. Ook de gemeente hoef je niet te checken want het is duidelijk dat als er geen 'officiële' post binnen komt voor die persoon (bank/gemeente/belasting) dat die persoon er ook niet ingeschreven staat. Bovendien krijg je als huidige bewoners altijd bericht van de gemeente als iemand zich op je adres inschrijft; dus dat kan ook niet zomaar.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
13-02-2018 16:03
O_O dat gaat wel ver zeg.
Ja ik snapte het ook niet want ik wist natuurlijk wel dat die man problemen had maar ging er vanuit dat dat soort zaken niet zouden gebeuren (mijn huis binnengaan door de deurwaarder) ik dacht ook dat dat niet kon maar blijkbaar dus wel... Huis stond al lang en breed geregistreerd op een andere eigenaar dus ik blijf het ook vreemd vinden.
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
13-02-2018 17:38
Ja ik snapte het ook niet want ik wist natuurlijk wel dat die man problemen had maar ging er vanuit dat dat soort zaken niet zouden gebeuren (mijn huis binnengaan door de deurwaarder) ik dacht ook dat dat niet kon maar blijkbaar dus wel... Huis stond al lang en breed geregistreerd op een andere eigenaar dus ik blijf het ook vreemd vinden.
Dat kan ook helemaal niet. Dit was ongetwijfeld een 1-mans-actie van een kansloos incassobureautje.
Voordat je iemands deur open mag breken komt er wel wat meer bij kijken dan een briefje op iemands deur plakken.

Natuurlijk lijkt het heel wat want daar leven ze van; net doen alsof ze heel serieus genomen moeten worden. Dus niet gek dat je er van schrikt.
Maar het gaat nergens over natuurlijk dat ze zo maar wat aanklooien tot iemand anders ze corrigeert.
Pfoeh dat lijkt me heftig als ze dreigen met je woning binnengaan.
shifty schreef:
13-02-2018 17:51
Dat kan ook helemaal niet. Dit was ongetwijfeld een 1-mans-actie van een kansloos incassobureautje.
Voordat je iemands deur open mag breken komt er wel wat meer bij kijken dan een briefje op iemands deur plakken.

Natuurlijk lijkt het heel wat want daar leven ze van; net doen alsof ze heel serieus genomen moeten worden. Dus niet gek dat je er van schrikt.
Maar het gaat nergens over natuurlijk dat ze zo maar wat aanklooien tot iemand anders ze corrigeert.
Daar staat mag ik hopen toch een aardige straf op?
Ik zou geen zin hebben dat er vroeg of laat es één de deur open breekt en alles begint op te schrijven.

Het zou niet de eerste zijn waarvan ik het hoor die gewoon een slotenmaker belt of een koevoet tegen de deur bonkt.

Het mag dan officieel wel niet, maar jij zit wel met de last van een nieuwe deur of een nieuw slot. Of in 't slechtste geval mag je je inboedel god-weet-waar terug gaan zoeken omdat ze hem hebben meegenomen.

Ik zou die brieven dus gewoon blijven terugsturen.
Of eventueel opentrekken en opbellen als je daar zin in hebt.
Een incassobureau mag geen GBA check doen, dat is dus geen foutje of luiheid, zij mogen alleen af gaan op de info die ze krijgen van oorspronkelijke schuldeiser. Pas als de schuld bij een gerechtsdeurwaarder komt voert deze de GBA check uit en komt dan tot de conclusie dat de schuld oninbaar is. Dan ben je vaak veel brieven verder. Bellen helpt vaak niet omdat er een vaste procedure is bij postorderbedrijven . Zelf in ons vorige huis gehad toen het een paar maanden leegstond omdat t nog niet was verkocht en wij al verhuisd waren.
Tornacense schreef:
13-02-2018 18:00
Ik zou geen zin hebben dat er vroeg of laat es één de deur open breekt en alles begint op te schrijven.

Het zou niet de eerste zijn waarvan ik het hoor die gewoon een slotenmaker belt of een koevoet tegen de deur bonkt.

Het mag dan officieel wel niet, maar jij zit wel met de last van een nieuwe deur of een nieuw slot. Of in 't slechtste geval mag je je inboedel god-weet-waar terug gaan zoeken omdat ze hem hebben meegenomen.

Ik zou die brieven dus gewoon blijven terugsturen.
Of eventueel opentrekken en opbellen als je daar zin in hebt.
Maar het is toch zeker inbraak en diefstal?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven