Wasmachine stuk. Laten maken of nieuwe?

14-02-2018 17:22 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onder onze wasmachine ligt na iedere wasbeurt een plas water (de afgelopen 3 keer, ervoor ook al een paar keer).
Hij lijkt te lekken bij het ding wat voorop zit wat je er af en toe af moet halen om kleine dingetjes (haren, muntjes enz) er uit te halen. hoe heet zoiets??
Na een keer schoonmaken leek hij even lekvrij. Maar nu lekt het weer.
Wie weet moet dit ding gewoon vervangen worden? Zou het nog te krijgen zijn...

Verder heeft hij soms dat de was na een wasbeurt nog kleddernat is en dus is het centrifugeren niet goed gegaan. Dat gebeurt nu ook steeds vaker.
Zowel man als ik zijn onhandig en dit gaan we zeker niet zelf proberen te maken...

Onze machine is nu 13 jaar, een mooie leeftijd.

Ik ben nu in tweestrijd. Kopen we een nieuwe (en ook weer veel zuiniger) of laten we er iemand voor langskomen.
Bij de vorige 2 wasmachines was het wel voorrijkosten betalen maar de machine was niet meer te maken. Dus dit scenario spreekt me ook niet zo aan.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe kopen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Als het ligt aan het zeepbakje (zo heet het) is het een eenvoudige reparatie die niet veel hoeft te kosten.
Pluizenfilter. ;-)

Na 13 jaar is het wel tijd voor een nieuwe. Zo heel duur zijn die dingen niet meer, repareren kost waarschijnlijk meer. En ze zijn inderdaad tegenwoordig een stuk zuiniger, dus daar bespaar je weer op.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
14-02-2018 17:25
Als het ligt aan het zeepbakje (zo heet het) is het een eenvoudige reparatie die niet veel hoeft te kosten.
Nee het is niet het zeepbakje, Het zit onder de trommel en je moet het echt losdraaien.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
14-02-2018 17:25
Als het ligt aan het zeepbakje (zo heet het) is het een eenvoudige reparatie die niet veel hoeft te kosten.
Klinkt eerder als het filter, want ze haalt er muntjes en haren uit.

Ik denk een nieuwe, en misschien wat beter controleren of je zakken echt leeg zijn, wij halen hier echt geen muntjes uit de wasmachine (maar we hebben ook nog geen pubers in huis).
Alle reacties Link kopieren
na zoveel jaar? Een nieuwe!
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
14-02-2018 17:26
Pluizenfilter. ;-)

Na 13 jaar is het wel tijd voor een nieuwe. Zo heel duur zijn die dingen niet meer, repareren kost waarschijnlijk meer. En ze zijn inderdaad tegenwoordig een stuk zuiniger, dus daar bespaar je weer op.
Thanks!
Je kunt het behoorlijk duur maken zag ik al online :woa:
Maar nu hebben we een Miele. Destijds de voor ons nog net betaalbare, Achteraf heel blij mee omdat hij het zo lang probleemloos heeft volgehouden. De twee ervoor waren beide snel stuk.

Wat is nu een goede?
Ik zit nu op kieskeurig en jee wat een keuze....
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
14-02-2018 17:27
Klinkt eerder als het filter, want ze haalt er muntjes en haren uit.

Ik denk een nieuwe, en misschien wat beter controleren of je zakken echt leeg zijn, wij halen hier echt geen muntjes uit de wasmachine (maar we hebben ook nog geen pubers in huis).
Ik heb er in die 13 jaar een keer een muntje uitgehaald. De rest was haar.
Alle reacties Link kopieren
Gelukspopje schreef:
14-02-2018 17:33
Ik heb er in die 13 jaar een keer een muntje uitgehaald. De rest was haar.
Ik schrok al :rofl:

Dan liggen we op hetzelfde schema, rijk zul je er dus niet van worden...
het gaat dus om het openen en reinigen van deze?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
14-02-2018 17:41
het gaat dus om het openen en reinigen van deze?

Afbeelding
Ja hij lekt daar, maar dat ding ziet er op zich prima uit.
Vervangen en kijken of hij dan niet meer lekt is nog wel een idee..

Hmmm waar zou je zoiets kunnen kopen? Zonder meteen een poot uitgedraaid te worden dan.
Dan is het goed mogelijk dat de rubber ring die je ziet scheurtjes vertoond en\of is uitgedroogd.
Onderdeel even meenemen naar een onderdelen winkel voor witgoed en de ring vervangen. Kost je een paar euro en wellicht is je probleem verholpen.
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe kopen. Na 13 jaar is het wel klaar. Ik heb een Bosch van iets van 650 euro en die bevalt goed. Ik had een showroommodel, de nieuwe uitgave ervan was 900 euro.
Gelukspopje schreef:
14-02-2018 17:29
Thanks!
Je kunt het behoorlijk duur maken zag ik al online :woa:
Maar nu hebben we een Miele. Destijds de voor ons nog net betaalbare, Achteraf heel blij mee omdat hij het zo lang probleemloos heeft volgehouden. De twee ervoor waren beide snel stuk.

Wat is nu een goede?
Ik zit nu op kieskeurig en jee wat een keuze....
Wij hebben een Miele met honing graat trommel zodat de was niet kreukelt. Aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Na 13 jaar zou ik toch echt kiezen voor een nieuwe. Heb 8 jaar geleden er een van whirlpool gekocht voor €250. Heb hem zelf niet meer omdat ik ging samenwonen maar mijn neef gebruikt hem nog steeds. Het gaat erom wat jij verwacht van een wasmachine en daar zou ik op gaan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ttass schreef:
14-02-2018 17:45
Wij hebben een Miele met honing graat trommel zodat de was niet kreukelt. Aanrader!
Volgens mij heeft onze Miele ook een honingraattrommel. Dat was toen net nieuw geloof ik. Of is dat alweer anders?
Ik ben/was verder wel heel blij met dat ding, de was is dan inderdaad niet zo gekreukt. Ik strijk niet (uit principe) dus dat ids dan wel fijn.
Hebben andere merken dat dan ook niet?
Alle reacties Link kopieren
https://www.mijnonderdelenhuis.nl/a-253 ... escription
Dat je hier nog over nadenkt. Nieuwe kopen natuurlijk.
Ik zou toch eerst een nieuw rubbertje proberen. Door het lekken breekt wellicht ook het afpompen/centrifugeren af. Een monteur zou ik niet meer doen bij een 13 jarige machine. Maar ik ben nogal van het zelf proberen, zeker als dat heel goedkoop kan. Heeft me vaak al veel geld bespaart! Googelen levert vaak ook verrassend simpele oplossingen op. Daardoor heb ik laatst mijn 10 jarige philips ambilight tv (die op de nominatie gratis af te halen voor hobbyisten stond) die alleen nog blauw/roze beeld gaf kunnen reanimeren. Naar de stort en een nieuwe kopen kan altijd nog.
Ik zou ook een nieuwe kopen. 13 jaar is een mooie leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Maar als het een kleine reparatie is dan kun je misschien nog wel een paar jaar vooruit! Miele is echt wel een degelijk merk. ik zou een monteur vragen voor een prijsopgave. Kan me niet voorstellen dat het honderden euro’s gaat kosten.
Ik heb nu een Siemens van 16 jaar. Gekocht in 2002. maar ik zou een reparatie nog wel overwegen. een nieuwe is ook een gedoe, oude eruit nieuwe erin, over de trap 2 hoog, weer leren hoe die werkt... :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
14-02-2018 18:47
Maar als het een kleine reparatie is dan kun je misschien nog wel een paar jaar vooruit! Miele is echt wel een degelijk merk. ik zou een monteur vragen voor een prijsopgave. Kan me niet voorstellen dat het honderden euro’s gaat kosten.
Ik heb nu een Siemens van 16 jaar. Gekocht in 2002. maar ik zou een reparatie nog wel overwegen. een nieuwe is ook een gedoe, oude eruit nieuwe erin, over de trap 2 hoog, weer leren hoe die werkt... :-D
Alleen al de voorrij-kosten zijn meestal gigantisch.

Hier zat ik voor iets simpel in no time aan 300 euro.
Met onder andere 80 euro aan voorrij-kosten bij.

Het is dat het toestel (Bosch) 2.5 jaar oud was dat ik hem liet maken ...

Voor een 13-jaar oud ding dat volgende week kan begeven omwille van een andere reden zou ik niet al te veel kosten meer maken.
Alle reacties Link kopieren
Na 13 jaar heeft de wasmachine wel zijn tijd gehad! Ik zou een nieuwe kopen, zoals je zegt ook meteen weer zuiniger! ;-)
Tornacense schreef:
14-02-2018 18:54
Alleen al de voorrij-kosten zijn meestal gigantisch.

Hier zat ik voor iets simpel in no time aan 300 euro.
Met onder andere 80 euro aan voorrij-kosten bij.

Precies. Voor dat geld heb je al bijna een nieuwe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven