Raambekleding badkamer

14-02-2018 19:11 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu hebben we lamellen voor het badkamerraam maar deze zijn na zo’n 15 jaar verkleurd door de zon en versleten en we willen wat anders. Maar wat?
Rolgordijn? Luxaflex( stofnesten) of toch weer lamellen of iets anders waar we niet aan denken?

Het is een groot dubbel raam aan de straatkant op de begane grond( min of meer) dus geen doorzichtige dingen want ik hoef niet voor de hele wijk te kijk te staan ;-D
Iemand tips? En ook voor winkels die het komen opmeten en ophangen.
Alle reacties Link kopieren
Shutters?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb van dat plakfolie op het badkamerraam. En dan het bovenlichtje gewoon doorzichtig.
Alle reacties Link kopieren
Als je wil kan je ook je ramen geheel of gedeeltelijk beplakken met een plakfolie, al dan niet met een leuk motief.
Daarnaast zou je dan nog kunnen kiezen voor toch weer lamellen misschien, die je alleen dicht doet wanneer je daar behoefte aan hebt (ik kan wel wat momentjes bedenken). Zo heb je ook meer daglicht in je badkamer, wat ik zelf erg prettig vind.
Wie weet is het iets.
Zelf heb ik maar een klein raam wat boven ooghoogte zit, dus heb geen last van inkijk gelukkig.
Wij hebben thuis een soort badstof gordijn. En vitrage.

Maar aangezien het niet meer 1990 is: plakplastic en een rolgordijn (schimmelproof).
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
14-02-2018 19:12
Shutters?
Ja dat vind ik wel het mooiste denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Nijn5 schreef:
14-02-2018 19:14
Ik heb van dat plakfolie op het badkamerraam. En dan het bovenlichtje gewoon doorzichtig.
Dat vind ik niet mooi, dan zie je nog silhouetten erdoorheen dat wil ik niet.
Er parkeren echt recht auto’s voor de deur.
douchegordijnen
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben raamfolie op maat laten maken. Daaruit zijn woorden zoals shower enz uitgehaald. En daarvoor hangt een wit rolgordijn (voor vochtige ruimtes) van de Hema. Erg mooi!!!
Alle reacties Link kopieren
Waarom laat je er niet gewoon melkglas inzetten? Is niet enorm duur en dan heb je geen gedoe meer met raambekleding die vochtig wordt en schimmelig enzo.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben duettes, bevalt goed.
We hebben plissé gordijn hangen. Altijd half open (onder tot midden bedekt) zodat we altijd daglicht hebben zonder inkijk
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
14-02-2018 19:49
Waarom laat je er niet gewoon melkglas inzetten? Is niet enorm duur en dan heb je geen gedoe meer met raambekleding die vochtig wordt en schimmelig enzo.
Ik weet niet of dat mag, wij wonen in een appartement.
Snap ook niet dat er van die idioot grote ramen in zitten op onze verdieping. Hoger is dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
14-02-2018 19:49
Wij hebben raamfolie op maat laten maken. Daaruit zijn woorden zoals shower enz uitgehaald. En daarvoor hangt een wit rolgordijn (voor vochtige ruimtes) van de Hema. Erg mooi!!!
Ja zoiets kan inderdaad ook nog wel.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
14-02-2018 20:13
Ja zoiets kan inderdaad ook nog wel.
Dan zien ze van de buitenkant dat daar een badkamer zit. Ik zie de langslopende jongelui al joelen als het licht aan is, puur om te klooien :P
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
14-02-2018 20:12
Ik weet niet of dat mag, wij wonen in een appartement.
Snap ook niet dat er van die idioot grote ramen in zitten op onze verdieping. Hoger is dat niet.
Dat kun je misschien informeren?
Bij raamfolie zie je nog best veel, met het licht aan (kwam ik achter toen ik ineens niet meer alleen woonde en vanaf de straat mijn vriend in de badkamer zag :P) En er zat dik spul op, met een reliefje en motiefje. Dat lijkt me zeker als je beneden zit met de badkamer niet heel ideaal.

Of anders misschien folie en rolgordijnen speciaal voor in natte ruimtes?
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
14-02-2018 20:19
Dan zien ze van de buitenkant dat daar een badkamer zit. Ik zie de langslopende jongelui al joelen als het licht aan is, puur om te klooien :P
Hm ja dat moeten we niet hebben.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
14-02-2018 20:13
Ja zoiets kan inderdaad ook nog wel.
Gewoon via internet besteld
Alle reacties Link kopieren
Als ik Google vind ik de shutters wel het mooiste tot nu toe. Ik weet alleen niet of dat op onze ramen kan.
Het zijn 2 ramen waarvan 1 raam kan kantelen.
Ik ga eens zoeken.
dolfje schreef:
14-02-2018 19:20
Dat vind ik niet mooi, dan zie je nog silhouetten erdoorheen dat wil ik niet.
Er parkeren echt recht auto’s voor de deur.
Bij ons niet hoor. Wij hebben van dat folie dat het net melkglas is, geen figuurtjes oid. Maar de plek van het raam is wel zo dat je er meestal niet pál voor staat. En de positie van de lichtbron in de ruimte tov het raam maakt ook uit.

Wij hadden hiervoor rolgordijntjes en die worden heel goor in een vochtige ruimte is mijn ervaring.

Shutters lijkt me ook wel mooi als dat kan :)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben plissé en dan beneden tot midden ongeveer dicht. Doordat bovenste gedeelte open is toch veel daglicht maar geen inkijk.
Wij hebben witte pvc houtlook jaloezieën. Mooi maatwerk en schimmelproof.
Alle reacties Link kopieren
positivodo schreef:
16-02-2018 13:51
Wij hebben witte pvc houtlook jaloezieën. Mooi maatwerk en schimmelproof.
Dit hebben wij ook! Erg mooi. Hiervoor plissé gehad maar dat was helemaal gaan schimmelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven