Kosten schoonmaak verhalen op eigenaar kat?

17-02-2018 15:13 60 berichten
De kat van een van mijn buren zit continu bij mij, maar dan ook echt continu. Geen raam of deur kan open want dat zit ze binnen. Er wordt een groot deel van de dag tegen mijn ramen op gekrabbeld waarbij ook nog eens klagelijk gemiauwd wordt. Ook poept ze mijn hele achtertuin vol, zowel in het zand als de tegels.

Een gesprek met de eigenaar heeft geen zin, ik heb meerdere malen contact hierover gehad en hij wil niets. Geen kattenluik maken, geen tuin afzetten, geen kat binnenhouden. Niks. Hij geeft aan dat ik de kat maar moet wegjagen met harde geluiden. Heel realistisch ook, "sorry meneer de klant die ik aan de telefoon heb, momentje hoor, ik moet even met 2 pannendeksels de tuin in.". Of midden in de nacht, zal erg geliefd worden daardoor.

Ik kan niet meer oplappen tegen de kattenpootjes op het raam, het lijkt serieus net alsof ik een plakfolie op de onderkant heb zitten. Daarnaast wil ik komend zomer ook gewoon lekker relaxed buiten zitten, een deur open kunnen doen (of een raam) zonder dit gedoe en zonder kattenpoep.

Ik ben een enorme kattenliefhebber, dat is het probleem niet. Ik zou heb beestje dan ook absoluut nooit onheus bejegenen maar ik vind dit gewoon echt niet leuk meer. In de eerste plaats vind ik het zielig voor de kat zelf, ik heb niet de indruk dat ze heel goed verzorgd wordt en daarnaast vind ik het gewoon heel vervelend, het is nu echt bijna continu door weer en wind.

Kan ik de eigenaar verantwoordelijk houden voor de extra kosten die ik moet maken? Het schoonmaken van de tegels, de tuin, de ramen, de kozijnen etc? Ik irriteer me kapot aan zijn houding, ik wil absoluut niet dat hij het gaat afreageren op het beestje maar ik vind wel dat hij zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Inmiddels ben ik zover dat ik het liefst de inhoud van de volle kattenbak van mijn (binnen)katten zo bij hem voor de voordeur flikker.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een beker heet water mikken.
Alle reacties Link kopieren
Getver, ik begrijp je frustratie. Ik heb hetzelfde probleem, maar in mindere mate. Ik heb vroeger zelf ook katten gehad, maar ik vind het niet fijn dat ik geconfronteerd wordt met een kapotte schutting (de kat van de buren zet zijn poten er in en het brokkelt langzaam af inmiddels), strontlucht als ik de deur zomers opengooi, poep onder de schoenen van mijn kinderen die op ons gras spelen, een pislucht onder ons afdakje omdat het schijnbaar heerlijk vertoeven is daar en een kat binnen zodra ik het raam open zet.

Ik ben dus benieuwd welke tips je krijgt, want wij gaan deze zomer waarschijnlijk met grof geschut komen.
Beestje vangen wanneer ze in je tuin loopt, en naar het asiel brengen.
Als die eigenaar nu al niks wil dan ga je met een schadevergoeding ook niet ver komen, denk ik.

Ik zou toch proberen om de kat weg te jagen. Als je herhaaldelijk laat blijken dat hij niet welkom is dan komt de boodschap op gegeven moment wel aan. Zo lang er wat te halen valt blijft hij terugkomen.

Open ramen en deuren kun je afsluiten met horren.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de problemen, maar ik ben bang voor sommige reacties gericht op de kat.
De eigenaar is verantwoordelijk voor het beestje, dus blijf alsjeblieft diervriendelijk.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Ik vind het totaal de omgekeerde wereld dat jij maatregelen zou moeten plaatsen, maar goed. Dus vangen en bij het asiel afleveren zou ik serieus overwegen.

Hoe komt hij je tuin binnen? Schrikdraadje spannen lijkt me dan de beste oplossing.
Alle reacties Link kopieren
zeeuwsmeisje1981 schreef:
17-02-2018 15:28
Ik vind het totaal de omgekeerde wereld dat jij maatregelen zou moeten plaatsen, maar goed. Dus vangen en bij het asiel afleveren zou ik serieus overwegen.

Hoe komt hij je tuin binnen? Schrikdraadje spannen lijkt me dan de beste oplossing.
Mee eens.
Ik zou de kat ook een paar keer flink laten schrikken zodat hij weg blijft.

Bah, sommige mensen zouden nooit huisdieren moeten mogen hebben zeg!
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook het eerste wat mij te binnen schiet.. schrikdraadje langs je schutting op de plek waar de kant de tuin in komt...
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
17-02-2018 15:23
Beestje vangen wanneer ze in je tuin loopt, en naar het asiel brengen.
Dit ja. Hij zal wel balen als hij geld moet betalen om zijn eigen kat terug te krijgen.
Werkt waarschijnlijk alleen als hij geen bandje/chip heeft.
Vangen en bij het asiel afleveren is geen optie, die nemen geen kat aan welke een baasje heeft. Hier heb ik al contact over gehad. Ook 144 heeft (tot op heden) geen uitkomst geboden.

Uiteraard zal ik het beestje geen haar krenken, zo ben ik absoluut niet.
Alle reacties Link kopieren
Houd hem dan lekker binnen en laat de buurman lekker 2 weken naar zijn kat zoeken. :devil:
Alle reacties Link kopieren
Zo'n apparaatje met een hoog frequentie geluid? Die zijn voor buiten
Alle reacties Link kopieren
Goed waterpistool kopen. Of gewoon een plantenspuit gebruiken.

Ben echt wel een kattenliefhebber, maar sommige plekken moeten andermans kat gewoon weg blijven. En een beetje water is echt niet erg. Zolang het niet 10 graden vriest.
Alle reacties Link kopieren
zeeuwsmeisje1981 schreef:
17-02-2018 15:28
Ik vind het totaal de omgekeerde wereld dat jij maatregelen zou moeten plaatsen, maar goed. Dus vangen en bij het asiel afleveren zou ik serieus overwegen.

Hoe komt hij je tuin binnen? Schrikdraadje spannen lijkt me dan de beste oplossing.
+1
GinnyJones schreef:
17-02-2018 15:32
Vangen en bij het asiel afleveren is geen optie, die nemen geen kat aan welke een baasje heeft. Hier heb ik al contact over gehad. Ook 144 heeft (tot op heden) geen uitkomst geboden.

Uiteraard zal ik het beestje geen haar krenken, zo ben ik absoluut niet.
Je hoeft er ook niet bij te vertellen dat het de kat van je buurman is natuurlijk
Een schrikdraadje? Daar heb je een kat toch niet mee, het is geen koe! Je zult dan op z'n minst iets van gaas moeten spannen. En dan hopen dat hij niet alsnog via de schutting of dakgoot je tuin binnenkomt.

Probeer hem gewoon elke keer weg te jagen als je hem in de tuin ziet. Bijvoorbeeld door ksssst te roepen of op het raam te bonken.
Als dat niet werkt kun je in een speelgoedwinkel een waterpistooltje kopen en hem natspuiten (met koud water dus). Dat is onschadelijk en vinden ze echt niet leuk. Na een tijdje zal hij heus wel doorkrijgen dat hij niet welkom is.
De dierenambulance bellen als hij bij je binnen zit en hem laten ophalen ( niet vermelden dat je weet wie de eigenaar is ). De dierenambulance brengt hem naar het asiel. Dat worden dus twee beste rekeningen. Als hij niet wil betalen, zal de kat herplaatst worden en is je probleem opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Die kat denkt dat jj zijn baasje bent. Hij wil bij jou wonen.

Ik zou de kat ook afleveren bij het asiel. Je moet dan natuurlijk niet zeggen dat hij gewoon een baasje heeft. Dan is het logisch dat ze hem niet aannemen. Je had moeten zeggen dat het een zwerfkat is die al een par dagen in je tuin zit.
Alle reacties Link kopieren
https://rijdenderechter.kro-ncrv.nl/rec ... -mijn-tuin
Supersoaker kopen en dat beest structureel natspuiten zodra die in de buurt is.

Groeten van iemand die niet op katten gesteld is, al zeker niet andermans kat in mijn tuin.

Kosten verhalen wordt niets en zal je alleen maar meer frustratie opleveren. Is toch weer een “nee” in je gezicht. Bovendien valt er met veel kattenbezitters op dit vlak geen gesprek te voeren.
Kun je niet een dagje een grote blaffende hond lenen? Als de kat eenmaal flink geschrokken is komt hij vast niet meer terug,
Alle reacties Link kopieren
Gaat hij goed met jouw katten? Dan zou Ik het beestje adopteren. Binnen laten en binnen houden.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem ook binnen laten, hij wil graag bij jullie wonen..
MinkeDeWit schreef:
17-02-2018 16:07
Kun je niet een dagje een grote blaffende hond lenen? Als de kat eenmaal flink geschrokken is komt hij vast niet meer terug,

Niet alle katten zijn bang voor honden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven