kenmerken van jouw stad

17-02-2018 15:25 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben een beetje aan het oriënteren waar ik wil gaan wonen en toen dacht ik, waarom vraag ik het niet aan de bewoners zelf. Dus bij deze;

Wat heeft de stad waar jij woont wat een andere stad in Nederland niet heeft?
Alle reacties Link kopieren
Mij :-D
Alle reacties Link kopieren
hanke321 schreef:
17-02-2018 15:28
Mij :-D
:rofl:

Alle reacties Link kopieren
alleen .geen enkele reden om hier te wonen.😁😂...serieus zou het afraden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb werkelijk waar geen idee...
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Dichtbij duinen, strand, bos, ook maar 4 km van een stad. Veel groen, wat oud geld. Lieve sociale buren. Alles wordt goed onder houden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik woon niet in een stad.
Ik woon in het midden van het land, dus alles is goed bereikbaar. Het is net buiten de Randstad, dus heeft niet de echte drukte, maar ook weer niet echt provinciaal.

Goede mix van modern en oud sfeervol stadscentrum. Natuur in de buurt, maar Amsterdam en Utrecht ook. Prima plek!
Goedkope huizen
Grote rivier
Multiculti
Upcoming
Niet lullen maar poetsen
*
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 16:08
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me echt heerlijk om een woonplaats te kiezen, zonder rekening te houden met werk, familie, vrienden.

Mijn schoonmoeder krijgt al een hartverzakking bij het idee dat we misschien ooit eens een dorp verderop gaan wonen. Het feit dat ik voor haar zoon ruim 100 km van mijn ouders af woon, dat kan zij echt niet begrijpen (behalve dan dat haar zoon natuurlijk geweldig is :rofl: )
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
17-02-2018 15:50
Oh en wat heeft mijn stad wat andere steden niet hebben. Eh... een stadspoort die een combinatie is van een land- en waterpoort?

Denk dat mensen nu wel kunnen raden waar ik woon.
Ja! Ik weet het!! :cheer:
Mooie oude binnenstad, leuk om te winkelen.
(Als je zuidwaarts rijdt, zo'n 20-25 km is het 'plons' en ben je in mijn woonplaats ;) ).

Alle reacties Link kopieren
Miljoenen toeristen, te dure huizen en ontzettend veel koffietentjes.
RégineFilange schreef:
17-02-2018 15:50
Oh en wat heeft mijn stad wat andere steden niet hebben. Eh... een stadspoort die een combinatie is van een land- en waterpoort?

Denk dat mensen nu wel kunnen raden waar ik woon.
Oprecht geen idee. Ik lette nooit zo op met aardrijkskunde en dat soort dingen, haha!
MadameJean schreef:
17-02-2018 16:07
Miljoenen toeristen, te dure huizen en ontzettend veel koffietentjes.
Dat klinkt als mijn stad.
Alle reacties Link kopieren
In mijn stad, dé stad, kun je naar de stad gaan.
En je woont als je in de stad woont in Stad.

Maar ik woon dan weer in het durrup in d' Stad.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Grobbekuiken_ schreef:
17-02-2018 15:58
Ja! Ik weet het!! :cheer:
Mooie oude binnenstad, leuk om te winkelen.
(Als je zuidwaarts rijdt, zo'n 20-25 km is het 'plons' en ben je in mijn woonplaats ;) ).
Is jouw stad eigenlijk een veredeld dorp met stadsrechten van iets meer dan 700 jaar oud? Met een molen waar je onderdoor kan rijden. En laatst verkozen tot meest idyllische plaats van Nederland?
Grobbekuiken_ schreef:
17-02-2018 15:58
Ja! Ik weet het!! :cheer:
Mooie oude binnenstad, leuk om te winkelen.
(Als je zuidwaarts rijdt, zo'n 20-25 km is het 'plons' en ben je in mijn woonplaats ;) ).
Is jouw stad eigenlijk een veredeld dorp met stadsrechten van iets meer dan 700 jaar oud? Met een molen waar je onderdoor kan rijden. En laatst verkozen tot meest idyllische plaats van Nederland?
Alle reacties Link kopieren
momo1980 schreef:
17-02-2018 16:13
Is jouw stad eigenlijk een veredeld dorp met stadsrechten van iets meer dan 700 jaar oud? Met een molen waar je onderdoor kan rijden. En laatst verkozen tot meest idyllische plaats van Nederland?
Yep!
Stad(je) met dorpsmentaliteit idd.

RégineFilange schreef:
17-02-2018 15:48
Ik woon in het midden van het land, dus alles is goed bereikbaar. Het is net buiten de Randstad, dus heeft niet de echte drukte, maar ook weer niet echt provinciaal.

Goede mix van modern en oud sfeervol stadscentrum. Natuur in de buurt, maar Amsterdam en Utrecht ook. Prima plek!
dit gaat ook op voor mijn woonplaats :)
Grobbekuiken_ schreef:
17-02-2018 16:14
Yep!
Stad(je) met dorpsmentaliteit idd.
Wat grappig, plaatsgenoot! Nou word ik wel heel nieuwsgierig of ik je dan ken ;-)
Alle reacties Link kopieren
momo1980 schreef:
17-02-2018 16:19
Wat grappig, plaatsgenoot! Nou word ik wel heel nieuwsgierig of ik je dan ken ;-)
Hahaha!! Lollig :-D
Ik ben nu ook wel nieuwsgierig.
Ehm.....hint: woon vlakbij de sluizen.
Ik probeer je even een pb te sturen in de hoop dat het aankomt.

Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
17-02-2018 16:07
Miljoenen toeristen, te dure huizen en ontzettend veel koffietentjes.
Je vergeet de constante wietgeur in het centrum en de vele winkels gewijd aan het bestrijden van de drugvreetkick waaronder de Nutella winkel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik woon in Rotterdam. Ook hier is wonen inmiddels duur, maar in vergelijking met andere steden in de Randstad nog redelijk betaalbaar.

Als je van lekker eten houdt, moet je hier zijn. Het barst er van de toko's, exotische winkels en restaurantjes. Volgens mij kan je hier de specialiteiten van zo'n beetje elk land wel eten.

Ik vind het hier leuk wonen. Maar dat vond ik ook van de provincie waar ik vandaan kom :)
Geinig Grobbekuiken, we wonen in dezelfde wijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven