Hoe vaak eten er mensen mee?

19-02-2018 00:22 110 berichten
Een volstrekt onbelangrijke vraag, maar ik ben toch nieuwsgierig: hoe vaak in de week komen er mensen mee-eten? En maak je dan iets speciaals voor ze? Of zet je net zo goed iets doodnormaals op tafel?
Alle reacties Link kopieren
In de week? Niet eens in de maand. En als er dan al eens mensen komen eten niet veel bijzonders.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten iedere week samen (vader, broer en schoonzus + kinderen en wij+ kinderen).
Met de verjaardagen en feestdagen, ongeveer 10 keer per jaar denk ik, eten we met de hele familie + vrienden. (ongeveer 15-20 personen)

oh en bij de gewone, wekelijkse etentjes eten we niets bijzonders, bij de verjaar- en feestdagen maken we er wel íets meer werk van.
queenarachnia wijzigde dit bericht op 19-02-2018 00:31
23.40% gewijzigd
Falathiel schreef:
19-02-2018 00:26
In de week? Niet eens in de maand. En als er dan al eens mensen komen eten niet veel bijzonders.
Ja in de maand mag ook natuurlijk :)
Bij mij is het zo’n 1 of 2 keer per week, en vaak kook ik dat extra uitgebreid, maar de laatste tijd ben ik wat gewoner gaan koken voor iedeeen die langskomt. Bij veel vrienden van mij is het nog een stuk bonter, bij sommigen schuift er 6 van de 7 keer wel iemand aan.
QueenArachnia schreef:
19-02-2018 00:30
Wij eten iedere week samen (vader, broer en schoonzus + kinderen en wij+ kinderen).
Met de verjaardagen en feestdagen, ongeveer 10 keer per jaar denk ik, eten we met de hele familie + vrienden. (ongeveer 15-20 personen)

oh en bij de gewone, wekelijkse etentjes eten we niets bijzonders, bij de verjaar- en feestdagen maken we er wel íets meer werk van.

Toch niet alle tien de keren bij jou? Of ben je heel gedreven in het koken voor grote groepen?
Alle reacties Link kopieren
Padoempats schreef:
19-02-2018 00:31
Ja in de maand mag ook natuurlijk :)
Bij mij is het zo’n 1 of 2 keer per week, en vaak kook ik dat extra uitgebreid, maar de laatste tijd ben ik wat gewoner gaan koken voor iedeeen die langskomt. Bij veel vrienden van mij is het nog een stuk bonter, bij sommigen schuift er 6 van de 7 keer wel iemand aan.
Waarom komen er zo vaak mensen eten? Als ik mensen over de vloer heb is dat 's middags of 's avonds. Mijn ouders willen wel eens een keer blijven eten met een verjaardag of als het zo uitkomt, maar ik heb dus niet eens maandelijks mensen te eten bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Padoempats schreef:
19-02-2018 00:34
Toch niet alle tien de keren bij jou? Of ben je heel gedreven in het koken voor grote groepen?
Het rouleert gelukkig, maar meestal ben ik wel degene die kookt ja. :)
Alle reacties Link kopieren
Nooit. Eten doen ze maar thuis.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben heel vaak etentjes bij ons thuis. Zeker 2 keer per maand en dan kookt mijn man de sterren van de hemel. Ook vaak etentjes bij anderen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Is heel verschillend. De ene week zomaar 3 x en soms 2 weken niemand.
Heb eigenlijk altijd wel wat in de vriezer en men weet dus dat ze zomaar aan kunnen schuiven.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog op mezelf woonde; toch wel twee keer in de week. Nu ik weer thuis woon; een keer in de twee weken.
Alle reacties Link kopieren
Paar keer per jaar. En dan koken we heel uitgebreid
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Dat ligt ook nogal aan je levensfase denk ik. Toen we nog geen kinderen hadden kwam er ongeveer 1 keer in de week een groep vrienden bij ons eten, en dan aten we ongeveer 3 dagen per week bij anderen.
Nu we kinderen hebben die om 5 uur stervens honger hebben en om 7 uur in bed liggen doen we het veel minder. 1 keer per maand max, en dan inderdaad vaker bij ons thuis dan bij anderen.
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 2-4 keer per week eten er 1-6 gasten mee. Vaak spontaan. Wie zich voor 18.00 meldt, kan om 19.30 mee-eten. We hebben met vier pubers nogal wat aanloop en onze familie woont ver weg en blijft dus ook eten als ze komen.

We eten hier vooral arabisch, mediterraan en mexicaans. Meestal is zo'n maaltijd makkelijk uit te breiden met wat vlotte bijgerechten - en ja, van extra bijgerechten wordt het altijd wel feestelijker.
Afgelopen jaar? 2 keer.
(Als je wil, wil ik ook nog de data geven :-D.)

Als er iemand komt, maak ik er werk van.

Geen kinderen en familie en vrienden wonen te ver om ongepland te komen.


Elke week ... ik moet er niet aan denken.
Ik verga nu al elke keer van de stress en ben altijd 3 dagen bezig ...
(Huis van boven tot onder opruimen en poetsen, boodschappen doen, koken, huis verbouwen om genoeg stoelen en tafels op de juiste plaats te krijgen en achteraf heel de opruim en afwas.)
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders eten standaard 4-5 keer per week mee.
Mijn zussen 1-2 keer per week, ligt er maar net aan. Kinderen van mijn man + aanhang ook zoiets.
En dan af en toe nog een vriendin.

Geen culinaire hoogstandjes, gewoon wat we lekker vinden. Mijn moeder en ik koken om de beurt of koken samen.

Als we met zijn allen eten op zondag (lang niet elke week), is dat altijd bij ons en eten we net iets anders. Iets uitgebreider.

Met feestdagen en verjaardagen maken man en ik altijd een buffet en daar zijn we inmiddels goed in geworden.

Met vrienden eten we meestal buiten de deur.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders eten 1 keer in de week hier, mijn moeder kookt dan. Dat is meestal wel de maaltijd met het meeste werk van de week :)
Als andere mensen komen eten (1 keer per maand?) eten we meestal ook iets gewoons, wat de kinderen ook lekker vinden zodat we zonder gezeur kunnen eten. Vaak lasagne of wraps.
Met verjaardagen halen we meestal friet of Chinees.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
1-2 x per week. Ik maak dan wel iets wat diegene lekker vind(en) en ietsje uitgebreider dan normaal, wat extra bijgerechten ofzo. Voor de geboorte van onze zoon maakte ik er meer werk van.
Alle reacties Link kopieren
Misschien 3-4 keer per jaar.
Moet er niet aan denken om wekelijks eters te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hier eet eten er geregeld mensen mee. Sowieso vieren we de verjaardagen met eten. Daarnaast als er vrienden of familie in het weekend op bezoek komen eten we ook samen. Dit vinden wij erg gezellig. Ik maak dan gewoon wat er in de koelkast ligt. Niets bijzonders voor mij om klaar te maken.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
19-02-2018 00:51
Nooit. Eten doen ze maar thuis.
Dit
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk altijd als ik bezoek krijg vraag ik 'eet je mee? Vind ik gezellig.'. Negen van de tien keer eten ze mee. Ik krijg helaas niet zo vaak bezoek. Tot voor kort kreeg ik twee keer per week eters, nu zal het eens in de twee weken zijn. Ik vind het heerlijk en kook dan nét iets uitgebreider dan normaal. (Normaal kook ik ook wel goed en uitgebreid/vers voor mezelf.)
Alle reacties Link kopieren
1-2 keer per week. 1 keer sowieso een vriend, soms eet zijn vriendin ook mee. Dat is standaard, en er wordt ook 'standaard' gekookt.

En die tweede keer wisselt, vrienden, familie, maar net hoe het uitkomt. Dan doen we vaak wel iets uitgebreider. Maar ik heb niet de neiging om elke keer het hele huis te poetsen.. Ik ruim wat op en stofzuig hooguit extra, maar ach daar heb ik dan zelf ook profijt van.
Misschien eens per maand, en dan maak ik vaak een toetje, wat we normaal nooit hebben, en ik maak wel iets wat de mee-eters lekker vinden, geen standaard prakkie van gekookte spinazie en aardappels bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
1 keer in de twee weken komen mijn schoonouders eten en dan maak ik gewoon iets normaals. Verder blijven er her en der wel wat vrienden eten, maar ik hou niet van eters dus liever niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven