Tips voor opvullen grote slaapkamer

20-02-2018 08:55 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi!

Wij zitten met een "luxeprobleem".
We hebben een fijn ruim huis maar vinden het lastig om de slaapkamers goed in te delen.
In totaal hebben wij 5 slaapkamers, allen behoorlijk ruim.
De master bedroom is 5.5x4.5m.

Wij hebben nu alleen een bed en een paar nachtkastjes staan, een kast staat er niet want die staat in een van de andere kamers.
De kamer is erg groot en lijkt behoorlijk leeg.
Heeft er iemand tips om deze kamer leuk in te delen?

We staan open voor alles :-)
Mooi kleed op de vloer. Kamerplant. Groot wanddoek of schilderij aan de muur. Dekenkist aan voeteneind bed. Ouderwetse kaptafel via marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
een stoeltje in elke kamer is wel te regelen toch?
en een plant kan ook leuk zijn

wat is je budget eigenlijk?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf vind een klein bankstel of stoffen stoel ook mooi staan.
Chaise longue, kaptafel, tapijt, ouderwetse linnenkast, grote tv.
Wij hebben ook grote kamer (denk 30-35m2)
Ik heb: dekenkist, twee pax-kasten aan allebei de kanten van het bed (+nachtkastjes), twee eikenhouten stoelen (2,50 euro per stuk bij de kringloop!) en een klein ladekastje.
Verder hangt bij ons wel de was er als het buiten te koud is.

Maar ik houd juist van de ruimte. :heart:
anoniem_357581 wijzigde dit bericht op 20-02-2018 09:07
2.55% gewijzigd
Gewoon niks opvullen. Muren/vloer/bed licht en mooie luchtige witte gordijnen. En dan genieten van de rust en ruimte die je slaapkamer je geeft :)
Alle reacties Link kopieren
Pinterest? Staan hele leuke ideeen op.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar! Wat veel mensen doen is het bed tegen een muur zetten, nachtkastjes ernaast en klaar. Ongeacht hoe groot de ruimte is. Wij hadden dat ook, met daardoor veel loze ruimte om het bed. Het oogde daardoor altijd wat kaal en zeker niet knus, stijlvol of gezellig.
We hebben onszelf een nieuwe slaapkamer kado gedaan voor de kerst. We hebben nu een groot bed midden in de kamer staan. Met een halfhoog hoofdbord om het slaapdeel een beetje af te scheiden, wat een intiemer gevoel geeft. Zoiets als deze link (maar dan totaal andere stijl/kleur): https://www.desuite.nl/site/moderne-sla ... staand-bed

Aan het voeteneind een box waarin de TV is weggewerkt. Langs de muur een mooi dressoir met een paar mooie beelden erop.
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Alle reacties Link kopieren
Een hemel boven je bed en tapijtjes zullen de kamer ook minder kaal laten lijken.

En verder vooral niet te vol stouwen, lijkt me juist heerlijk zoveel lege ruimte :heart:
Oja en er liggen twee schapenvachtjes aan beide kanten van het bed, tegen koude voeten.
Dat geeft wel leuk effect.
We hebben vrij donker laminaat en lichte creme (verduisterende en van die vitrage) gordijnen.
Heerlijk als het licht binnenvalt!
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
20-02-2018 09:01
een stoeltje in elke kamer is wel te regelen toch?
en een plant kan ook leuk zijn

wat is je budget eigenlijk?
Ik heb niet echt een budget voor de slaapkamer.
We hebben wel spaargeld maar het ging me meer om de tips om het op een eenvoudige manier in te vullen.

Kasten gaan we niet in de kamer zetten aangezien we een mooie grote inloopkast hebben in een andere kamer en een paar pax-kasten in weer een andere kamer.

Tips als een mooi vloerkleed, box aan het eind van het bed of stoelen in de kamers is zeker het overwegen waard.
Pinterest heb ik inderdaad ook al op gekeken, staan best leuke dingen op!
Wij hebben de grootste kamers (die ook zo groot zijn) aan de kinderen gegeven. Juist omdat wij alleen een bed hebben staan en twee nachtkastjes en ik dan een kleinere kamer veel knusser vind. De kinderen hebben een bureau, kaptafel, zitzak enz en spelen in hun slaapkamers.
Misschien is het een optie om van kamer te ruilen?
Als jullie kinderen hebben dan he :-$ ?!
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk houd ik zelf meer van een rustige slaapruimte met een paar mooie eye-catchers, dan van een volle ruimte met allerlei prullaria om de ruimte maar op te vullen. Dus een mooi zitje, een mooie grote plant, dat soort zaken.
Ook het kleurgebruik in een kamer kan veel doen aan sfeer, dus misschien is daar ook nog iets mee te doen?
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
20-02-2018 09:17
Wij hebben de grootste kamers (die ook zo groot zijn) aan de kinderen gegeven. Juist omdat wij alleen een bed hebben staan en twee nachtkastjes en ik dan een kleinere kamer veel knusser vind. De kinderen hebben een bureau, kaptafel, zitzak enz en spelen in hun slaapkamers.
Misschien is het een optie om van kamer te ruilen?
Als jullie kinderen hebben dan he :-$ ?!
We hebben 2 kinderen, beide een slaapkamer van ongeveer 18m2 dus ook een prima formaat.
We hebben een peuter en een kleuter maar er is ruimte genoeg om alle spullen erin kwijt te kunnen.
We hebben op de begane grond ook een speelkamer dus veel spelen op de slaapkamer doen ze niet.
Alle reacties Link kopieren
Darkcrystal schreef:
20-02-2018 09:19
Persoonlijk houd ik zelf meer van een rustige slaapruimte met een paar mooie eye-catchers, dan van een volle ruimte met allerlei prullaria om de ruimte maar op te vullen. Dus een mooi zitje, een mooie grote plant, dat soort zaken.
Ook het kleurgebruik in een kamer kan veel doen aan sfeer, dus misschien is daar ook nog iets mee te doen?
Ik wil ook zeker geen volle ruimte met allerlei prullaria.
We hebben de muren geschilderd maar de kamer voelt nog steeds wat leeg.
Alle reacties Link kopieren
ik zou dan direct een mooie kaptafel kopen als ik zo veel ruimte had.
Twee stoelen, evt een kaptafel met een mooie spiegel erboven, en verder niets. Ik hou van ruimte, je moet kamers niet zo vol stouwen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een vrij grote kamer. (5.5 × 4 mtr)
Met daarnaast nog een open ruimte naar een inloopkast.

Voor ons was een extra kast dus ook gee optie, en dat wilde ik ook niet.

Wij hebben nu een "mega" bed staan.
Lekker veel ruimte in bed, en het vakt niet op.
Daarnaast nog wat grove planken aa de muur, met prullaria en op 1 plank de tv.

Tegen een muur hebben wij een antiek dressoir gezet. Gewoon voor de sier.
Onze muren hebben wel een zachte tint, geen wit ofzo.
Want dan oogt het juist kaal.
Alle reacties Link kopieren
Is een boekenkast een optie?

Allez, wij lezen vooral in bed, en boeken beneden in een kast is dan eigenlijk best onlogisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven