Wat kost een verhuizer ongeveer?

09-02-2009 10:36 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet binnenkort verhuizen en ik zie er echt vreselijk tegenop! Ik heb nog twee weken, de meeste spullen zijn al ingepakt maar nu zeiden opeens twee mensen die me zouden gaan helpen af en ik word een beetje nerveus.

Zoveel sjouwen straks!

Opeens zat ik toch te denken, wat kost het eigenlijk ongeveer om het door een verhuisbedrijf te laten doen? Binnen dezelfde stad en het inpakken is dus ook al gebeurd.

Ik kan het op internet niet vinden, je kan dan alleen offertes opvragen. Maar ik zou zo graag een béétje een indicatie hebben van de prijs. Hier iemand die een keer een verhuisbedrijf in heeft gehuurd en wat kostte het ongeveer? (ik weet dat de prijs afhankelijk is van de hoeveelheid spullen, maar ik heb geen idee in welke richting je dan ongeveer moet denken)
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik ook benieuwd naar! Ik ga binnenkort ook verhuizen, heb wel wat hulp, maar op een of andere manier worden mensen (ja, zelfs vrienden...) plots ziek als de dag bijna daar is



Het lijkt me wel wat om hulp in te huren..... afhankelijk van de prijs natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar hadden wij dezelfde stress en toch vrij laat via marktplaats verhuizers gevonden. Ze deden het als bijbaan erbij in weekenden en waren erg betaalbaar. Ik vond het super. Je loopt wel een risico, dat gaven ze direct aan, ze verhuizen niet verzekerd. Maar goed, dat doen vrienden ook niet, was ons idee. Wij hadden trouwens geen enkele schade en ik vraag me af of dat met vrienden wel was gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het deze zomer "wit" gedaan en dat kwam uit op ca. 1000 euro. Ik zeg circa omdat ik ze het inpakwerk ook heb laten doen (daar zag *ik* dan weer heel erg tegenop!).



Ik kan je wel aanraden om meerdere offertes te laten maken. Stelt niks voor; zo'n man maakt een rondje door je huis, noteert wat dingen en is binnen een kwartier weer verdwenen. Maar de prijzen liepen erg uiteen; de duurste offerte was het dubbele van de goedkoopste!
Alle reacties Link kopieren
Mij zou een verhuisbedrijf, zonder inpakken, 1300 euro kosten. De specs: ongeveer 15m3 spullen, 300 km verderop.



Ik vond het te duur, dus ik heb het zelf gedaan. Ging nog verrassend soepel. Sterkte met verhuizen, Spijker, en troost je: het pakt altijd minder erg uit dan het van te voren lijkt!
Alle reacties Link kopieren
Hier voor een flat met 2 slaapkamers ( vorige woning) hadden we een offerte van 600 euro dit was exclusief dozen en inpakken aangezien we dat allemaal al gedaan hadden
Bij mij kostte het 1.600,- voor een verhuizing van twee adressen naar één. Incl. verhuislift naar de 5de verdieping.



En wat mij betreft was het elke cent waard. Om 11.00 was alles verhuisd en kon ik uit gaan pakken. Geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is verhuizer en hij zegt dat hij niks kan zeggen over de prijs omdat het helemaal afhankelijk is van hoeveel spullen je hebt. Dat bepaald met welke wagen ze komen en met hoeveel man, hoe lang ze bezig zijn etc. Ik zou als ik jou was gewoon een paar verhuisbedrijven een offerte laten opstellen, dan weet je ongeveer wat je kan verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oma was ongeveer 1000 euro kwijt, ze hebben half ingepakt (de restjes) en het was 100 km verderop, het waren niet verschrikkelijk veel spullen, ze ging namelijk naar een verzorgingshuis.
Alle reacties Link kopieren
wij waren ongeveer 1400,- (wit) kwijt, dit was excl. inpakken...

m'n vriend z'n bedrijf betaalde dus kon ons niet echt schele....hihi...



ik heb wel drie bedrijven moet bellen voor een offerte en allemaal kwamen ze rondt de 1400,- euro uit, wij woonde toen in een appartement van 72 vierkante meter en gingen naar een plaats die 110 km verder op verhuizen. Ze waren er van 7.30 tot 16.00 en alles supermooi geregeld... dus echt superhandig zo'n verhuisbedrijf, trouwens wij hadden zo'n 60 dozen.....



Je weet pas echt wat echt kost als je ze langs laat komen, is meestal maar een gesprekje van 30 min en dan krijg je via de post je prijs.....



SUC6
Alle reacties Link kopieren
Je kan natuurlijk ook op het help topic vragen of er mensen zijn die je kunnen helpen verhuizen. Ze zijn enorm lief daar en helpen elkaar enorm!
Wauw, das wel goedkoop hoor, bij sommige (Haley en Lee).

Hier kost "grote-meubels-verhuizen" al 400 euro. En das dan alleen een (linnen)kast, een bed, bank, salontafel, eettafel en de wasmachine. (En dan hebben we dus nog 3 bureau's, twee kinderbedden, een logeerbed, twee linnenkasten, twee commodes, een droger, een vaatwasser etc etc etc....wil niet eens weten wat dat kost )



Wij hebben al bijna 40 dozen in het nieuwe huis staan (man neem elke dag er 8 mee als hij gaat klussen, ik heb ze dan de dag er voor ingepakt) en voor de rest gaan we het toch met behulp van vrienden en familie doen. Gelukkig is er een vrachtwagen(tje) bij 1 van hen, dus da's wél handig!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een aantal offertes gekregen voor rond de 500 euro, legaal dus he gewoon verhuisbedrijven. Ik heb niet veel spullen en bijna alles is al ingepakt. Ik heb alleen een aantal dingen waar ik vreselijk tegenop zie, zoals de wasmachine en de piano.



Er komen dan 2 verhuizers met een vrachtwagen met laadklep, en een karretje om spullen van en naar de vrachtwagen te krijgen.



Voor mij is dit echt een bak geld maar omdat ik zo'n hekel aan verhuizen heb en me echt een beetje zorgen maak, zit ik heel hard te denken of dit mischien toch maar de moeite waard is....



Komt ook bij dat ik de laatste jaren al zó vaak verhuisd ben! Hierdoor voel ik me steeds bezwaarder om alweer mensen te vragen me te komen helpen.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
quote:Parnell schreef op 09 februari 2009 @ 10:48:

Spijker, en troost je: het pakt altijd minder erg uit dan het van te voren lijkt!Ik ben juist zo bang dat het tegen gaat vallen! Straks staan we uren te klooien met die piano en krijg ik niet alles in een dag over ofzo... Dat soort angsten!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Spijker, ik ben 2 jaar geleden verhuisd.

Had een whiplash toen en mocht niks sjouwen. Ben dus 2 weken van tevoren gaan bellen met verhuisbedrijven.

Ik heb een uurtarief afgesproken, en ze kwamen met 3 man. Ik was maar 300 euro kwijt, en binnen een ochtend hadden ze alles over (ik woon in 3kamer appartement).

Het is mij super goed bevallen. Even de kamers nummeren, en de dozen dus ook, dan hoef je niet te vertellen waar die naar toe moeten.

Ik was met een dag helemaal over!

Ze hebben zelfs nog dozen die bij mijn ouders gestald stonden opgehaald voordat ze bij mij waren.

Ik had echt een heel fijn verhuisbedrijf....
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik lees dit met veel interesse!

Ik hoop dit jaar te verhuizen van een bovenwoning (2 slaapkamers, geen lift, 1 trap) naar een gezinswoning. Ik heb het idee dat ik er alleen voor kom te staan, want ben single en mijn vriendinnen zijn bijna allemaal (net) zwanger. Geen medesjouwers op het oog behalve mijn zus en vader, en mijn vader moet ik tegen zichzelf beschermen, de arme man



Voor mij is het belangrijkste om de meubels van A naar B te krijgen (dezelfde woonplaats). De boel in dozen pakken kan ik zelf wel.



Mocht iemand tips hebben, ik blijf meelezen!
Alle reacties Link kopieren
Mikske, ik heb heel veel offertes opgevraagd. Dat gaat heel makkelijk, in korte tijd een aantal vragenlijsten op verschillende vergelijken-sites invullen en je hebt zo 10 offertes te pakken. Met de goedkoopsten ben ik gaan onderhandelen. Ik heb nu een verhuizer met grote vrachtwagen die mij op deze korte termijn, op een zaterdag, wil verhuizen voor 325 euro. Piano is ook geen probleem. Wel heb ik alles al ingepakt, zijn oude en nieuwe adres vlak bij elkaar en komen er 6 mensen helpen.



Da's dus best betaalbaar!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik ben vorige week verhuisd, zag er enorm tegenop, maar het viel mee! Ik heb een tijdje geleden een topic geopend, omdat ik van A naar B moest, in dezelfde stad, beide hoge verdiepingen en de trap is onmogelijk... Het is gelukt via een klein verhuisbedrijfje met blok en touw. Ik vond t niet bijster snel gaan, we hebben zelf de meeste dozen toch via die enge trap naar beneden gebracht en de grote spullen gingen via het raam. Naar boven ging het wel soepel. Ze zijn ruim 4 uur bezig geweest met 2 man, (een uurtje is een extra man gekomen), inclusief de bus enzo zijn we 270 euro kwijt geweest. Vond ze dus wel wat traag en het inpakken hebben we zelf gedaan, maar ach, wat kun je voor dat geld verwachten!! Het was me zelf niet gelukt... De volgende keer wordt t trouwens wel weer zo'n lift, want dat is echt heel erg prima en snel!
Alle reacties Link kopieren
Pfoe, wij waren 1800 euro kwijt, da's wel heul veul als ik jullie zo hoor.

Maar goed, dat was dan ook van een compleet ingericht (groot) bovenhuis naar een ander huis, met ongeveer 100 dozen, een piano en flink wat kasten. Inpakken hebben we zelf gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Spijker, heb je voor mijn wat links van de sites waar jij offertes hebt opgevraagd?

Dat geld heb ik er graag voor over, als het dan zo makkelijk wordt geregeld. Vind de prijs best meevallen.

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-05-2016 11:25
Reden: verwijderd ivm spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven