Overname spullen huurwoning

22-02-2018 08:30 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
De woningstichting heeft mij een (groot) appartement aangeboden (woonoppervlakte 88m2) en van de huidige huurder kan ik wat spullen overnemen. Het betreft de volgende zaken:

- Luxe keukenblok met vaatwasser, koel/vriescombinatie en ingebouwde kookplaat en oven
- overgordijnen in woonkamer, hal + 3 slaapkamers
- vloerbedekking in woonkamer, hal en 3 slaapkamers
- ingebouwde elektrische haard
- opklapbaar douchezitje
- luxe badkamermeubel
- schuifkledingkast over de lengte van de slaapkamer

Alles is 10 jaar oud op de koel/vriescombinatie na en douchezitje; die zijn er vorig jaar ingekomen. De vloerbedekking is niet echt mijn kleur en ligt er duidelijk al 10 jaar in, rest van spullen is nog wel netjes. Als ik de keuken, badmeubel, vloerbedekking en het douchezitje niet overneem moet de huidige huurder die van de woningstichting verwijderen (woningstichting plaatst dan een standaard keukenblok).

Ik overweeg om alles over te nemen en een bod te doen van 500 euro voor overname. Is dit redelijk? Als ik op mijn beurt de woning over een x-aantal jaar zou moeten verlaten moet ik genoemde zaken er dan ook uit laten halen van de woningstichting. Woning heeft vloerverwarming en ik overweeg om vinyl te laten leggen, maar zou de huidige vloerbedekking dan als ondervloer kunnen dienen? (is een benedenwoning in klein appartementencomplex).
anoniem_365024 wijzigde dit bericht op 22-02-2018 08:33
Reden: typfouten
7.88% gewijzigd
Ik zou de vloerbedekking niet over nemen dan als je dat niet mooi vindt, laat ze dat er maar uit halen, wordt erg dik als je dat als ondervloer gebruiken wil. Maar echt verstand heb ik daar niet van.

Hebben ze geen indicatie van de prijs gegeven? 500 euro vind ik niet veel voor het genoemde, misschien gaan ze akkooord, lager bieden kan ook.
anoniem_279179 wijzigde dit bericht op 22-02-2018 08:53
32.96% gewijzigd
Ik vindt het raar dat je een keukenblok moet overnemen. Zit toch standaard in een woning. Vloerbedekking,gordijnen begrijp ik nog. Als jij over een x aantal jaren de woning weer gaat verlaten en de bewoner na jou wil niks ter overname moet jij alles eruit halen. 500 euro lijkt mij redelijk als het er allemaal nog goed uitziet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou lager beginnen, iets van 250 euro. Hierbij ga ik ervan uit dat de huidige bewoner vast niet heel veel zin heeft de spullen er uit te halen, doet hij dit wel dan kan hij er waarschijnlijk niet zo veel mee, jij moet als je de woning ooit gaat verlaten misschien ook nog kosten maken en je kan altijd nog omhoog met je bod.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon het bod doen, dan wel voor alles. Dus zij hoeven de vloerbedekking er niet uit te halen, dat doe je zelf. Uiteraard kun je vinyl niet over vloerbedekking heen leggen!
Alle reacties Link kopieren
Als alles 10 jaar oud is zou ik niks overnemen. 500 euro is echt veel te veel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Zit die vloerbedekking verlijmd?
Dan is het een godsallemachtige rotklus om die eruit te krijgen.
Mooi aan de vorige bewoner overlaten om dat te verwijderen.

Ik zou alleen de overgordijnen overnemen als ze leuk genoeg zijn.
Even naar de stomerij en ze zijn weer fris.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 22-02-2018 08:41
3.96% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Een keukenblok hoort er in te zitten dus daar hoef je al niet voor te betalen. En verder ben je niet verplicht om dingen over te nemen. Zij moeten de woning netjes en bewoonbaar achterlaten.
Ik zou niks overnemen, en anders al zeker niet voor 500.
200 max denk.
500 euro is te veel. Kijk eens hoeveel keukens er op marktplaats staan, men kan ze aan de straatstenen niet kwijt.

Is de vloerbedekking gelijmd? Dan is het nogal pestwerk om het eruit te halen.
Het kost de vorige huurder hoe dan ook tijd / geld om het te laten verwijderen, dus ook al krijgt hij er niets voor is hij ng steeds beter af. En 10 jaar is ook ongeveer de levensduur van een vaatwasmachine en koelkast etc. dus ik zou er niets voor geven.
Alle reacties Link kopieren
Het keukenblok zou ik niet overnemen, de kans dat hij het er uithaalt is klein want dan moet hij de keuken in originele staat terugbrengen en hij heeft vast de originele keuken niet in de schuur staan. Het gaat hem dus geld kosten om die keuken eruit te halen en wie doet dat nou? Voor die elektrische ingebouwde haard geld eigenlijk hetzelfde, die moet dan worden verwijderd en de plek waar hij is ingebouwd moet weer netjes worden gemaakt.

Ik zou dus niet meer dan zo'n 200 euro bieden en als hij dan meer wil zeggen dat hij dan alles eruit kan halen en in originele staat kan terugbrengen. Maar dan ook echt alles en niet alleen de dingen die gemakkelijk weg te halen zijn. Wedden dat hij dan akkoord gaat met 200?
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
22-02-2018 08:39


Ik zou alleen de overgordijnen overnemen als ze leuk genoeg zijn.
Even naar de stomerij en ze zijn weer fris.
Inbouwspullen in de keuken zijn ook wel handig. Anders krijg je een standaard keukenblokje en moet je alles los er naast zetten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kirby schreef:
22-02-2018 08:45


Ik zou dus niet meer dan zo'n 200 euro bieden en als hij dan meer wil zeggen dat hij dan alles eruit kan halen en in originele staat kan terugbrengen. Maar dan ook echt alles en niet alleen de dingen die gemakkelijk weg te halen zijn. Wedden dat hij dan akkoord gaat met 200?
Precies.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
22-02-2018 08:45
Het kost de vorige huurder hoe dan ook tijd / geld om het te laten verwijderen, dus ook al krijgt hij er niets voor is hij ng steeds beter af. En 10 jaar is ook ongeveer de levensduur van een vaatwasmachine en koelkast etc. dus ik zou er niets voor geven.
Die koelvriescombinatie is pas 1 jaar oud volgens de OP.
Alle reacties Link kopieren
Laat ze de vloerbedekking er zelf uithalen want dat is waarschijnlijk een enorme k** klus. En wellicht moet de vloer ook nog geegaliseerd worden oid. Als je het overneemt ben jij straks de sjaak. De rest overnemen als het je smaak is. Lijkt me redelijk makkelijk te verwijderen als je weggaat.
Alle reacties Link kopieren
Wat sommige zeggen klopt niet helemaal.
Dat er een keuken in moet zitten klopt. Maar zo te lezen hebben de huidige huurders er zelf een keuken in laten zetten en de standaard keuken van de woningbouw eruit laten halen. Deze moet dus wel overgenomen worden en anders krijgt de TO een standaard keuken van de woningbouw.
Alle reacties Link kopieren
KittyMeow schreef:
22-02-2018 08:51
Wat sommige zeggen klopt niet helemaal.
Dat er een keuken in moet zitten klopt. Maar zo te lezen hebben de huidige huurders er zelf een keuken in laten zetten en de standaard keuken van de woningbouw eruit laten halen. Deze moet dus wel overgenomen worden en anders krijgt de TO een standaard keuken van de woningbouw.


En daar mag de huidige bewoner dan voor betalen. Hij kan dus kiezen tussen een bod accepteren van TO of betalen voor een splinternieuwe standaardkeuken van de woningbouw. Ik zou wel weten welke optie ik dan kies hoor als vertrekkende huurder....
Creativity is intelligence having fun
Dat staat ook on de OP als ze de keuken niet overneemt krijgt ze een standaard keuken.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt wel roepen dat het veel te duur is. Maar wat moet to wel niet betalen als ze al deze dingen zelf moet gaan aanschaffen? En we weten ook niet of TO zelf handig is of handige mensen heeft die haar helpen om dit te plaatsen.

Een luxe keukenblok is toch wel heel fijn lijkt mij. Als je een standaard keuken van de woningbouw krijgt is dat vaak erg goedkoop en lelijk (zo plastic blad geen apparatuur. En in huurwoningen hoor je vaak zelf een kookplaat en afzuigkap te zetten. Dat doet de woningbouw niet! Kijk eens wat dat kost.

Ik zou het dus wel overnemen. Jij bent in 1x klaar. Alles zelf gaan uitzoeken en plaatsen kost zoveel meer geld en tijd dan die 500...
Alle reacties Link kopieren
Die vaatwasserr loopt op zijn eind, en inbouw vervangen is vreemd genoeg veel duurder dan losse apparatuur.

Zeg tegen de woningbouw dat de vloerbedekking eruit moet en dat de vorige bewoner maar moet zien wat hij met de rest doet. Hij heeft echt geen zin om de woningbouw te moeten betalen voor de verwijdering, of om het zelf te verwijderen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Kirby schreef:
22-02-2018 08:54
En daar mag de huidige bewoner dan voor betalen
Geen idee. Misschien hebben ze bij een keukenrenovatie wel gezegd " wij doen niet mee, wij plaatsen zelf wat " en hoeven ze daardoor geen nieuwe te kopen als ze deze er uit halen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Vloerbedekking zeker niet overnemen. Vloerbedekking kan niet onder vinyl dan krijg je deuken in het vinyl. Vloerbedekking is volgens mij ook niet de meest geschikte vloerbedekking bij vloerverwarming. Dus hogere stookkosten.

Er zelf uithalen is een pokken karwei en je moet het ook nog zien af te voeren.

Raar dat je een keukenblok moet overnemen. Heb je dat van de woningbouwvereniging dat ze het gaan vervangen? En wat is daarvan de reden?
Bij een familielid van mij heeft de woningbouwvereniging inderdaad een keuken er uit gesloopt en een nieuwe standaard keuken geplaatst omdat de afzuigkap niet op de minimale hoogte boven het fornuis hing bij de keuken de bewoner zelf had geplaatst dus dat ging om een veiligheid issue. Als dat familielid de keuken wel had overgenomen dan had dat familielid bij vertrek zelf de keuken er uit moeten (laten) halen.

Als een keuken gewoon goed is gaan ze hem er echt niet uitslopen.
En de bewoner is daar vast ook niet toe bereid.

De kasten en de gordijnen zou je kunnen overnemen als je ze mooi vindt en ze er nog goed uitzien. Bedenk dat de vorige bewoner er wellicht ook geen zin heeft om die kasten uit elkaar te halen en te verhuizen. Vooral ook omdat ze er meestal niet mooier van worden. Dus niet te veel bieden.

Dan heb je van die mensen die dan zeggen nou dan haal ik alles er wel uit dan breng ik het liever naar de stort want dan gun ik het de nieuwe bewoners niet.

Nou prima zulke mensen zou ik mijn geld ook niet gunnen.

Ik zou hooguit 200 a 250 euro bieden.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
22-02-2018 08:55
Die vaatwasserr loopt op zijn eind,
Ligt er misschien ook een beetje aan wat voor merk het is, hoe vaak dat ding gedraaid heeft ( of er een bejaarde mevrouw heeft gewoond of een heel gezin )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Vaak is het wel zo, dat vorige huurders allang blij zijn als je het wilt overnemen in die zin kun je ook minder bieden dan 500 euro. Ik vind persoonlijk voor al het genoemde 500 euro niet veel, een haard een waarschijnlijk leuker keukenblok een badkamer meubel als je dit zelf zou aaanschaffen weliswaar nieuw ben je meer kwijt. Maar de mensen die weggaan klinken oud, (vanwege de douche zit denk ik dat) zij zijn vast allang blij als ze niets meer hoeven te doen, dus wat dat betreft kun je ook nog lager bieden, dan 500 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven