Andere fiets kopen of wennen?

22-02-2018 14:45 22 berichten
Ik werk al jaren in de thuiszorg maar heb nu steeds vaker adressen die wat verder weg zijn zoals 7km enkele reis en ik heb uitschieters van 13km. Hierdoor kan ik soms tussen de middag niet of amper even pauzeren thuis. Heb eens getimed hoe lang ik doe over 7km en dat is toch ongeveer een half uur maar kan ook langer duren i.vm. stoplichten en drukte op de weg.

Nu heb ik een stadsfiets met 3 versnellingen en die fietst op zich prima maar staat wel op de 3de versnelling omdat ik anders het gevoel heb niet vooruit te komen en versnelling 2 vind ik eigenlijk te licht en versnelling 3 eigenlijk net iets te zwaar.

Ik zit dus met een dilemma:
- Andere fiets kopen met meer versnellingen waardoor ik niet meer te zwaar trap maar wel sneller vooruit ga.
- Elektrische fiets met trapondersteuning zodat ik ook wat sneller vooruit kan.

Heb geen rijbewijs (wil ik wel nog gaan halen ooit) en een brommer certificaat vind ik onzin aangezien ik een rijbewijs wil gaan halen uiteindelijk. Heb ook ooit eens op een racefiets gezeten maar dat vind ik echt helemaal niks. Maar ik ben ook bang dat mijn elektrische fiets binnen een mum van tijd gejat gaat worden. Heb verhalen gehoord van mensen waarbij dat al 3x is gebeurd.
Er zijn ook mensen wiens electrische fiets nog nooit gejat is. Zou dan voor zo'n fiets gaan en gewoon veilig stallen?
Alle reacties Link kopieren
elektrische fiets! (goed verzekeren)
kijk eens of het bedrijf waarvoor je werkt geen fietsplan heeft dan kun je hem misschien met korting aanschaffen
Lorem Ipsum
Ja dat weet ik maar ik kan hem helaas niet altijd veilig stallen. Mensen hebben niet altijd een achterom en soms staat een lantaarnpaal zo stom dat als ik mijn fiets daaraan vast maak ik het hele voetpad blokkeer.

Heb wel altijd dubbele sloten en kan um zelfs 3 dubbel op slot zetten.
Alle reacties Link kopieren