Wonen in epe of zwolle

04-03-2018 15:39 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Wie kent of woont er in epe of Zwolle? En hoe bevalt dit?
Ik woon in Flevoland en wil graag meer natuur om mij heen, maar wel in een omgeving waar nog iets te doen is.
Ik lees veelal dat Zwolle een leuke plaats is met gemoedelijke mensen en over epe vind ik eigenlijk niks 🤗
Ik heb , samen met mijn man, 2 kinderen van 4 en 7jr, ik wil hun een fijne jeugd geven.
Alle info is welkom. Wij zijn niet christelijk, en vraag mij af of je er als buitenstaander dan niet moeilijker tussenkomt.

Dankjewel alvast voor het reageren
Dat ertussen komen zal in Epe een stuk lastiger zijn dan in Zwolle. Epe ligt wel veel mooier qua natuur, vanaf Zwolle moet je altijd de IJssel over om op de Veluwe te komen. Salland is ook wel mooi maar is toch ook nog een km 10, 15 weg.
Zwolle is veel stadser, Epe is veel dorpser, het is maar net wat je zoekt wat dat betreft.
Zwolle doet ook wel dorpser aan, tenminste als je in het zuidelijke deel gaat wonen. We hebben er zelf ook gewoond. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik in een grote stad woonde.

Qua natuur is zwolle ook wel mooi maar dan kan ik wel betere plekken bedenken in de omgeving waar je of dicht bij veluwe of dicht bij Sallandse heuvelrug zit.
Ik woon in zwolle en vind het heerlijk wonen. Ben niet gelovig en ik heb eigenlijk nog nooit gemerkt dat hier zoveel gelovige zouden wonen? Wel vrij vaak jehova's aan de deur.. dat wel. In stadshagen wonen is prachtig, leuke kinderbuurt. Ik vind dit een gezellige stad.
Ik ken zowel Epe als Zwolle, maar heb in beide niet gewoond. Als atheïst zou ik liever in Zwolle dan Epe wonen. Bovendien: als je een auto hebt, ben je ook nog binnen een half uur van Zwolle in Epe om lekker te wandelen o.d. Want: de omgeving is er prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als kind een paar jaar in Epe gewoond en heb daar echt de allerbeste herinneringen aan :heart:.

Maar wij woonden een stuk buiten het dorp, met een enorm stuk land en eigen pony's - toen ik 8 was verhuisden we terug naar een rijtjeshuis dus dat zal wel meegespeeld hebben!

Ik weet wel dat het mijn niet-gelovige ouders tegenviel om erbij te horen in het dorp, maar of dat beter zou zijn geweest in Zwolle weet ik niet. Let wel, dit gaat om midden jaren '70 dus er zal wel één en ander veranderd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen allemaal, vooral Zwolle is toch wel populair Haha

Wel jammer dat Zwolle nog verder is van mijn huidige woonplaats ( en fam/ vrienden)
Alle reacties Link kopieren
Zwolle is een leuke stad om te wonen. Maar het ligt niet naast een bos of zo.

Dus als je wil verhuizen om meer natuur om je heen te hebben dan is het niet de meest logische keuze.
Er ligt om Zwolle heen prachtige natuur maar het is een rivieren landschap. De vecht en de Ijssel lopen er langs. Als je de ijssel oversteekt ben je in 10 minuten bij Wezep of Hattem in het bos.
Wil je echt veluwe dan is Epe een betere keus maar daar is minder te doen. Zwolle heeft een echt gezellige binnenstad.
Alle reacties Link kopieren
Waarom specifiek Epe als aternatief voor Zwolle? Wanneer je vanaf Zwolle richting het oosten gaat heb je erg leuke plaatsjes waar ook genoeg te doen is (mn Dalfsen en Ommen) waar de natuur letterlijk om de hoek ligt. Ik heb in Ommen heerlijk gewoond, altijd er makkelijk telden gekomen. En natuur ligt op loop of fietsafstand. Ik zou zo weer terug willen...
Alle reacties Link kopieren
Al is het topic oud, ik wil toch nog even reageren.

Ik heb 10 jaar in Zwolle gewoond, met plezier. Het is een kleine stad maar heeft veel meer sfeer dan Dronten of Almere om maar wat te noemen. Een prachtige binnenstad met een gracht. Veel terrasjes en zat winkels.

Epe ken ik toevallig ook vrij goed. De Veluwe kenmerkt zich door veel gereformeerden, maar Epe is in deze een vreemde eend in de bijt; de mate van gereformeerdheid is een afspiegeling van doorsnee Nederland. Er woont veel import. Het centrum is dorps maar er is redelijk wat reuring; in de zomer zelfs muziekfestivals.
I believe in good

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven