Openslaande deuren laten plaatsen, ervaringen?

05-03-2018 21:01 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

De titel zegt het eigenlijk al, vriend en ik zijn bezig met de aankoop van een woning waar het eea aan gedaan moet worden.

We willen daar onder andere openslaande deuren in laten plaatsen, nu zit er in de muur richting de tuin een groot raam met daarnaast een deur. Onder het raam zit nog een radiator. Lijkt me geen probleem om dat weg te halen, maar ben bel benieuwd of iemand ook zo’n situatie heeft meegemaakt en heeft gekozen voor openslaande deuren of wellicht een schuifpui, wat ong de kosten zijn geweest en hoe lang ze bezig zijn geweest ;-)
Alle reacties Link kopieren
Bekend probleem, dat heb ik hier ook :)

Weghalen van een radiator is inderdaad geen probleem maar er zal toch iets voor in de plaats moeten komen om het nog een beetje behaaglijk te kunnen krijgen.

Verdiep je eens in de mogelijkheden om de/een radiator ergens anders te plaatsen, liefst zodanig dat de leidingen niet de hele woonkamer door hoeven. Desnoods laat je een put maken voor de deuren en de radiator daar in plaatsen maar dat is zeker een kostbaar grapje.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een schuifpui en ik zou daar weer voor kiezen. Behalve als je een hele grote tuin hebt. Ben wel eens bij mensen geweest die dat niet hadden en de hele draaicirkel van de deur kun je eigenlijk niets plaatsen zoals een tuinset, bloembak oid.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden hetzelfde en hebben uiteindelijk twee zijlichten en openslaande deuren in de opening laten inmeten en laten plaatsen. Radiator hebben we weg gehaald en vervangen voor een convectorput. Kosten weet ik zo even niet meer maar zou gewoon paar offertes opvragen, 1 voor inmeten, plaatsen en beglazen van de deuren en 1 voor het realiseren van een convectorput

Ik moet wel zeggen dat we een houten vloer hebben waar we dus heel makkelijk wat balken konden aanpassen tbv de convectorput en mijn schoonvader en man dit hebben gedaan (zijn nogal handig) houdt hier dus wel rekening mee dat dit wel moet kunnen
Wij hebben een ruim huis met openslaande deuren naar een deel van de tuin en een schuifpui naar een ander deel. En ik zou je een schuifpui aanraden. Met schuifhor aan de buitenzijde. Ideaal en nog netjes ook!

https://www.schuifpuiprijzen.nl/horren/

P.S. En in plaats van radiatoren kun je vloerverwarming overwegen, afhankelijk van welke vloer je beoogt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden precies dezelfde situatie, van het raam en de deur openslaande deuren+2 zijlichten laten maken.

Radiator is verhangen, bij ons paste er een lange smalle radiator naast de openslaande deuren, maar hij had ook het hoekje om gekund.

Er moest een nieuwe latei geplaatst worden.

Alles opnieuw gestuct op dat muurtje en buiten.

Kosten voor alles : 6000 euro.

We hebben wel heel simpele deuren, geen lamellen oid erin. Wel hr++ glas en speciale sloten.

Ik ben er superblij mee, het is zo fijn om ze open te hebben zodra het een beetje kan!
Alle reacties Link kopieren
Oh ik lees mee!
Alle reacties Link kopieren
Ja precies, de radiator verhangen zou mogelijk zijn! We willen overigens gewoon laminaat neerleggen dus vloerverwarming zou ook een optie zijn (combinatie hebben we nu ook).

Man wat lastig! :proud:
Alle reacties Link kopieren
Een convectorput vond ik vreselijk, wat een verzamelbak van stof en kinderspeelgoed was dat zeg. En niet even een twee drie uit te stofzuigen. Ik heb hem dichtgegooid en een designradiator naast de schuifpui gehangen.
Schuifpui zat er al in, ik zie als je de ruimte hebt in de tuin liever tuindeuren, vind ik mooier.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker een schuifpui aanraden. Dan ben je al die ruimte van de deuren niet kwijt. Maar je zit ook nooit met dichtslaande deuren.
Ik heb een grote schuifpui, ruim 6 meter totaal. Ben er heel blij mee. Is ook heerlijk om op een dag zoals gisteren een klein stukje open te schuiven. Wanneer je dat met deuren zou doen, zou je ze steeds vast moeten zetten met iets, anders waait de deur open of dicht. Nu is tien centimeter open schuiven al heel fijn.
Kan er geen nieuwe radiator geplaatst worden aan de zijkant van de schuifpui/tuindeuren? Lijkt me niet zo'n probleem toch?
Qua kosten kan ik je niet helpen. Was onderdeel van een grote verbouwing&aanbouw.
Ik heb zowel een schuifpui als open slaande deuren gehad. Als ik moet kiezen zou ik gaan voor een schuifpui met grote deuren over de hele lengte. Dan heb je namelijk wel de grote opening maar ook het gemak van een klein stukje de deur open zetten.

Aan beide zitten namelijk voor mij voor en nadelen. Voor de radiator zou ik voor de oplossing van vloerverwarming gaan. We hebben dit naderhand gedaan en afhankelijk van het systeem hoeft dit helemaal niet duur te zijn
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn bezig met offertes opvragen voor dezelfde soort verbouwing, alleen excl radiator. Wij hebben toch gekozen voor openslaande deuren, gewoon omdat we dat mooier vinden. Wel kiezen wij ervoor om van de ramen aan weerszijden van de deuren, kiepramen te maken. Zo kan je toch een beetje luchten zonder de deuren open te moeten zetten. Ik verwacht eind deze week de offerte, dan kan ik je vertellen wat het kost :)
Alle reacties Link kopieren
viva_mama schreef:
06-03-2018 07:12
Wij zijn bezig met offertes opvragen voor dezelfde soort verbouwing, alleen excl radiator. Wij hebben toch gekozen voor openslaande deuren, gewoon omdat we dat mooier vinden. Wel kiezen wij ervoor om van de ramen aan weerszijden van de deuren, kiepramen te maken. Zo kan je toch een beetje luchten zonder de deuren open te moeten zetten. Ik verwacht eind deze week de offerte, dan kan ik je vertellen wat het kost :)
Leuk! Ik ben heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
06-03-2018 06:05
Ik zou zeker een schuifpui aanraden. Dan ben je al die ruimte van de deuren niet kwijt. Maar je zit ook nooit met dichtslaande deuren.
Ik heb een grote schuifpui, ruim 6 meter totaal. Ben er heel blij mee. Is ook heerlijk om op een dag zoals gisteren een klein stukje open te schuiven. Wanneer je dat met deuren zou doen, zou je ze steeds vast moeten zetten met iets, anders waait de deur open of dicht. Nu is tien centimeter open schuiven al heel fijn.
Kan er geen nieuwe radiator geplaatst worden aan de zijkant van de schuifpui/tuindeuren? Lijkt me niet zo'n probleem toch?
Qua kosten kan ik je niet helpen. Was onderdeel van een grote verbouwing&aanbouw.
Openslaande deuren zijn in mijn ogen handiger, zeker als je geregeld je tuin in moet op koudere dagen (die toch overheersen in Nederland, of regen)
De deur zet ik dan op een haakje (is ook 10 cm)

Ik moet er niet aan denken om elke keer die schuifpui open te moeten maken (zijn toch zwaardere deuren) om even in de tuin te zijn (Schuurtje moet ik heel vaak in bijvoorbeeld)
Nu is mijn tuin van een redelijk formaat dus dat ruimte probleem met openslaande deuren heb ik dan weer niet.
Dit is mijn motto
Kun je geen schuifpui maken die achter de radiator langs schuift? Evt de radiator een klein stukje naar voren plaatsen?
Wij hebben tuindeuren en dat vind ik zelf mooier en fijner dan een schuifpui. Bij ons is het ook de achterdeur gewoon, daarvoor vind ik een normale deur fijner. En wij hebben ook een haakje aan de deur, zodat hij een klein stukje open gezet kan worden. Ideaal op verjaardagen bv. In de tuin hebben we er geen last van, die is groot genoeg.
De keuze zou ik idd laten afhangen van de grootte van de tuin. Ik ben wel eens bij iemand geweest die de hele tuinset opzij moest schuiven om de deuren dicht te kunnen doen. Daar wordt je op den duur ook niet vrolijk van denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben openslaande deuren laten plaatsen, tegelijk met een nieuw kozijn voor de achterdeur. Alles bij elkaar rond de €10 000, maar dan is ook alles gedaan voor ons. En dus ook nieuwe keukendeur dus in feite twee kozijnen + verbouwing van muurtje en verwarming.

Wij vinden deuren fijner gezien de ruimte, nu kunnen ze allebei open en bij een schuifpui 'maar' de helft. Geen idee hoe dichtbij de deuren je wil zitten met je tuinset, maar daar loop ik niet echt tegenaan.

Wij hebben naar onze mening hele mooie kozijnen gekozen, deuren tot bovenaan en twee zijlichten omdat de deuren anders te breed zouden worden.

Wat ik het grootste voordeel vind is dat ik echt mijn tuin en planten zie en niet dat stomme muurtje waardoor ik alleen maar de bovenkant zag als ik zit. Onze tuin is op het noorden dus de deuren kunnen toch alleen bij echte warmte open. Dat blijft jammer maar ik kan moeilijk mijn huis omdraaien ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven