Buren die nep roddels over ons verspreiden.

06-03-2018 09:33 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het begin maakte ik me daar niet druk om maar nu horen de buren elke keer weer nep roddels over ons gezin. Ik wordt er zo moe van... De buren kijken ons niet meer aan.... Het gaan over een buurvrouw die de roddels verspreid over de hele buurt..... Nep roddels dus.

We hebben haar er op aangesproken maar alles wat ze kon zeggen was :"Dit is een vrij land". Eens een flinke ruzie met haar gehad vanwege de ruzie. Maar nog steeds niet opgehouden....

Er zijn nog veel ergere dingen gebeurt maar kan niks zeggen vanwege privacy.
Don't put the key to your happiness in someone else's pocket.
Alle reacties Link kopieren
Schouders ophalen en weer door met je leven. Meeste mensen doen zelden tot nooit iets met roddels en gaan ook gewoon weer door met hun eigen leven. En echt buitenproportionele roddels kun je rustig weerleggen als iemand erover begint of mensen je erop aankijken of negeren. Buuf blijven aanspreken en doorrr..
Laten kletsen en je niet uit je tent laten lokken, hoe lastig ook. Dan merken buren vanzelf wel wie nou het echte probleem vd straat is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou aangifte doen wegens laster en de wijkagent erbij halen. In dit land zijn we namelijk helemaal niet vrij om onwaarheden over anderen rond te strooien en hen daarmee het woongenot te ontnemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof roddels nooit. Roddelaars hebben een slecht karakter. Ze willen vooral zelf veel aandacht en willen op anderen neer kunnen kijken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
06-03-2018 09:41
Ik zou aangifte doen wegens laster en de wijkagent erbij halen. In dit land zijn we namelijk helemaal niet vrij om onwaarheden over anderen rond te strooien en hen daarmee het woongenot te ontnemen.
Precies! Zeg haar dat je aangifte gaat doen wegens laster.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien er veel ergere dingen zijn gebeurd, lijkt het een wraakactie van de buuf.
De andere buren geloven haar dus?
Nou ja, laat het gaan. Je kunt er niks mee.

Edit: O ja, aangifte wegens laster kan inderdaad wel.
Nummer*Zoveel schreef:
06-03-2018 09:41
Ik zou aangifte doen wegens laster en de wijkagent erbij halen. In dit land zijn we namelijk helemaal niet vrij om onwaarheden over anderen rond te strooien en hen daarmee het woongenot te ontnemen.
Idem. Of een baksteen door de ramen.
Alle reacties Link kopieren
Discover schreef:
06-03-2018 09:38
Schouders ophalen en weer door met je leven. Meeste mensen doen zelden tot nooit iets met roddels en gaan ook gewoon weer door met hun eigen leven. En echt buitenproportionele roddels kun je rustig weerleggen als iemand erover begint of mensen je erop aankijken of negeren. Buuf blijven aanspreken en doorrr..
Dit is al een jaar gaande...
Maar ik doe mijn best echt waar!
Dankjewel.
Don't put the key to your happiness in someone else's pocket.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
06-03-2018 09:40
Laten kletsen en je niet uit je tent laten lokken, hoe lastig ook. Dan merken buren vanzelf wel wie nou het echte probleem vd straat is.
Dat hoop ik echt.
Don't put the key to your happiness in someone else's pocket.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
06-03-2018 09:42
Ik geloof roddels nooit. Roddelaars hebben een slecht karakter. Ze willen vooral zelf veel aandacht en willen op anderen neer kunnen kijken.
Precies dit
Don't put the key to your happiness in someone else's pocket.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
06-03-2018 09:41
Ik zou aangifte doen wegens laster en de wijkagent erbij halen. In dit land zijn we namelijk helemaal niet vrij om onwaarheden over anderen rond te strooien en hen daarmee het woongenot te ontnemen.
Dat zal ik de volgende keer zeker doen!!

Thanks voor de tip!
Don't put the key to your happiness in someone else's pocket.
Alle reacties Link kopieren
Meesterkees schreef:
06-03-2018 09:45
Idem. Of een baksteen door de ramen.
Whahaha😂
Don't put the key to your happiness in someone else's pocket.
Alle reacties Link kopieren
Lowlife schreef:
06-03-2018 09:47
Dat zal ik de volgende keer zeker doen!!

Thanks voor de tip!
En houd ook voor jezelf een logboek bij, verzamel zoveel mogelijk bewijs en doe aangifte van elke nieuwe roddel. De politie kan vaak pas iets doen als duidelijk wordt dat er een probleem van enige omvang is. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Welke types geloven dat dan? De meeste mensen met functionerend brein en een beetje dagindeling mijden dit soort giftige tongen. Het is niet interessant wat ze zeggen en voor je het weet ben je het volgende onderwerp. Iemand die tegenover jou begint over een derde in negatieve zin (zwart maken, 'vermoedens' delen) daar ga je toch de volgende keer ook met een boog omheen?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Wel ja ! Keer op keer aangifte doen van elke roddel ? Een logboek bijhouden ? Doe normaal. Denk je dat de politie het niet druk genoeg heeft met echte problemen ? Wordt volwassen, haal je schouders op, reageer niet en focus op je eigen leven.
Alle reacties Link kopieren
tarataz schreef:
06-03-2018 10:13
Wel ja ! Keer op keer aangifte doen van elke roddel ? Een logboek bijhouden ? Doe normaal. Denk je dat de politie het niet druk genoeg heeft met echte problemen ? Wordt volwassen, haal je schouders op, reageer niet en focus op je eigen leven.
Ik ben blij voor je dat jij kennelijk nog nooit hebt hoeven ervaren dat dit soort praktijken wel degelijk een echt probleem zijn wanneer je er slachtoffer van bent.
Alle reacties Link kopieren
Plaats eens een seksadvertentie voor die buurvrouw
of bestel op haar adres 10 pizzas
Nodig allerlei bedrijven uit om eens bij haar langs te gaan.

We leven tenslotte in een vrij land.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
06-03-2018 10:17
Plaats eens een seksadvertentie voor die buurvrouw
of bestel op haar adres 10 pizzas
Nodig allerlei bedrijven uit om eens bij haar langs te gaan.

We leven tenslotte in een vrij land.
:facepalm: Ja, het houdt vast wel een keer op als je zelf strafbare feiten gaat plegen. Rechters zijn daar ook altijd erg van gecharmeerd.
Alle reacties Link kopieren
Net zoals je aan je kinderen leert: gewoon negeren.

Als ze roddels over alleen jullie verspreidt: juist negeren en helemaal geen contact meer met haar hebben. Iedere keer contact geeft haar een reden om door de blijven gaan.

Als ze roddels over de hele buurt verspreidt: dan weet ook de hele buurt wat ze doet en zal iedereen alles wat ze zegt niet al te letterlijk nemen.

Negeren, negeren, negeren.
Alle reacties Link kopieren
tarataz schreef:
06-03-2018 10:13
Wel ja ! Keer op keer aangifte doen van elke roddel ? Een logboek bijhouden ? Doe normaal. Denk je dat de politie het niet druk genoeg heeft met echte problemen ? Wordt volwassen, haal je schouders op, reageer niet en focus op je eigen leven.
Heb dit advies ook ooit gekregen van de politie zelf. Een beetje roddelen prima dat is te negeren maar zelf ervaren dat het heel ver kan gaan.

Zelf door een toen nog onduidelijke ziekte bij mij waarvan iemand uit buurt vond dat dit aanstellerij was en dit ook de rest vertelde, omdat ze zo lang aan hield en overtuigend over kwam begon de rest ook te twijfelen en daardoor goede contacten met andere buren minder werd.

Heb me zo eenzaam gevoeld daar, werd met de nek aangekeken door sommige buurtgenoten.

Toen eenmaal duidelijk was wat er speelde en behandeld werd kwamen ze met hangende pootjes terug, nee hoor geloofde wel echt dat er wat was en dat je niet voor aandacht met krukken door de straat liep. Tuurlijk joh.

En dat allemaal door 1 roddelaatster! Voelde me er niet meer thuis.

Zelf nooit aangifte of iets gedaan, had zicht op een verhuizing en was bang dat alleen maar erger zou worden maar ze hebben me zelf verteld dat ze er ook voor dit soort dingen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Aangifte doen is natuurlijk leuk en aardig, maar gaat voor geen meter werken. Je zit zelf steeds een uur op een politiebureau, bent er mee bezig omdat je iedere dag gaat zoeken naar roddels om ze in je logboekje op te kunnen schrijven en raakt alleen maar gefrustreerd.

Uiteindelijk komt een wijkagent misschien een keertje met haar praten. Dan zegt zij: ik heb dat allemaal niet verteld.

En dan gaat de wijkagent weer weg. En gaat zij weer door.

En jij: jij hebt je kostbare vrije tijd verspild aan aangiftes, logboekjes en stress. Ga niet met haar om en zeg tegen je buren die blijkbaar wel met haar omgaan dat wat zij zegt onzin is en dat je het eigenlijk niet van ze wil horen wat ze allemaal over je vertelt.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 06-03-2018 10:31
0.14% gewijzigd
Privacy
anoniem_357433 wijzigde dit bericht op 06-03-2018 12:40
98.36% gewijzigd
Als je geen contact meer hebt met de buren, hoe weet je dan wat er geroddeld wordt?
Dat moet dan wel een steengoeie roddel zijn dat de mensen uit haar -en jouw omgeving het geloven. Zou het ook niet zo kunnen zijn dat de mensen uit haar vriendenkring haar zo goed kennen dat ze je uit de weg gaan om te voorkomen dat ze zelf het onderwerp van haar praatjes worden. Zoja, wat moet je dan met die kontkruipertjes, veel zullen die ook niet te bieden hebben, geldt ook voor goedgelovige tiepjes, wat moet je ermee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven