Help...welke oplegmatras/matras topper

11-02-2009 18:17 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Omdat ik bijna ten einde raad ben leg ik mijn vraag hier neer. Om een inmiddels lang verhaal kort te maken...ik ben op zoek naar een geschikte oplegmatras. Ik heb een pullmann boxspring en een velda matras (royal class relax, latex toplaag). Maar ik mis nog steeds dat stukje slaapcomfort...vooral voor op een boxspring. Heel veel mensen zijn enthousiast hierover maar ik kan hier (nog) niet over meepraten. Nu kan een oplegmatras in deze een oplossing bieden. Maar ook hierin zijn zoveel verschillen (ook in prijsclasse). In de diverse winkels geven ze verschillende adviezen en kom ik bij erg prijzige oplegmatrassen uit (tussen de 600 en 800 euro voor 180x200). Ik zag ze zojuist ook bij de Ikea voor behoorlijk zachtere prijsjes....maar zijn deze ook van een goede kwaliteit???



Mijn vraag is herkent iemand mijn dilemma en kan mij hierin enigszins adviseren?



Alvast bedankt voor jullie reacties,



Liefs chanty
Alle reacties Link kopieren
*
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, voor de matrassen van ikea geldt een 60 (?) dagen niet goed-geld terug garantie. Mogelijk ook voor de dekmatrassen?
Wij hebben de zwaarste/dikste van Ikea genomen. Erg tevreden over. Maar geen vergelijkingsmateriaal, dus dan ik het al gauw goed.
Alle reacties Link kopieren
heb van ikea de middelste maat qua dikte genomen van de dekmatrassen. bevalt mij erg goed op mijn best harde boxspringbed.

dekmatras blijft goed in vorm en zakt ook niet tussen de twee boxsprings door.

en idd ze hebben een 60 dagen niet goed omruilgarantie.

kun je het iig proberen!
Alle reacties Link kopieren
Bij de Makro zijn ze deze week in de aanbieding, 94 euri voor een eenpersoons:

http://www.metro-mcc.nl/papernewsfolder ... /index.asp
Alle reacties Link kopieren
Hoi Chanty,

Ik heb er één van de Jysk, de Gold T30 memorieschuim, ben er zeer tevreden over. In jouw maat kost hij 229 euro, kijk is online in hun katalogus, ze hebben best veel keus, www.jysk.nl

groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik toch maar eens een kijkje ga nemen bij de Ikea.



groetjes chanty
Alle reacties Link kopieren
Hoi Chanty,

Zou ik jou een mail mogen sturen? Jouw verhaal viel me gelijk op op het forum. Vooral omdat ik bezig ben met een artikel over de kwaliteit en keuze in topmatrassen, en de redenen waarom je er een zou aanschaffen. Ik kan er nu via Jysk ook zelf een uitproberen maar zou het leuk vinden om ook iemand te spreken die zelf op zoek is (geweest). Als je het goed vindt dat ik je benader, kun je me mailen op info@designpress.nl. Ik schrijf voor verschillende kranten en bladen over wonen en interieur.

Sorry voor het inbreken, hoop dat je wilt reageren.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Dan heb ik ook nog een vraagje.



Mijn vriend en ik slapen op een boxspring (twee matrassen van 90 cm breed). Nu staan beide boxsprings zeg maar 'los' naast elkaar. Eigenlijk moeten we deze nog steeds vastzetten met beugels, aangezien de bedden steeds van elkaar schuiven.



Nu hebben we ook een 'richel' tussen de matrassen, is daar zo'n opdekmatras ook geschikt voor?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Weer een illusie armer...ik vond de dekmatrassen bij de ikea alles behalve zacht. Kan natuurlijk ook te maken hebben met de matras waarop hij lag. Zucht....

We speuren verder!



Groetjes
Ik heb ook een boxspring van Pullman met daar op een topper ook van Pullman; je hebt keuze uit latex of paardehaar. Ik heb de laatste. Hangt wel een prijskaartje aan, iets van bijna 900 eurootjes maar het ligt werkelijk voortreffelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Malu,



Begrijp ik hieruit dat je de topper op de boxspring hebt liggen of op een matras?
Je heb eerst de boxspring, dan de matrassen en daarop de topper. Bijkomend voordeel is dat het erg makkelijk bed opmaken is (buiten dat het heerlijk ligt).
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij hebben ook een topmatras (de duurste) van ikea.

Wij hebben 2 losse matrassen en hebben daarop 1 topmatras gelegd. Slaapt heerlijk maar zo'n matras is luchtdicht verpakt en moest nog wel even in "vorm" komen, na paar weken werd ie al iets zachter. groetjes ilse
Die sultan-matrassen van de ikea zijn volgens mij best goed hoor. Ik slaap toevallig al 15 jaar op mijn sultan (en moet nu dus een nieuw bed) en het ligt heeeeerlijk. En bij de ikea heb je voor elke slaper (zij, rug,buik) een andere matras. Ze houden ook rekening met je lengte en gewicht.



En Chanty, wat raar dat jij ze niet zacht vindt, ik ga juist terug om te kijken of ze er hardere hebben omdat ik die waar ik op gelegen heb zo zacht vond!
Alle reacties Link kopieren
hoi, ik miste ook het comfort op mijn bed en heb uiteindelijk een latex topper van velda aangeschaft vorige maand. idd kost het wat...maar he, wat een goddelijk heerlijk bed is het nu. zo te horen zijn je bed en matrassen al van een goede kwaliteit. ik zou er persoonlijk dan geen ikea topper overheen doen. dat zou zonde zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Even dit topic omhoog gehaald, aangezien ik op zoek ben naar een dekmatras voor onze boxspring. Nu hebben we twee losse matrassen (elk 90x200 cm) maar dat is niet echt gezellig zeg maar. Ik wil gewoon weer één groot tweepersoonsbed! Daarom dus op zoek naar een topper, nu lees ik hier veel over de IKEA-matrassen. Daar dan een kijkje nemen dit weekend of heeft iemand anders de gouden tip?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n dik ding van de IKEA... ook de duurste volgens mij. Superding. Ligt ook erg lekker, maar we gebruiken m niet, omdat we ngo een andere hebben (tijdje wat matrasproblemen gehad dus toen bedacht dat we die andere wel wilden gebruiken).



Overnemen? Toch wel 2 nachtjes gebruikt, max...
ff up, en thuis verder lezen, ik zoek er namelijk ook één.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven