Kattekwaad

13-03-2018 13:00 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, geen wereldprobleem....maar gewoon nieuwsgierig. Mijn lieve kopjesgevende, luid spinnende knuffelkat veranderd in een klein monstertje zodra hij op de (open) trap is. Als ik hem dan wil aaien gaat hij meppen...hard, met nagels. Het is duidelijk speelsheid...maar ben zo benieuwd waarom hij verder niet super speels is, maar zodra hij op de trap is (en dus hoger dan mij is) hij meteen moet meppen (met fanatieke blik).
Volgens mij wil hij graag dat ik doorga. Het grootste nadeel is dat hij dus zijn nageltjes gebruikt en ik dus standaard met (ondiepe kleine) krasjes op mijn hand loop.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, maar ik ken ook een kat die dol wordt op de trap.
Alle reacties Link kopieren
Katten beginnen spelletjes graag van bovenaf! Dus koop een stokje met een veertje ofzo en speel op die manier met hem. Mijn katten doen dit ook.
Alle reacties Link kopieren
neem er een kat bij
Alle reacties Link kopieren
Gebruik een speelhengel! Jij blij en kat heel blij :cat: .
Alle reacties Link kopieren
Nooit met je handen met je kat spelen, gebruik een speeltje of een hengel. Anders blijft hij handen aanvallen.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-03-2018 13:14
neem er een kat bij
Ik ben een kattenliefhebber...mij kat haat andere katten! Hij is een echte mensenkat!
Alle reacties Link kopieren
en dank andere reacties....idd maar een (stevig) speeltuigje aanchaffen...of gewoon een pollepel of iets dat hij kan aanvallen en mijn handen heel laat.

Moet ik alleen de aaineigingen onderdrukken als hij op de trap is. Op alle andere plekken in huis mag ik hem aaien...maar op de trap wordt gemept!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met Eidde, dieren moeten weten dat de handen die goed voor ze zorgen geen speeltjes zijn.
Ik: *doet oordopjes in* iedereen: 'hey, laten we een onnodig gesprek beginnen.'
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
13-03-2018 13:27
Nooit met je handen met je kat spelen, gebruik een speeltje of een hengel. Anders blijft hij handen aanvallen.
Dit! Ik heb mijn katten geleerd dat handen geen speelgoed zijn. Als ze tijdens het kroelen toch aanstalten maken (wat eigenlijk nooit meer gebeurd) om in mijn handen te bijten of te krabben, pak ik er een speeltje bij.
En waarschijnlijk voelt de kat zich 'de baas' als hij hoger dan jou staat. Kijk maar eens naar twee katten die spelen-vechten: de verliezer neemt een onderdanige houding aan----> Lager dan de winnaar. De winnaar overheerst letterlijk.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven