Poes vermist

16-03-2018 08:08 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar voor het laatst dinsdagavond gezien en ik ben zo verdrietig. Ik weet nier meer wat ik kan doen. Ik heb Amivedi ingelicht, dierenambulance, berichtjes op Facebook gedaan, posters verspreid, de kattenbak buiten gezet, de hele omgeving uitgekamd en ze komt maar niet thuis. :'( Vandaag ga ik nog flyers in de brievenbussen bij mij in de straat doen met o.a. het verzoek om schuurtjes te checken.

Ik ga echt kapot van binnen. :'(

Edit: Joost is weer thuis! :heart:
drackie wijzigde dit bericht op 21-03-2018 13:25
3.93% gewijzigd
:hug:
Verschrikkelijk... ik hoop dat je kattenkind snel weer gevonden word. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ach :hug: , ik hoop dat ze snel weer thuis is :cat: .

Het enige wat ik nog kan verzinnen is om naar alle asiels in de regio te bellen (en mailen met een foto van je kat) om te vragen of ze daar misschien is, dat zie ik er nog niet bijstaan in je lijstje.
En ook dierenartsen in de buurt inlichten. Heb je de chip op vermist gezet?
Heb je zo'n buurtapp? Ik ben aangesloten bij zo'n app en krijg regelmatig verschillende foto's van vermiste katten toegestuurd. Dat werkt best goed, kun je zelf kiezen hoeveel wijken je wilt bereiken naast je eigen woonwijk.

Veel sterkte, is heel naar om niet te weten waar ze is.
Heeft ze een chip?

Idd nog contact tact zoeken met het asiel en ik zou dat ook doen met dierenartsen en dierenwinkels in de omgeving. Misschien mag je daar ook een foto ophangen en komt ze iemand daar bekend voor.

Heb je zelf een tuin met een schuurtje? Ergens waar ze vast kan zitten? Ben je toevallig net verhuisd dat ze opzoek is gegaan naar haar oude huis?

Hopelijk is ze snel weer terug, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ze is gechipt en ik heb de chip op vermist gezet. Ik ga het asiel en de dierenarts vandaag ook inlichten. Ik heb wel een schuurtje, maar ik kom daar nooit omdat daar eigenlijk alleen tuinmeubulair staat.

Ik heb het bericht ook op Next Door gezet, de buurtapp, maar ik zag dat er maar weinig mensen in mijn buurt daar lid zijn.

Ik ben niet onlangs verhuisd dus dat kan het niet zijn.
Ach wat vreselijk. Sterkte, ik hoop dat poes snel weet komt aanwaaien.
Ach wat naar. Heb zelf een poes, wat echt mijn beste vriendinnetje is. Zou gek worden als ze weg is. Dus ik begrijp wat je door maakt. Ik hoop echt dat ze gauw weer terug is. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Is ze gesteriliseerd? Ik hoorde vanacht de buurtkatten te keer gaan. Als ze krols zijn blijven ze soms een tijdje buiten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Wat naar zeg! Je zou nog bij buren aan kunnen bellen en de flyer persoonlijk overhandigen en dan vragen of ze even in hun garage of schuur willen kijken (dan heb je meer kans dat de boodschap overkomt en je flyer niet ongelezen bij het oud papier komt).
In sommige woonplaatsen heb je een speciale Facebook pagina voor vermiste katten. Misschien bij jou ook?

Heel veel sterkte! Hopelijk stapt ze snel weer binnen alsof er niks aan de hand is :hug:
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:36
99.42% gewijzigd
Sterkte, hopelijk is ze snel weer bij je :cat:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook een keer in de nacht gaan zoeken. Niet alleen omdat je elkaar beter hoort, maar ook omdat je een verstopte kat dan beter kunt zien, doordat de oogjes oplichten als je een zaklantaarn gebruikt. Vooral heel goed onder auto's en in bosjes zoeken. En inderdaad, het is de tijd van het jaar voor katten om wat langer weg te blijven, maar dat maakt jouw zorgen natuurlijk niet minder. Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vannacht gezocht, en de nacht daarvoor ook. Ze is gesteriliseerd.

Op de Facebookpagina’s over vermiste dieren staat ze al.

Ik kreeg een melding dat iemand haar mogelijk gezien had dus ik ben gelijk op mijn fiets gestapt en naar de bewuste plek gegaan. Ik heb een uur gezocht maar niks gevonden helaas.

Als ze terugkomt krijgt ze levenslang huisarrest. Ik denk dat deze poes gewoon niet geschikt is voor het buitenleven. Ze is al wat angstig van zichzelf namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer mij dan in te beelden hoe ik het zou vinden als mijn poezenmeisje die ook schuw is ontsnapt en opeens buiten doorbrengt zonder thuis te komen. Oh bah, wat erg. Heel veel sterkte. Je hebt alles gedaan wat je kan.

Vervelende aan katten die rondlopen is het feit dat het helemaal niet raar is. Pas als de kat er verwilderd/ongezond uit ziet of vervelend is gaat men de dierenambulance o.i.d. inlichten. Overigens is de dierenambulance er niet voor om dieren te vangen maar daar maken ze weleens een uitzondering voor. En bij een dierenasiel hebben ze de kat zijn/haar chip zo gescand dus dan zou je als het goed is vanzelf gebeld worden. Mits de contactgegevens op de chip nog kloppen, dat is vaak ook een van de grootste problemen waardoor katten niet terugkomen bij de baasjes.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Kun je een paar vrienden optrommelen die meehelpen met zoeken? Kattenbrokjes buiten zetten kan ook nog. Ik heb vroeger een kat gehad en die is nadat ze kwijt was, teruggevonden bij een afvalcontainer van een supermarkt. Stond ze daar heel ordinair tussen de zwerfkatten.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk dat je kat weg is. Ik zou met kattenbrokjes rammelen en misschien een raam open laten van de schuur ofzo, zodat ze daar naartoe kan gaan. Hoop dat ze snel thuis is!
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk is het. Ik heb het helaas meerdere keren moeten meemaken. De laatste keren (een keer kat twee dagen weg, een keer eentje een nacht, huidige kater paar jaar geleden vier weken weg!) godzijdank de katten teruggevonden.
Ik volg ook veel berichten op Amivedi etc. Wat uit verreweg de meeste 'terugvindverhalen' naar voren komt, is dat een kat vlak in de buurt werd teruggevonden. Een kat kan nieuwsgierigheid maar moeilijk bedwingen en kruipt snel een schuurtje of wat dan ook in, als de deur open staat en er niemand te zien is. Ze kunnen daar gelukkig meestal heel lang in overleven, maar als je kat vermist is, is het een ondraaglijke gedachte dat hij of zij ergens eenzaam opgesloten zit te hongeren en dorsten. Het enige dat daarbij helpt is heel intensief flyeren, ongeveer in een straal van 50, 60 meter rond je huis. Veel verder komen katten meestal niet, zeker poezen niet. Een papier overal in de bussen doen en ophangen op bomen en palen, waarin je vraagt of mensen alstublieft in hun schuurtjes willen kijken, of de deur even open willen zetten en zichzelf dan even terugtrekken zodat de eventueel opgesloten kat er ook uit durft te komen.

Volgens mij komt opsluiting verreweg het meest voor. En gelukkig komt dat meestal ook weer goed, al is de tussentijd slopend natuurlijk voor kat en eigenaar...
Het volgende is dat een kat ergens van geschrokken is en weggerend, en de weg niet meer kan terugvinden, als is het maar een paar straten verderop. Zeker katten die niet veel buiten komen of altijd heel dicht bij huis blijven, kan dat overkomen. Zeker als ze in stress zijn geweest, dus hebben moeten vluchten voor een hond of zo, vinden ze dan de weg niet terug. Zó vaak gelezen al, dat katten wekenlang of zelfs maanden rondhingen, enkele straten verderop.

De derde grote vermissingsfactor is de lastigste: meeliften. Een pakjesbezorger laat zijn busje even open staan, een buurman laadt de aanhanger vol en rijdt daarna weg, buurtgenoten ruimen een caravan of camper in en terwijl ze net even in huis spullen aan het pakken zijn, gaat de kat dat leuke kleine huisje in... Het komt helaas veel voor. Mijn kat is op die manier meegelift naar een stad 35 kilometer verderop! Hij was vier weken weg en ik was de instorting nabij, toen zijn foto op de site van Amivedi verscheen. Ik checkte de site elke dag en niet alleen op mijn eigen regio. Dat is van evident belang! Als een kat is meegelift, kan hij immers overal terechtkomen. En een chip bewijst pas zijn nut als iemand deze laat uitlezen, en dat kan veelal alleen bij een dierenarts, asiel of dierenambulance. Daar komen natuurlijk lang niet alle katten terecht. Ook moet je altijd zorgen voor goede actuele gegevens bij de chipregistratie.
Onze kat was bij mensen in de tuin komen schooien, godzijdank, en zij hebben hem op aanraden van het asiel dat ze belden, op Amivedi gezet. Later heb ik kunnen reconstrueren dat hij moet zijn meegereden met een buurman, die op een steenworp afstand van waar hij gevonden is, werkte. Die buurman gebruikte vaak een aanhangwagen van zijn werk, daar moet mijn kat in zijn gekropen.
Nog niet zo lang geleden was ik weer eens vlak bij die plek en ben ik uitgestapt, even rondgelopen daar, ik kon ze route uitstippelen die mijn lieve kat toen gelopen moet hebben. Ik vind het nog steeds een wonder dat ik hem terug heb. Het is al 4,5 jaar geleden, maar ik denk er nog elke dag aan.

Dus: intensief flyeren. En 's avonds, als het heel stil is op straat, gaan roepen. Ook in een straal van 50-60 meter rond je huis. Zeker een bang poesje zal zich overdag niet laten zien. Als ze ergens opgesloten zit, is er bovendien een kans dat je haar kunt horen miauwen.
En het meest belangrijk: de moed niet opgeven! Blijven zoeken en flyeren. En overal blijven verkondigen dat je kat vermist is, blijven delen op Facebook. Zeker ook in lokale groepen.

Ik hoop met heel mijn hart dat je haar terugvindt en heel snel ook. Ik weet precies wat je voelt, het is afschuwelijk. Het zou zó fijn zijn als er een soort opsporingschip was. Helaas zijn alle tot nu toe verkrijgbare gps-trackers te groot voor een kat...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oh wat naar zeg. Krijg er altijd zo'n zwaar hart van als ik dat soort berichten lees, of weer eens een flyer zie hangen aan een boom. Zeker nu ik mijn eigen kat heb die echt mijn beste maatje is. Zou echt gek worden als ik hem kwijt zou raken. Dat is ook echt de grootste reden voor mij om hem echt niet naar buiten te laten, ben zo bang dat hij niet meer terug komt.

Hopelijk is ze snel weer thuis! Duim voor je!
Ik zou ook gaan roepen en met bakje eten rammelen, maar dat heb je vast allemaal al geprobeerd. Hopelijk zit ze zich ergens te verstoppen.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
16-03-2018 09:47


Als ze terugkomt krijgt ze levenslang huisarrest. Ik denk dat deze poes gewoon niet geschikt is voor het buitenleven. Ze is al wat angstig van zichzelf namelijk.
En ze was niet weggelopen maar je hebt haar zelf buiten gelaten??
Wat je ook kunt doen, is kinderen uit de buurt een tientje beloven als ze de kat vinden. Maar wel instrueren dat ze haar niet gaan opjagen maar jou bellen.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk is je poezenbeest snel terecht. Verder weet ik zo 123 geen tips, want zo te lezen heb je er alles aan gedaan om haar te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de sterktewensen en de tips.

Dit weekend is mijn vader jarig en ik zou daar morgen gaan logeren omdat het twee uur reizen is. Wat zouden jullie doen? Ik wil eigenlijk helemaal niet gaan want als ik dan een melding krijg, kan ik er niet naartoe. Of zal ik wel gaan en niet logeren? Of wel logeren? Ik weet het echt niet. Is het overdreven om helemaal thuis te blijven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven