Tuin

18-03-2018 19:08 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Hopelijk wordt het weer binnenkort beter, dus weer tijd om in de tuin te zitten!

Afgelopen augustus ben ik verhuisd naar een huis met tuintje.

Alleen moet er nog veel aan gebeuren; er liggen veel oude tegels en stenen.

Ik ben niet verder gekomen dan een nieuw tuinhuisje. :facepalm:

Iemand tips waar je goedkoop leuke tuinaccessoires kunt kopen?


Groetjes,

Marina
Collect moments, not things...❤
Plantenhal? Karwei? etc.

Met pinksteren zijn er op veel plaatsen bloemen/plantenmarkten.
Alle reacties Link kopieren
Tuinaccessoires is nogal breed. Wat zoek je precies?
Lidl en Aldi hebben regelmatig tuinacties.
Alle reacties Link kopieren
Marktplaats. Facebook verkoopgroepen.
Kwantum.

Ik woon nu ruim zes jaar in huis met tuin. En door de jaren heen dingen verzameld (minimaal budget).
Ik heb nu een hardhouten tuinset, klein bankje met kussens, stoelkussens en gewone kussentjes, planten voor nog geen 100 euro bij elkaar gescharreld.
Goed zoeken!
(Ik heb alleen een allegaartje aan spuuglelijke terrastegels, maar dat is echt duur om daar mooie te leggen)
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Gaaf! Begin met een mooie boom planten. Een tuin moet een boom hebben.

Bij tuincentra in de buurt. Vraag de buren of ze tips hebben, zij hebben immers ook een tuin en kennen de buurt.
anoniem_327403 wijzigde dit bericht op 18-03-2018 19:47
44.88% gewijzigd
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Alle reacties Link kopieren
Ikea. Heel geschikt voor plantenpotten en tuinmeubelen.

Hema heeft ook wat spul: potjes, bolletjes, gereedschap. Dat soort.
Alle reacties Link kopieren
Tegels kun je wel gratis via Marktplaats vinden. Tweedehands meubels ook. Wil je nieuwe meubels, kijk dan pas rond september in de winkels. Je krijgt dan met gemak 60-80% van de prijs af.
Accessoires ook via Marktplaats, zelf dingetjes opknappen en een kleurtje geven. Pintrest staat vol inspiratie.
Ik heb spullen van de Action, van Tuinland, van de Lidl, de Aldi en de kringloop.
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
18-03-2018 19:54
Ik heb spullen van de Action, van Tuinland, van de Lidl, de Aldi en de kringloop.
Niet eens van Kruidvat?
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
inkepinkje schreef:
18-03-2018 19:57
Niet eens van Kruidvat?

Geen tuinspullen nee! Maar wat niet is kan nog komen!
Alle reacties Link kopieren
yoshe schreef:
18-03-2018 19:46
Tegels kun je wel gratis via Marktplaats vinden. Tweedehands meubels ook. Wil je nieuwe meubels, kijk dan pas rond september in de winkels. Je krijgt dan met gemak 60-80% van de prijs af.
Accessoires ook via Marktplaats, zelf dingetjes opknappen en een kleurtje geven. Pintrest staat vol inspiratie.
Tegels op dit moment bij bossen gratis af te halen op marktplaats! (Ik heb alleen niemand om ze te leggen, dus dan kost het alsnog een boel. Maar als je het zelf kan, super! )
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de hulp! Ik ben op zoek naar een tuinset en parasol...

En planten enzo...
Collect moments, not things...❤
Alle reacties Link kopieren
Mijn halve tuin bestaat trouwens uit planten van stekjes die ik gekregen heb. En bollen die ik gekregen heb uit andere tuinen. Ook leuk en goed voor je budget.
Marina♥ schreef:
18-03-2018 20:52
Bedankt voor de hulp! Ik ben op zoek naar een tuinset en parasol...

En planten enzo...
Jysk of leen bakker voor meubels
Aldi deze week ook een actie
Planten bij tuincentra/bouwmarkten met speciale actieweken
Kijk gewoon de diverse folders goed na
Ik heb net een spade gekocht voor 7 Euro bij de Aldi. Daar zag ik nog meer gereedschap liggen en straks krijg je ook weer de tuinplanten en boompjes, die bij mij goed aanslaan altijd. Verder kijk ik veel op Marktplaats, kun je vaak gratis tuinplanten krijgen op basis van zelf uitgraven.
Alle reacties Link kopieren
Iemand hier nog een leuk planten idee voor een voortuin ?
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
19-03-2018 21:53
Iemand hier nog een leuk planten idee voor een voortuin ?
Hoog, laag, zon, geen zon, bloeiend, wintergroen?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Laag, middagzon mix van wintergroen en bloei
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
19-03-2018 23:02
Laag, middagzon mix van wintergroen en bloei
Helleborus, Heliantemum, Duizenblad, Afrikaanse Lelie, Kruiptijm, Affodil, Cistusroos, Dianthus (anjer).
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
20-03-2018 08:17
Helleborus, Heliantemum, Duizenblad, Afrikaanse Lelie, Kruiptijm, Affodil, Cistusroos, Dianthus (anjer).
Dank je ik zal hier eens op googlen maakt de grondsoort ook nog wat uit?
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
20-03-2018 23:33
Dank je ik zal hier eens op googlen maakt de grondsoort ook nog wat uit?
Geen idee. Ik let zelf altijd alleen maar op de standplaats. Soms redden ze het niet. :proud:
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Grondsoort is samen met de hoeveelheid zon 1 van de belangrijkste punten voor een plant. Google op je grondsoort en dan krijg je vanzelf een lijst met planten die daarvoor geschikt zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven