Ophangvraagje mokkenrek

18-03-2018 19:53 5 berichten
Ik heb bij de kringloopwinkel een ouderwets mokkenrek gekocht. Zoiets als dit https://www.marktplaats.nl/a/huis-en-in ... ousPage=lr Maar dan met alleen aan de bovenkant een groot rond gat, onderaan niet.

Wat is nou de handigste manier om zoiets op te hangen. Het moet natuurlijk een beetje stevig komen te hangen, dus gewoon een lange schroef schuin uit de muur laten steken lijkt me niet ideaal. Maar wat dan wel? Een haak? Wat voor een dan?
2 gaten boren, een boven 1 beneden, plug in de muur, en zo schroefje indraaien. Hangt die stevig. Ik zou gaan voor een 4.0 x 5.0 schroef, zou genoeg moeten zijn.
Twee schroeven voor in dat ene, grote gat dus? Zodat ik 'm daarmee een soort van klem zet? Of bedoel je twee nieuwe gaatjes boren in het houten rek zelf, bovenin en onderin, en dan daaraan ophangen en het grote ronde gat laten voor wat het is?

Ik begrijp de functie van dat grote ronde gat in de plank niet helemaal.
Denk dat dat grote gat is voor als je een soort knop hebt hangen. Om hem dan daar omheen te hangen. Maar dan hangt die sowieso niet stabiel, waardoor er de kans is dat er regelmatig kopjes af zullen knikkeren.

Ik zou dus inderdaad voor 2 nieuwe gaatjes gaan. Bovenin en onderin eentje, zodat hij stevig hangt en niet meer kan bewegen.
Ja, dat klinkt plausibel. Bedankt voor je advies, Martje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven