Lounge set

29-03-2018 18:35 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Al gezocht tussen de oude topics, maar toch benieuwd naar nieuwere en meer specifieke ervaringen.

Met de lente, heb ik zin om een mooie loungeset te kopen voor de tuin.
Specificaties:
- aluminium (geen wicker, wat luchtiger)
- hoekbank
- budget ergens tot ongeveer 1500

Zag ook de IKEA (kunstof) en natuurlijk bij de bouwmarkten, die zijn wat goedkoper. De set hoeft niet eeuwig mee te gaan, maar een jaar of 5 is wel fijn.

Wie heeft er goede / slechte ervaringen met dat lagere IKEA/ bouwmarkt segment? En andere tips?
Dank!
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 5 jaar geleden, Blokker, in een aanbieding rond de 500 euro. We zitten er nog steeds op en nog geen plannen om te vervangen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
.
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 31-03-2018 21:57
99.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig vanmiddag onze nieuwe aluminium set in elkaar geschroefd. Gekocht bij AVH outdoor (webshop).

Wij hebben deze: https://avh-outdoor.nl/product/fabri-lo ... nt-hocker/ maar ze hebben genoeg andere keuzes.
Alle reacties Link kopieren
Partner en ik hebben twee jaar tevergeefs gezocht naar een goedkope maar ook lekker zittende loungebank, maar niet gevonden. Uiteindelijk toch gezwicht voor een dure (1500) maar o wat zit 'ie lekker! Wel een van wicker overigens.
Mijn ervaring met de goedkopere set was dat ze voor lange mensen echt te klein waren. Ik met mijn 167 cm vind het al klein, man en zoons met 185 helemaal. Wij zijn dus voor een duurdere set gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Jysk. Spotgoedkoop en er zitten wel best wat mooie en ook goeie dingen tussen hun tuinmeubels. Ik heb er twee stoelen vandaan die de hele winter buiten staan en het al drie jaar prima houden.
Of ze ook een goede loungebank hebben weet ik niet, maar het is de moeite van het checken waard.
.
Ik zie net op tv een advertentie van jisk voorbijkomen. Hebben zo te zien best veel keus.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben iets bij de Praxis vandaan. Voor rond de 700 euro. Zit na 5 jaar in weer en wind (onafgedekt) buiten nog heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Top tips! Dank alvast: keep them coming...

Besssss die ziet er precies uit zoals we in gedachten hebben. Zit het een beetje? En de kussens beetje schoon te houden?
Alle reacties Link kopieren
Hier een goedkope van een bouwmarkt. Bevalt prima.
Denk wel na over opslag van de kussens, kun je die kwijt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat kunststof staan, gekregen. Denk nu een jaar of 7 oud. Vorig jaar begonnen de gaten erin te vallen.

Ik wil dus dit voorjaar ook nieuw, en ook aluminium. Of aluminium met kunststof. Vind het echt moeilijk wat te kiezen. O
Alle reacties Link kopieren
ketsara schreef:
29-03-2018 20:21
Top tips! Dank alvast: keep them coming...

Besssss die ziet er precies uit zoals we in gedachten hebben. Zit het een beetje? En de kussens beetje schoon te houden?
Ik heb hem gisteren net nieuw uit de doos gehaald, de kussens zitten nog in de verpakking. We wachten nog op mooi weer :) Heb even zonder kussens erop gezeten maar dat zegt niet zoveel, de kussens moeten er wel echt op bij gebruik. De set is wel mooi en stevig!
Alle reacties Link kopieren
Ben ook op zoek naar een nieuwe tuinset. Vindt het nog best lastig ze zijn wel mooi die loungesets. Maar nemen wel veel ruimte in beslag op je terras.. Het is ook wel handig als het buiten kan blijven staan zie me ook niet elke keer slepen met die stoelen. Maar wat een prijzen voor sommige sets mag je wel oppassen dat ze ook nog niet uit je tuin geroofd worden.
Alle reacties Link kopieren
Let je wel op dat je de kussens op kunt slaan (bij voorkeur binnen). En dat je een afdekhoes koopt voor de winter? Anders heb je zelfs de duurste set zo groen en vol viezigheid. Ik haal de kussens ook tussendoor naar binnen ivm regen.
Alle reacties Link kopieren
Nog even update... Hebben uiteindelijk een mooie set gevonden bij van garde . Erg blij mee en bevalt super...

Dank voor alle tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven