Bruiloft receptie

03-04-2018 21:42 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet goed waar ik dit moet plaatsen.
Een nichtje is getrouwd, dochter van mijn broer. De bruiloft is simpel gehouden, dat kan en mag.

Wel een receptie van 1 uur met alleen koffie en gebakje.

Discussie in de fam is, je geeft een feest of niet. Nu kon je langskomen en je enveloppe afgeven, ze vroegen geld.
De meningen verschillen hier nogal over. Wat zouden jullie doen???
het is nooit te laat om te leven
Alle reacties Link kopieren
Me niet bezig houden met dat soort gezeik in de familie
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Als ik een uur mocht komen wil ze duidelijk alleen dat je envelopje komt. Als ik haar verder nauwelijks zag zou ik een feestelijke kaart zonder inhoud sturen.
De bruiloft is al geweest begrijp ik? Wat voegt het hebben van een mening nog toe? Ik zou wat minder geld in het envelopje doen dan wanneer er een groot feest zou zijn. maar verder vind ik er niks van.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het een leuk nichtje zou vinden, zou ik gaan, met envelop.
Als ik er weinig mee had, zou ik wellicht overslaan.

Was er helemaal geen feest of mochten mensen niet komen? Dat is ook nogal een verschil. Als ze besluiten geen feest te willen, is dat toch prima?
Alle reacties Link kopieren
Als ik hen goed ken dan zou ik naar de receptie gaan. Zo niet dat volstaat een felicitatie kaart.
enn wijzigde dit bericht op 03-04-2018 21:51
3.48% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Dochter van mijn broer zou ik zeker heengaan als er een goede band is. 1 of 5 uur maakt mij niet zoveel uit, of het moet al 3 uur rijden zijn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Koffiekop schreef:
03-04-2018 21:48
De bruiloft is al geweest begrijp ik?
Oh dan boeit het onderwerp toch niet meer?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook alleen een receptie gegeven, wel langer 2,5 uur geloof ik (20 jaar terug 😉) Zelf een hekel aan feesten, dus waarom zou ik dan een feest geven. (Was wel onbeperkt drank overigens)
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
03-04-2018 21:49
Dochter van mijn broer zou ik zeker heengaan als er een goede band is. 1 of 5 uur maakt mij niet zoveel uit, of het moet al 3 uur rijden zijn.
Eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ben het wel met je familie eens, of je geeft een feest of je viert het niet. Vind het behoorlijk asociaal en inhalig om zelf geen kosten te willen maken maar iedereen mag wel ff geld komen brengen omdat jij zo nodig wil trouwen.
En als ik wel alleen een receptie zou doen dan zou ik zeggen dat ik geen cadeaus wil.
Alle reacties Link kopieren
diedietje schreef:
03-04-2018 21:52
Ben het wel met je familie eens, of je geeft een feest of je viert het niet. Vind het behoorlijk asociaal en inhalig om zelf geen kosten te willen maken maar iedereen mag wel ff geld komen brengen omdat jij zo nodig wil trouwen.
En als ik wel alleen een receptie zou doen dan zou ik zeggen dat ik geen cadeaus wil.
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten?
Je kent hun beweegredenen toch niet? Bijzonder om het dan direct over asociaal en inhalig te hebben.
Ik vind het wel raar als ze expliciet op de uitnodiging zet dat de cadeautip een envelop is, voor alleen een uurtje koffie met gebak. Of is er aan haar gevraagd wat ze willen hebben? Maakt nogal verschil. Maar familie die zich bemoeit met andermans bruiloften en daar van alles van vinden én dat met iedereen moeten delen vind ik treurig. Laat die mensen het lekker doen zoals ze dat zelf willen.
Alle reacties Link kopieren
Dat ze geld vragen wil toch niet zeggen dat je dat ook moet geven?
Alle reacties Link kopieren
vitamined schreef:
03-04-2018 21:55
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten?
Je kent hun beweegredenen toch niet? Bijzonder om het dan direct over asociaal en inhalig te hebben.
En wat voor beweegreden kan iemand hebben om iedereen alleen een uurtje te laten komen maar wel een envelopje op de uitnodiging te zetten?
Haar familie vindt het toch ook niet voor niks raar?
Een feest van 1 uur met alleen 1 gebakje en een kop koffie?

Laat maar zitten dan, of ik moet letterlijk naast de deur wonen.
En ik mag toch wel komen in mijn joggingbroek en fleece? Want er iets voor kopen zou ik helemaal te gek vinden.

Als ik niet naar 't feest ga ... geen centen.


Als je geen zin hebt om iets te organiseren ... organiseer dan écht niets.
En niet dit halfslachtig gedoe.
diedietje schreef:
03-04-2018 22:11
En wat voor beweegreden kan iemand hebben om iedereen alleen een uurtje te laten komen maar wel een envelopje op de uitnodiging te zetten?
Haar familie vindt het toch ook niet voor niks raar?

Geloof het of niet, er zijn mensen die niet van feesten houden. Dan kun je ervoor kiezen om klein te trouwen, maar dat wordt niet in iedere familie geaccepteerd. Dan maar een receptie. Mensen willen vaak toch iets geven, maar het bruidspaar heeft alles al, dus wordt geld gevraagd.
Wat maakt het uit wat wij vinden? De bruiloft is al voorbij en het is toch hun keuze geweest om hun trouwdag op deze manier in te vullen.
Alle reacties Link kopieren
Stond erbij hoeveel geld ze in die envelop wilden hebben? Zo nee, dan kun je zelf bepalen hoeveel geld je doneert. Achteraf daarover mopperen heeft weinig zin.

Mijn bruiloft was heel heel klein, handtekening in het gemeentehuis en daarna receptie in het buurthuis. We hadden 20 gasten en express geen cadeautip op de kaart gezet. Alsnog kregen we van iedereen geld, en veel meer dan verwacht. Zelfs van familie die we niet uitgenodigd hadden kregen we een presentje of een mooie kaart.

Uiteindelijk was er maar 1 iemand die tegen ons gezegd heeft dat ze het sneu voor ons vond dat we geen grote bruiloft hadden, omdat ze dacht dat we daar geen geld voor hadden. Wij houden niet van in de belangstelling staan en van het idee dat ik een grote bruiloft moest regelen werd ik behoorlijk benauwd ;)
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Het gaat meer om het principe, wat hier ook al is genoemd. Receptie van 1 uur, is dus geld vangen en dan weer weg wezen.
Nu gaat haar broer trouwen, in besloten kring, kregen we een mailtje dat je na de kerkdienst kon feliciteren en een enveloppe is welkom.
Met besloten bedoel ik, ze gaan sávonds uit eten met de broers en zussen en ouders, In de kerk is iedereen welkom en ook op het Gemeentehuis. Vandaar de discussie nu.
anoniem_185447 wijzigde dit bericht op 03-04-2018 23:15
Reden: Aanvulling
24.74% gewijzigd
het is nooit te laat om te leven
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
03-04-2018 22:18
Geloof het of niet, er zijn mensen die niet van feesten houden. Dan kun je ervoor kiezen om klein te trouwen, maar dat wordt niet in iedere familie geaccepteerd. Dan maar een receptie. Mensen willen vaak toch iets geven, maar het bruidspaar heeft alles al, dus wordt geld gevraagd.
Ik snap best dat niet iedereen van een feestje houdt, maar om dan dus wel om geld te vragen door een envelopje op de uitnodiging te zetten vind ik asociaal. Zoals ik al zei, dan had ik gezegd cadeaus zijn niet nodig, alleen felicitaties.
winniewel schreef:
03-04-2018 22:52
Het gaat meer om het principe, wat hier ook al is genoemd. Receptie van 1 uur, is dus geld vangen en dan weer weg wezen.
Nu gaat haar broer trouwen, in besloten kring, kregen we een mailtje dat je na de kerkdienst kon feliciteren en een enveloppe is welkom
Als ik al zou gaan (geen zin in) dan zou ie van mij ... een enveloppe met een kaart krijgen.
Maar dus zonder geld.
Alle reacties Link kopieren
Was ik ook van plan, als ik al ga.
het is nooit te laat om te leven
Alle reacties Link kopieren
Vind het ook bij een feest raar om een cadeautip op de kaart te zetten. Net of het verplicht is een cadeau/envelop mee te nemen.

Heb altijd deneiging bij een envelopje als cadeau tip, een pak enveloppen vrolijk in te pakken.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
03-04-2018 23:11
Als ik al zou gaan (geen zin in) dan zou ie van mij ... een enveloppe met een kaart krijgen.
Maar dus zonder geld.
Van mij ook. Maar dan moest de receptie in de buurt zijn en ik zou er zeker geen vrij van werk voor vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven