Foto afdrukken voor aan de muur: goede en slechte ervaringen

06-04-2018 00:21 23 berichten
Ik heb een mooie natuurfoto, gemaakt door een professionele fotograaf, die ik graag wil laten afdrukken om aan de muur te hangen. Dit is hem niet (deze is van Elles Rijsdijk, die er een prijs mee won) en ik heb 'm netjes gekocht, maar denk aan zoiets.
Afbeelding

Wat zou nou het mooist zijn om zoiets op af te drukken? Canvas, foam, gewoon fotopapier en dan inlijsten? Iets anders?
En waar kun je dat het best laten doen? Gewoon bij de Hema, of kan je voor zoiets ook een professionele drukkerij benaderen?

Waar hebben jullie goede/slechte ervaringen mee?

Ik ga bijna slapen maar ik hoop morgen goede tips te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind op aluminium erg mooi. Geborsteld.

Toffe foto dit trouwens.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Geen canvas of hout of andere lende met structuur1 tenzij je van lelijk houdt :P
Ik zou absoluut geen Hema kiezen, maar een goede site. De Hema rommelt nog wel eens met kleur en witbalans.
Goedkoop is duurkoop.

Ik hou van strak zonder lijst en zou het soort foto dat jij laat zien strak af laten drukken op glas oid.
Misschien eens bij een fotozaak binnen lopen om te kijken wat er mogelijk is, voorbeeldmateriaal te zien enz.

Is de foto groot genoeg voor het formaat dat je wil?
Alle reacties Link kopieren
Geen aandelen, maar kijk eens bij saal digital! Goeie ervaringen mee, laat er ook mijn werk afdrukken (ben fotograaf).

Foto als dit is gaaf op aluminium of gallery afdruk denk ik!
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:33
99.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dibond is ook mooi. Of acryl.
Ik heb zelf een alu-dibond print hangen van een eigen foto en die is echt supermooi geworden al zeg ik het zelf.
Goede ervaringen met Saal en Profotonet.
Alle reacties Link kopieren
hokus_pokus schreef:
06-04-2018 00:34
Geen aandelen, maar kijk eens bij saal digital! Goeie ervaringen mee, laat er ook mijn werk afdrukken (ben fotograaf).

Foto als dit is gaaf op aluminium of gallery afdruk denk ik!
Oh nou, dit dus :D
Een gallery print van Saal heb ik.
Saal digital is goed, snel en heeft een snelle en klantvriendelijke klantenservice. Profotonet is gewoon goed, veel fotografen laten daar hun foto;s afdrukken.
Ik vind het nadeel van dit soort webservices dat je nooit van tevoren kunt zien hoe de afdruk precies wordt. Omdat veel beeldschermen verschillen qua kleur en helderheid wil er nog wel eens een afdruk uitkomen die niet is zoals jij op je beeldscherm ziet. (ik ga er dan even van uit dat je niet werkt met gekalibreerd scherm en icc profielen). Daar moet je wel rekening mee houden. Je kunt Saal of Profotonet ook bellen als je twijfelt aan het formaat, kleuren etc. en vragen hoe je de foto het best kunt opsturen.

Zelf heb ik ervoor gekozen om binnenkort naar een zaak te gaan waar ik mijn foto's in psd kan laten afdrukken en ter plekke op hun scherm nog wijzigingen aan kan brengen. Dat geeft me net wat meer controle over de kleuren, contrast etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een mooie foto op aluminium laten afdrukken. Erg mooi via Vista print.
Ook goede service, gratis nieuwe afdruk nadat mijn afdruk beschadigd thuis werd afgeleverd. Kies wel het "wit"aluminium anders veranderen de kleuren van je foto.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
06-04-2018 00:25

Is de foto groot genoeg voor het formaat dat je wil?
Ze was al naar bed hè, vandaag komt ze antwoord geven. :wtf:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Waar woon je? In Amsterdam weet ik wel een heel goed foto-lab.
ghostly41 schreef:
06-04-2018 09:06
Waar woon je? In Amsterdam weet ik wel een heel goed foto-lab.
Welke is dat ghostly?

Ik wil naar Kiekielab gaan, ken je dat? En zo ja, is dat goed?
Alle reacties Link kopieren
Head schreef:
06-04-2018 11:05
Welke is dat ghostly?

Ik wil naar Kiekielab gaan, ken je dat? En zo ja, is dat goed?
Ja dat is goed... ik ga zelf liever naar AAP-Lab.
ghostly41 schreef:
06-04-2018 11:14
Ja dat is goed... ik ga zelf liever naar AAP-Lab.
Thanks, dan ga ik die ook nog even bekijken.
Bedankt voor jullie reacties! Geen canvas of hout dus. Bij aluminium kan ik me niets voorstellen, ik zou dat eerst weleens in het echt willen bekijken maar ik weet niet waar dat kan. Ik woon in Utrecht, als iemand daar een goed fotolab weet dan hoor ik het graag. De foto is groot en scherp genoeg om groot af te drukken, ik heb hem daar ook speciaal voor gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Bij Saal kun je voor 15 euro een pakketje bestellen, met stalen van al hun producten.
Je krijgt dan een kortingsbon voor 15 euro voor je bestelling, dus je verdient het wel weer terug eigenlijk. Ik vond het fijn om even alles goed te kunnen bekijken en even tegen de muur te houden enzo om te zien wat mooi was qua lichtinval op die plek.
Alle reacties Link kopieren
...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-04-2018 13:35
Reden: Dit bericht is verwijderd i.v.m. spam.
95.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die zijn wel behoorlijk lelijk geschilderd NoniTiani.
Alle reacties Link kopieren
niet bij de Hema!

ik ben normaal dol op de Hema maar hun fotoservice hebben ze ergens uitbesteed en dat is echt triest, ik heb iets laten afdrukken wat een combinatie moest zijn van twee foto's.
Het werd om te beginnen 2 keer dezelfde foto naast elkaar terwijl ik dat niet zo heb ingeleverd, veel roder van kleur dan het origineel en de kwaliteit was ook al matig... verder reageert hun klantenservice nergens op :cry:
Lorem Ipsum
Ik heb de staaltjes van Saal besteld. Dat was een top-tip! Bedankt daarvoor. Nu zit ik nog even met de vraag hoe groot ik de foto af kan laten drukken. Of eigenlijk, inmiddels, zelfs twee foto's. Op internet vond ik wel ergens een uitleg, maar ik ben echt een leek en begreep er niets van.

De ene foto is 4963 × 3376 staat er in de info (geen idee wat dat betekent: pixels, cm, inch??) en de ander 3507 × 2393. Bij beide staat als ik in mijn Findervenster info oproep ook nog scherptediepte 420.

Kan een van jullie mij op weg helpen hoe groot ik die foto's dan maximaal zou kunnen laten afdrukken?
Ik maak ook even een nieuw topic aan, want ik weet niet of mensen zo'n oud topic als dit nog wel zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat alles altijd drukken bij profotonet. Snel, goede service en zeer goede kwaliteit.
Stampertje12 schreef:
02-06-2018 22:05
Ik laat alles altijd drukken bij profotonet. Snel, goede service en zeer goede kwaliteit.
k Heb al gekozen voor Saal, want daar krijg ik nu korting omdat ik er wat staaltjes heb besteld. ;-) Weet jij misschien wat de maximale afdrukgrootte is van mijn bestanden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven